moota m storebror&lillebror Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Og hva gjør du for å ha god helse? Ev. hva mener du at du gjør siden du ikke har god helse. Jeg synes jeg hadde god helse før, når jeg trente 5 ganger i uka, spiste sunt og var masse ute med barna. Men så flyttet vi og jeg ble en del av tidsklemma med full jobb og vell så det, hus osv. Ble mindre tid til trening og mer kjapp mat. Så fikk jeg ymse smerter og sitter her nå da. Med leddsmerter som gjør all aktivitet til kjipe greier og har masse vondt og kan bare glemme å slutte å ta smertestillende.. Synes ikke helsen min er god lenger.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Nei, jeg har ikke spesielt god helse. Jeg har tinitus, kronisk hodepine og muskelsmerter. Har på papiret fra forskjellige spesialister både en ME og en fibromyalgidiagnose. Har kronisk betennelse i den ene foten (hælspore) som absolutt alle tilgjengelige behandlingsmetoder er prøvd mot de siste tre årene. Har en betennelse på skjoldbruskkjertelen og lavt stoffskifte, er også insulinresistent. En skikkelig mandagskropp med andre ord, defekt vare Jeg prøver å spise sunt, men jeg får jo ikke lov til å trene. Prøver å få nok frisk luft og komme meg ut litt. Veier 10 kg for mye og prøver å gå ned de, men legen mener det ikke har noe å si så lenge jeg ikke er sykelig overvektig men bare har et lite tillegg rundt mage/lår. Prøver å få nok søvn, noe som også er viktig, hviler mye for å samle krefter til å ta meg av barna. Har helt kuttet ut ting som byturer, konserter, venninnebesøk osv for jeg må prioritere og velge hva jeg skal bruke kreftene mine på. Jeg jobber 40% og resten går til barna, hverken lege eller nav ønsker at jeg skal jobbe så mye siden det selvfølgelig tærer på, men for å beholde vettet må jeg jobbe litt.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 For det meste tror jeg...Jeg har i hvertfall ingen sykdom eller plager som hindrer meg i hverdagen. Jeg er slank, trenger to ganger i uken fast(prøver å få skvise inn en ekstra time, ikke alltid like lett med to barn og full jobb) spiser variert og sunt, mye fisk og grønnsaker. Fikk nylig målt kolesterol og fettprosent som begge var helt perfekt. Er dog en søtmons uten like og spiser ofte en sjokoladebar om dagen, evnt. is. Av og til begge deler :-O Jeg er arvelig disponert for diabetes så jeg burde virkelig redusere sukkerforbruket mitt, likevel gjemmer jeg meg bak unnskyldningen "men jeg er jo så ung, slank og veltrent..." Hjelper jo ikke det når man 'can't fight biology'
magica fra tryll Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Ja, har god helse:) Koser meg passe, beveger meg passe(trener ikke) og er veldig glad i livet mitt:) Er 45 år, har ingen vondter noe sted og er sjelden syk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå