Gå til innhold

noen spm om første kontroll


stch85

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ringte legesenteret i dag og spurte om når de ville at jeg skulle komme inn, de sa at jeg kunne vente til jeg var ca 10-12 uker. Jeg bare lurte på, er det vanlig å ta med barnefar da? får man høre hjertelyd f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt med barnefar ved samtlige kontroller hos jordmor. Er litt tidlig å høre hjertelyd, men ikke umulig! Men mange jordmødre og leger er forsiktige med å prøve å finne den, da man ofte kan bli nervøs når de ikke finner den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, jeg skal ikke til jordmor da, jeg skal til legen min, de leter kanskje ikke etter hjertelyd uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist var jeg på forrige kontroll i uke 9, da tok legen en slags enkel GU for å kjenne at jeg hadde forstørret livmor, veide meg, snakket sammen, sendte søknad til sykehuset om ordinær ul og tok masse blodprøver. (og hadde med urinrøve, det skal alltid med!) Tviler å at legen hører etter hjertelyd så tidlig. De kan se hjertelyden på ul fra uke 6-ish(hjertet starter å banke ca 25 dager etter befruktning), men de kan ikke høre den utenpå før ca 12-16 (forskjellig praksis på når de sjekker).

 

Om barnefar skal være med eller ikke er helt opp til deg :) Om du vil ha han med og om han vil være med så er det bare å ta han med :) Tror min bare gidder å være med på ul så han kan se noe, hehe. Jeg skal være heldig om jeg klarer å lure han med (eller gråte meg til, kanskje) på sånn fødselsforberedende kurs til og med, haha.. Så om du har en som vil være med på alt og oppleve alt sammen med deg så sier jeg heldige deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, han ville visst gjerne være med ja, vil ha med seg alt, så det er jeg glad for :) mye spennende som skjer etterhvert! men syns alt er så lenge til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...