Gå til innhold

når anbefales å...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... fjerne en spiral?

Hvor lenge kan en hormonspiral sitte før den anbelafes å fjernes/byttes ut?

Vil funksjonen svekkes eller hva skjer?

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg hadde hormonspiral. Den kunne vel sitte inne i 5 år før den måtte ut /byttast. Eg vil tru at når dei seier 5 år so held den vertfal i 5 år. Og heller meir enn mindre.

Skrevet

Jo, den varer i fem år, men hormonet svekkes gradvis..

Jeg mista mensen med hormonspiral, men etter et og et halvt år fikk jeg skikkelige menssmerter når mensen egentlig skulle kommet, så jeg fjerna den. Da sa gynekologen at det som kunne være grunnen til smertene var at jeg fikk tilbake mer og mer østrogen..

Skrevet

Er hormonspiral jeg har.. Takk for raskt svar!

Saken er den at jeg vil helst ha den ut av kroppen, men vil jo få utnyttet den da det ikke er snakk om store plager..

Har hatt den i 3 år, så er 2 år igjen med andre ord!

For da årene for den er "brukt opp" så vil jeg ikke bruke prevansjon, håper å få med meg mannen min på dette så klart.

Samtidig som jeg tror det vil gå kjempe fint, da han ikke liker kondom..

Mange vil si jeg er slem og alt det der, men vi har snakket på dette og han har sagt at kanskje senere - men ikke nå.

Og om 2 år så er det en stund senere.. Om ikke sier jeg som andre her inne har sagt, at da får han ordne seg med kondom og ta ansvaret selv!

Er det urimelig?

Skrevet

Jo, den varer i fem år, men hormonet svekkes gradvis..

Jeg mista mensen med hormonspiral, men etter et og et halvt år fikk jeg skikkelige menssmerter når mensen egentlig skulle kommet, så jeg fjerna den. Da sa gynekologen at det som kunne være grunnen til smertene var at jeg fikk tilbake mer og mer østrogen..

Jeg har også begynt å merke når jeg egentlig skal ha mensen mer og mer... Tidligere har jeg vært uten menstrasjon, men nå i den siste tiden kan jeg få litt missfarget utflod rundt tiden for mens. (beklager detaljer)

Ikke mye, men nok til å sette spor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...