Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 hva er dette slags streik?og hvor lenge er det meninga de skal holde på??
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Ser ikke ut til at kommunen her bryr seg om denne streiken da den blir så lite omtalt. De streiker til ingen nytte, men de kan sitte på ræva lenge. Det er oss med barn dette går ut over. Nå er skolen stengt fra i dag også. Barnehagen har allerede vært stengt i 1uke. Når blir det tvungen lønnsnemnd?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 http://www.unio.no/k...1257A1300454886 Det blir ikke tvungen lønnsnemnd så fremt ikke UNIO tar ut flere helsearbeidere, og det har de nok vett nok til å la være.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 De annsatte i kommunen vil ha høyere tillegg enn alle andre. Kommunen vil gi dem omtrent det samme som andre grupper. De kommer nok til å streike omtrent til det begynner å regne skikklig. Da blir det for hustrig for dem å sitte ute. For min del kunne både skole og barnehageansatte streike tl august. Nå er det likevell snart sommerferie og ungene kommer ikke til å¨lære noe de siste dagene likevell. Med fortsatt streik ville vi få mange penger tilbake for barnehage og SFO som er stengt og kommunen ville spare masse på skolebudsjettet. Flott for neste år. La dem streike. Ting fungerer ganske bra uten dem selv om jeg bor i en kommune som sansynligvis er den hardest rammede i landet.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 De annsatte i kommunen vil ha høyere tillegg enn alle andre. Kommunen vil gi dem omtrent det samme som andre grupper. De kommer nok til å streike omtrent til det begynner å regne skikklig. Da blir det for hustrig for dem å sitte ute. For min del kunne både skole og barnehageansatte streike tl august. Nå er det likevell snart sommerferie og ungene kommer ikke til å¨lære noe de siste dagene likevell. Med fortsatt streik ville vi få mange penger tilbake for barnehage og SFO som er stengt og kommunen ville spare masse på skolebudsjettet. Flott for neste år. La dem streike. Ting fungerer ganske bra uten dem selv om jeg bor i en kommune som sansynligvis er den hardest rammede i landet. Og HVORFOR vil de ha høyrer tillegg? Det er fordi de er LANGT under vanlig snittlønn, så de streiker for få likelønn!! Snakk om å uttale seg om noe du ikke vet noe om!!
Gjest amandine Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Dessuten handler det faktisk ikke bare om lønna. Det handler om politikken og hva som ligger bak. Det handler om å ønske respekt for krevende jobber, det handler om at det må skikkelig lønn til for at rekrutteringen skal vedlikeholdes. Det handler om (hva lærere og førskolelærere angår) at de ønsker lønn de kan leve av etter lange studier. Det handler om i bunn og grunn om vi alle ikke egentlig ønsker at det skal føres en politikk som gjør at de som er best egnet har råd til/orker å utføre en jobb vi alle burde rangere mye høyere. Jeg for min del ønsker sterkt at de som har ansvar for mine barn, det være seg i skole eller i barnehage, skal ha skikkelig utdanning og de beste forutsetningene for å gi mine barn det de trenger. Jeg vil at mine barn skal få lære av gode lærere! Og som alt annet i samfunnet, kvalitet koster!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 De annsatte i kommunen vil ha høyere tillegg enn alle andre. Kommunen vil gi dem omtrent det samme som andre grupper. De kommer nok til å streike omtrent til det begynner å regne skikklig. Da blir det for hustrig for dem å sitte ute. For min del kunne både skole og barnehageansatte streike tl august. Nå er det likevell snart sommerferie og ungene kommer ikke til å¨lære noe de siste dagene likevell. Med fortsatt streik ville vi få mange penger tilbake for barnehage og SFO som er stengt og kommunen ville spare masse på skolebudsjettet. Flott for neste år. La dem streike. Ting fungerer ganske bra uten dem selv om jeg bor i en kommune som sansynligvis er den hardest rammede i landet. Og HVORFOR vil de ha høyrer tillegg? Det er fordi de er LANGT under vanlig snittlønn, så de streiker for få likelønn!! Snakk om å uttale seg om noe du ikke vet noe om!! Endel av Unio's medlemmer er absooutt IKKE langt under vanlig snittlønn.....
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Dessuten handler det faktisk ikke bare om lønna. Det handler om politikken og hva som ligger bak. Det handler om å ønske respekt for krevende jobber, det handler om at det må skikkelig lønn til for at rekrutteringen skal vedlikeholdes. Det handler om (hva lærere og førskolelærere angår) at de ønsker lønn de kan leve av etter lange studier. Det handler om i bunn og grunn om vi alle ikke egentlig ønsker at det skal føres en politikk som gjør at de som er best egnet har råd til/orker å utføre en jobb vi alle burde rangere mye høyere. Jeg for min del ønsker sterkt at de som har ansvar for mine barn, det være seg i skole eller i barnehage, skal ha skikkelig utdanning og de beste forutsetningene for å gi mine barn det de trenger. Jeg vil at mine barn skal få lære av gode lærere! Og som alt annet i samfunnet, kvalitet koster! Så du er klar til å betale mye mer for barnehage og SFO? For det blir resultatet hvis alle der skal ha høyere lønninger?
Gjest amandine Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Dessuten handler det faktisk ikke bare om lønna. Det handler om politikken og hva som ligger bak. Det handler om å ønske respekt for krevende jobber, det handler om at det må skikkelig lønn til for at rekrutteringen skal vedlikeholdes. Det handler om (hva lærere og førskolelærere angår) at de ønsker lønn de kan leve av etter lange studier. Det handler om i bunn og grunn om vi alle ikke egentlig ønsker at det skal føres en politikk som gjør at de som er best egnet har råd til/orker å utføre en jobb vi alle burde rangere mye høyere. Jeg for min del ønsker sterkt at de som har ansvar for mine barn, det være seg i skole eller i barnehage, skal ha skikkelig utdanning og de beste forutsetningene for å gi mine barn det de trenger. Jeg vil at mine barn skal få lære av gode lærere! Og som alt annet i samfunnet, kvalitet koster! Så du er klar til å betale mye mer for barnehage og SFO? For det blir resultatet hvis alle der skal ha høyere lønninger? Hvis det er prisen jeg må betale for å levere ungene et sted jeg kan kreve og forvente kvalitet, så er det en selvfølge. I dag betaler jeg for SFO uten nevneverdig kvalitet, og det er ikke ok. Jeg skjønner ikke hva som er galt med det? Over alt ellers mases og messes det om at kvalitet koster, men når det gjelder de som er sammen med barna våre nesten like mye eller mer enn oss selv er det liksom ikke så nøye? Men Reima må man ha..
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #10 Skrevet 4. juni 2012 De annsatte i kommunen vil ha høyere tillegg enn alle andre. Kommunen vil gi dem omtrent det samme som andre grupper. De kommer nok til å streike omtrent til det begynner å regne skikklig. Da blir det for hustrig for dem å sitte ute. For min del kunne både skole og barnehageansatte streike tl august. Nå er det likevell snart sommerferie og ungene kommer ikke til å¨lære noe de siste dagene likevell. Med fortsatt streik ville vi få mange penger tilbake for barnehage og SFO som er stengt og kommunen ville spare masse på skolebudsjettet. Flott for neste år. La dem streike. Ting fungerer ganske bra uten dem selv om jeg bor i en kommune som sansynligvis er den hardest rammede i landet. Og HVORFOR vil de ha høyrer tillegg? Det er fordi de er LANGT under vanlig snittlønn, så de streiker for få likelønn!! Snakk om å uttale seg om noe du ikke vet noe om!! Fordi de har "glemt" at de har en pensjonsordning som er ekstrent mye bedre enn det andre grupper har (bare det å fjerne denne fordelen kunne gitt et tillegg på ca 12% uten at det hadde kostet kommunen/staten noe), at oppsigelsesvernet deres er ca 100%, at de ofte har svært gode andre sosiale rettigheter som barnehager, billige lån, gode rettigheter ved svangerskap og fødsel osv. De har også i praksiss ofte kortere arbeidsuke og ofte goder som "studiedager" med lønn ol. Hvordan deffinerer du likelønn?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #11 Skrevet 4. juni 2012 Dessuten handler det faktisk ikke bare om lønna. Det handler om politikken og hva som ligger bak. Det handler om å ønske respekt for krevende jobber, det handler om at det må skikkelig lønn til for at rekrutteringen skal vedlikeholdes. Det handler om (hva lærere og førskolelærere angår) at de ønsker lønn de kan leve av etter lange studier. Det handler om i bunn og grunn om vi alle ikke egentlig ønsker at det skal føres en politikk som gjør at de som er best egnet har råd til/orker å utføre en jobb vi alle burde rangere mye høyere. Jeg for min del ønsker sterkt at de som har ansvar for mine barn, det være seg i skole eller i barnehage, skal ha skikkelig utdanning og de beste forutsetningene for å gi mine barn det de trenger. Jeg vil at mine barn skal få lære av gode lærere! Og som alt annet i samfunnet, kvalitet koster! Så du er klar til å betale mye mer for barnehage og SFO? For det blir resultatet hvis alle der skal ha høyere lønninger? Hvis det er prisen jeg må betale for å levere ungene et sted jeg kan kreve og forvente kvalitet, så er det en selvfølge. I dag betaler jeg for SFO uten nevneverdig kvalitet, og det er ikke ok. Jeg skjønner ikke hva som er galt med det? Over alt ellers mases og messes det om at kvalitet koster, men når det gjelder de som er sammen med barna våre nesten like mye eller mer enn oss selv er det liksom ikke så nøye? Men Reima må man ha.. Jeg synes faktisk ikke det er så nøye om de som jobber på SFO har noe særlig utdanning. Så lenge det er noen som kan holde et øye med ungene så tror jeg ikke de har godt av å bli aktivisert hele tiden.
Gjest amandine Skrevet 4. juni 2012 #12 Skrevet 4. juni 2012 Dessuten handler det faktisk ikke bare om lønna. Det handler om politikken og hva som ligger bak. Det handler om å ønske respekt for krevende jobber, det handler om at det må skikkelig lønn til for at rekrutteringen skal vedlikeholdes. Det handler om (hva lærere og førskolelærere angår) at de ønsker lønn de kan leve av etter lange studier. Det handler om i bunn og grunn om vi alle ikke egentlig ønsker at det skal føres en politikk som gjør at de som er best egnet har råd til/orker å utføre en jobb vi alle burde rangere mye høyere. Jeg for min del ønsker sterkt at de som har ansvar for mine barn, det være seg i skole eller i barnehage, skal ha skikkelig utdanning og de beste forutsetningene for å gi mine barn det de trenger. Jeg vil at mine barn skal få lære av gode lærere! Og som alt annet i samfunnet, kvalitet koster! Så du er klar til å betale mye mer for barnehage og SFO? For det blir resultatet hvis alle der skal ha høyere lønninger? Hvis det er prisen jeg må betale for å levere ungene et sted jeg kan kreve og forvente kvalitet, så er det en selvfølge. I dag betaler jeg for SFO uten nevneverdig kvalitet, og det er ikke ok. Jeg skjønner ikke hva som er galt med det? Over alt ellers mases og messes det om at kvalitet koster, men når det gjelder de som er sammen med barna våre nesten like mye eller mer enn oss selv er det liksom ikke så nøye? Men Reima må man ha.. Jeg synes faktisk ikke det er så nøye om de som jobber på SFO har noe særlig utdanning. Så lenge det er noen som kan holde et øye med ungene så tror jeg ikke de har godt av å bli aktivisert hele tiden. Nå er det vel ikke i prinsippet assistentene på sfo det dreier seg om i streiken heller, da..
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #13 Skrevet 4. juni 2012 Dessuten handler det faktisk ikke bare om lønna. Det handler om politikken og hva som ligger bak. Det handler om å ønske respekt for krevende jobber, det handler om at det må skikkelig lønn til for at rekrutteringen skal vedlikeholdes. Det handler om (hva lærere og førskolelærere angår) at de ønsker lønn de kan leve av etter lange studier. Det handler om i bunn og grunn om vi alle ikke egentlig ønsker at det skal føres en politikk som gjør at de som er best egnet har råd til/orker å utføre en jobb vi alle burde rangere mye høyere. Jeg for min del ønsker sterkt at de som har ansvar for mine barn, det være seg i skole eller i barnehage, skal ha skikkelig utdanning og de beste forutsetningene for å gi mine barn det de trenger. Jeg vil at mine barn skal få lære av gode lærere! Og som alt annet i samfunnet, kvalitet koster! Så du er klar til å betale mye mer for barnehage og SFO? For det blir resultatet hvis alle der skal ha høyere lønninger? Hvis det er prisen jeg må betale for å levere ungene et sted jeg kan kreve og forvente kvalitet, så er det en selvfølge. I dag betaler jeg for SFO uten nevneverdig kvalitet, og det er ikke ok. Jeg skjønner ikke hva som er galt med det? Over alt ellers mases og messes det om at kvalitet koster, men når det gjelder de som er sammen med barna våre nesten like mye eller mer enn oss selv er det liksom ikke så nøye? Men Reima må man ha.. Jeg synes faktisk ikke det er så nøye om de som jobber på SFO har noe særlig utdanning. Så lenge det er noen som kan holde et øye med ungene så tror jeg ikke de har godt av å bli aktivisert hele tiden. Nå er det vel ikke i prinsippet assistentene på sfo det dreier seg om i streiken heller, da.. Mulig det, men det kunne i hvertfall like gjerne vært fler av dem og færre av pedagogene.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #14 Skrevet 4. juni 2012 Dessuten handler det faktisk ikke bare om lønna. Det handler om politikken og hva som ligger bak. Det handler om å ønske respekt for krevende jobber, det handler om at det må skikkelig lønn til for at rekrutteringen skal vedlikeholdes. Det handler om (hva lærere og førskolelærere angår) at de ønsker lønn de kan leve av etter lange studier. Det handler om i bunn og grunn om vi alle ikke egentlig ønsker at det skal føres en politikk som gjør at de som er best egnet har råd til/orker å utføre en jobb vi alle burde rangere mye høyere. Jeg for min del ønsker sterkt at de som har ansvar for mine barn, det være seg i skole eller i barnehage, skal ha skikkelig utdanning og de beste forutsetningene for å gi mine barn det de trenger. Jeg vil at mine barn skal få lære av gode lærere! Og som alt annet i samfunnet, kvalitet koster! Så du er klar til å betale mye mer for barnehage og SFO? For det blir resultatet hvis alle der skal ha høyere lønninger? Hvis det er prisen jeg må betale for å levere ungene et sted jeg kan kreve og forvente kvalitet, så er det en selvfølge. I dag betaler jeg for SFO uten nevneverdig kvalitet, og det er ikke ok. Jeg skjønner ikke hva som er galt med det? Over alt ellers mases og messes det om at kvalitet koster, men når det gjelder de som er sammen med barna våre nesten like mye eller mer enn oss selv er det liksom ikke så nøye? Men Reima må man ha.. Jeg synes faktisk ikke det er så nøye om de som jobber på SFO har noe særlig utdanning. Så lenge det er noen som kan holde et øye med ungene så tror jeg ikke de har godt av å bli aktivisert hele tiden. Nå er det vel ikke i prinsippet assistentene på sfo det dreier seg om i streiken heller, da.. Mulig det, men det kunne i hvertfall like gjerne vært fler av dem og færre av pedagogene. Hvorfor det?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #15 Skrevet 4. juni 2012 Dessuten handler det faktisk ikke bare om lønna. Det handler om politikken og hva som ligger bak. Det handler om å ønske respekt for krevende jobber, det handler om at det må skikkelig lønn til for at rekrutteringen skal vedlikeholdes. Det handler om (hva lærere og førskolelærere angår) at de ønsker lønn de kan leve av etter lange studier. Det handler om i bunn og grunn om vi alle ikke egentlig ønsker at det skal føres en politikk som gjør at de som er best egnet har råd til/orker å utføre en jobb vi alle burde rangere mye høyere. Jeg for min del ønsker sterkt at de som har ansvar for mine barn, det være seg i skole eller i barnehage, skal ha skikkelig utdanning og de beste forutsetningene for å gi mine barn det de trenger. Jeg vil at mine barn skal få lære av gode lærere! Og som alt annet i samfunnet, kvalitet koster! Så du er klar til å betale mye mer for barnehage og SFO? For det blir resultatet hvis alle der skal ha høyere lønninger? Hvis det er prisen jeg må betale for å levere ungene et sted jeg kan kreve og forvente kvalitet, så er det en selvfølge. I dag betaler jeg for SFO uten nevneverdig kvalitet, og det er ikke ok. Jeg skjønner ikke hva som er galt med det? Over alt ellers mases og messes det om at kvalitet koster, men når det gjelder de som er sammen med barna våre nesten like mye eller mer enn oss selv er det liksom ikke så nøye? Men Reima må man ha.. Jeg synes faktisk ikke det er så nøye om de som jobber på SFO har noe særlig utdanning. Så lenge det er noen som kan holde et øye med ungene så tror jeg ikke de har godt av å bli aktivisert hele tiden. Nå er det vel ikke i prinsippet assistentene på sfo det dreier seg om i streiken heller, da.. Mulig det, men det kunne i hvertfall like gjerne vært fler av dem og færre av pedagogene. Hvorfor det? Fordi de er billigere å lønne og etter min erfaring gjør en like god jobb. Vi har rett og slett ikke bruk for utdannelsen til pedagogene på SFO.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #16 Skrevet 4. juni 2012 I mitt yrke er gapet mellom privat og offentlig sektor nesten 300 000 kr... i teillegg kreves det ekstra utdanning i mitt yrke i offentlig (pedagogikk). Hvorfor skulle man da velge å arbeide i det offentlige?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #17 Skrevet 4. juni 2012 Dessuten handler det faktisk ikke bare om lønna. Det handler om politikken og hva som ligger bak. Det handler om å ønske respekt for krevende jobber, det handler om at det må skikkelig lønn til for at rekrutteringen skal vedlikeholdes. Det handler om (hva lærere og førskolelærere angår) at de ønsker lønn de kan leve av etter lange studier. Det handler om i bunn og grunn om vi alle ikke egentlig ønsker at det skal føres en politikk som gjør at de som er best egnet har råd til/orker å utføre en jobb vi alle burde rangere mye høyere. Jeg for min del ønsker sterkt at de som har ansvar for mine barn, det være seg i skole eller i barnehage, skal ha skikkelig utdanning og de beste forutsetningene for å gi mine barn det de trenger. Jeg vil at mine barn skal få lære av gode lærere! Og som alt annet i samfunnet, kvalitet koster! Så du er klar til å betale mye mer for barnehage og SFO? For det blir resultatet hvis alle der skal ha høyere lønninger? Hvis det er prisen jeg må betale for å levere ungene et sted jeg kan kreve og forvente kvalitet, så er det en selvfølge. I dag betaler jeg for SFO uten nevneverdig kvalitet, og det er ikke ok. Jeg skjønner ikke hva som er galt med det? Over alt ellers mases og messes det om at kvalitet koster, men når det gjelder de som er sammen med barna våre nesten like mye eller mer enn oss selv er det liksom ikke så nøye? Men Reima må man ha.. Jeg synes faktisk ikke det er så nøye om de som jobber på SFO har noe særlig utdanning. Så lenge det er noen som kan holde et øye med ungene så tror jeg ikke de har godt av å bli aktivisert hele tiden. Nå er det vel ikke i prinsippet assistentene på sfo det dreier seg om i streiken heller, da.. Mulig det, men det kunne i hvertfall like gjerne vært fler av dem og færre av pedagogene. Hvorfor det? Fordi de er billigere å lønne og etter min erfaring gjør en like god jobb. Vi har rett og slett ikke bruk for utdannelsen til pedagogene på SFO. Men jobber det så mange pedagoger på SFO da? Trodde det var mest i ledelsen og heller barne- og ungdomsarbeidere + assistenter på SFO.
Gjest meg mamma? Skrevet 4. juni 2012 #18 Skrevet 4. juni 2012 De annsatte i kommunen vil ha høyere tillegg enn alle andre. Kommunen vil gi dem omtrent det samme som andre grupper. De kommer nok til å streike omtrent til det begynner å regne skikklig. Da blir det for hustrig for dem å sitte ute. For min del kunne både skole og barnehageansatte streike tl august. Nå er det likevell snart sommerferie og ungene kommer ikke til å¨lære noe de siste dagene likevell. Med fortsatt streik ville vi få mange penger tilbake for barnehage og SFO som er stengt og kommunen ville spare masse på skolebudsjettet. Flott for neste år. La dem streike. Ting fungerer ganske bra uten dem selv om jeg bor i en kommune som sansynligvis er den hardest rammede i landet. Og HVORFOR vil de ha høyrer tillegg? Det er fordi de er LANGT under vanlig snittlønn, så de streiker for få likelønn!! Snakk om å uttale seg om noe du ikke vet noe om!! Fordi de har "glemt" at de har en pensjonsordning som er ekstrent mye bedre enn det andre grupper har (bare det å fjerne denne fordelen kunne gitt et tillegg på ca 12% uten at det hadde kostet kommunen/staten noe), at oppsigelsesvernet deres er ca 100%, at de ofte har svært gode andre sosiale rettigheter som barnehager, billige lån, gode rettigheter ved svangerskap og fødsel osv. De har også i praksiss ofte kortere arbeidsuke og ofte goder som "studiedager" med lønn ol. Hvordan deffinerer du likelønn? Hvilke yrkesgrupper har de her godene mener du? Jeg jobber som pedagogisk leder og har ihvertfall ikke de her godene.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #19 Skrevet 4. juni 2012 Har du ikke pensjonsavtalen? Har du ikke rett på 100% lønn, også over 6G i foreldrepermisjon? Har du ikke rett på betalt velferdspermisjon i noen sammenheng? Har ikke kommunen din fortrinnsrett for egne ansatte i barnehage? Hvor mange timer er det i ditt arbeidsår? Hvor mange % feriepenger har du? Ikke alle har alle rettighetene, men sammenlikner man offentlig ansatte med ansatte i privat sektor har de offentlig annsatte rettigheter som er verdt mange tusen i året. Det må man ta hensyn til når lønningene skal sammenliknes.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #20 Skrevet 4. juni 2012 Har du ikke pensjonsavtalen? Har du ikke rett på 100% lønn, også over 6G i foreldrepermisjon? Har du ikke rett på betalt velferdspermisjon i noen sammenheng? Har ikke kommunen din fortrinnsrett for egne ansatte i barnehage? Hvor mange timer er det i ditt arbeidsår? Hvor mange % feriepenger har du? Ikke alle har alle rettighetene, men sammenlikner man offentlig ansatte med ansatte i privat sektor har de offentlig annsatte rettigheter som er verdt mange tusen i året. Det må man ta hensyn til når lønningene skal sammenliknes. Skal det veie opp for en lønn som ligger godt under gj.sn.? Her har samboer og jeg like lang utdannelse og "bare" 160 000 skiller oss i lønn. Flotte greier! (Ikke ped.leder)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #21 Skrevet 4. juni 2012 Har du ikke pensjonsavtalen? Har du ikke rett på 100% lønn, også over 6G i foreldrepermisjon? Har du ikke rett på betalt velferdspermisjon i noen sammenheng? Har ikke kommunen din fortrinnsrett for egne ansatte i barnehage? Hvor mange timer er det i ditt arbeidsår? Hvor mange % feriepenger har du? Ikke alle har alle rettighetene, men sammenlikner man offentlig ansatte med ansatte i privat sektor har de offentlig annsatte rettigheter som er verdt mange tusen i året. Det må man ta hensyn til når lønningene skal sammenliknes. Skal det veie opp for en lønn som ligger godt under gj.sn.? Her har samboer og jeg like lang utdannelse og "bare" 160 000 skiller oss i lønn. Flotte greier! (Ikke ped.leder) Jeg vet ingenting av hva som kreves av dere i jobbene deres. Det kan godt hende at han har en bedre betalt jobb enn deg, men men disse andre forholdene må også taes med i betrakting. Veldig mange offentlig ansatte glemmer alle godene de har helt til noen foreslår å bytte noen av dem i høyere lønn. Da kommer gjerne protestene. Hvor lang utdanning folk har mener jeg uansett bør være lønnen helt uvedkommen. Det som betyr noe er hvor godt du klarer å gjøre jobben din.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #22 Skrevet 5. juni 2012 Har du ikke pensjonsavtalen? Har du ikke rett på 100% lønn, også over 6G i foreldrepermisjon? Har du ikke rett på betalt velferdspermisjon i noen sammenheng? Har ikke kommunen din fortrinnsrett for egne ansatte i barnehage? Hvor mange timer er det i ditt arbeidsår? Hvor mange % feriepenger har du? Ikke alle har alle rettighetene, men sammenlikner man offentlig ansatte med ansatte i privat sektor har de offentlig annsatte rettigheter som er verdt mange tusen i året. Det må man ta hensyn til når lønningene skal sammenliknes. Skal det veie opp for en lønn som ligger godt under gj.sn.? Her har samboer og jeg like lang utdannelse og "bare" 160 000 skiller oss i lønn. Flotte greier! (Ikke ped.leder) Jeg vet ingenting av hva som kreves av dere i jobbene deres. Det kan godt hende at han har en bedre betalt jobb enn deg, men men disse andre forholdene må også taes med i betrakting. Veldig mange offentlig ansatte glemmer alle godene de har helt til noen foreslår å bytte noen av dem i høyere lønn. Da kommer gjerne protestene. Hvor lang utdanning folk har mener jeg uansett bør være lønnen helt uvedkommen. Det som betyr noe er hvor godt du klarer å gjøre jobben din. Igjen, så veier ikke det opp en forskjell på 160 000 kr(i våre tilfeller). Jobben utfører vi utmerket begge to. Mener du at alle yrkesaktive skulle vurderes og deretter lønnes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå