Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Av og til får jeg inntrykk her inne om at alle alltid gjør kun 100% sikre ting. At man aldri tar noen sjanser når det gjelder barna våre. Men det mener jeg at vi gjør hele tiden... og tviler på det bare er meg! Er ikke folk klar over at de tar risikoer i hverdagen? Her er noe av det jeg/vi gjør som er "litt" farlig: - Har på ytterklær i bil ved korte bilturer eller før bilen er blitt varm (PS! selene strammes hardt rundt ytterjakke) - Har på helårsdekk på bil på sommertid (det er ikke anbefalt men gjør det pga at vi hadde ett sett i reserve og utsetter å kjøper sommerdekk) - I det hele tatt å kjøre bil (bil er vel nærmest det mest risikable fremkostmiddelet) - Ta bussen med barn i barnevogn (selv når det er så fullt at jeg ikke får spent fast vogna i stroppene på bussen, og uten at barnet i vogna har på seg vognsele) - Har med barnet i en gammel båt som pappaen kjører (med redningsvest selvsagt) - Har ikke barnesikret absolutt alt hjemme (noen skarpe kanter, noen kontakter uten sånn betskytelse i støpselet, kjøkkenredskaper i usikrede skap som rivgjern) - Gå tur med vogn langs vei, går av og til over veien der det ikke er gangfelt når det tilsynelatende er klart - Drar bort på besøk til andre som har større barn, selv om vi vet at det ligger mye smådeler rundt omkring som kan puttes i munn og nese, mens jeg prøver så godt jeg kan å holde øye med ungen. - Drikker kaffe i nærheten av barnet (ikke over barnet selvsagt) selv om jeg er klar over faren ved forbrenning ved mulig kaffekoppvelt
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Er ikke det du nevner ganske normale ting som de fleste gjør? Har ikke barnesikret huset noe nevneverdig. Har pynt og duk på bordet. Mye pynt overalt, uten at det er farlig for ungen å bevege seg. Har trappegrind da, men det er mer for å kunne slappe av i stua.. Drikker moderate mengder brus selv om jeg er gravid.
Gjest Pusikatt Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Guri malla, ei skikkelig villspika du, du lever jo skikkelig utsvevende. For ett spennende liv...
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 stort sett alt du gjør, bortsett fra båttur, vi har ikke båt synes ikke man skal bli hysterisk heller. i fjor vinder var dert -35, ikke f.. om mitt barn fikk sitte i bil/gå ut i bilen uten vinterdress, strammer uansett selen skikkelig.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 hmm, mine er 5,5 og 8 år, og de får: eldste får kjøre firehjuling de har soverrom på loftet, ingen barnesikring på vinduene de får spikke de får skjære brød selv om jeg ikke er i samme rom de er alene hjemme de har ventet i bilen mens jeg har vært innom butikken og slik, siden de var små. de får være alene med hunden, og til og med gå tur alene med den kommer ikke på mer i farten, men det er nok mye mer!
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Er ikke det du nevner ganske normale ting som de fleste gjør? Har ikke barnesikret huset noe nevneverdig. Har pynt og duk på bordet. Mye pynt overalt, uten at det er farlig for ungen å bevege seg. Har trappegrind da, men det er mer for å kunne slappe av i stua.. Drikker moderate mengder brus selv om jeg er gravid. Tror det er det som er poenget til Hi også, at dette er ting vi alle gjør, bare IKKE her på bim/dib
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Guri malla, ei skikkelig villspika du, du lever jo skikkelig utsvevende. For ett spennende liv... Hehe! Akkurat Var det som var poenget mitt! Men jeg har tidligere kommer til å si noe sånt som at vi alle tar mer eller mindre risikoer i hverdagen og gjør "litt" farlige ting, med eksempel når det gjelder bilkjøring med vinterjakke på eller når man er på ferie i utlandet ift bilkjøring, men DET vakte reaksjoner! Huff og huff Var bra jeg ikke nevnte alt det jeg vet som andre foreldre gjør som er litt mer enn bare "litt" farlig, selv er jeg nemlig ganske nøye på det meste. HI
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 4. juni 2012 #10 Skrevet 4. juni 2012 forresten skal min 5 åring få firehjuling når skattepenga kjem skal bruke hjelm og div annet sikkerhets utstyr da
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #11 Skrevet 4. juni 2012 Tror det er det som er poenget til Hi også, at dette er ting vi alle gjør, bare IKKE her på bim/dib Nettopp! HI
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. juni 2012 #12 Skrevet 4. juni 2012 Kjører hjem fra bhg med lillebror i passasjersetet fremme. Det er 300m på feltet, men likevel. Kjører ganske hardt på autobahn og autostrada. Barna bader i sjøen i Kroatia mens vi sitter på stranda. De får ikke bade, men leke i vannkanten i Italia der bølgene står på. Da skal en av oss være like ved dem. Barna sover i andre etasje med vinduene åpne når det er varmt uten barnesikring. Har ikke barnesikret kjøkkenutstyr. Det skumleste synes jeg likevel er å la barna leke på feltet med mange av de galne sjåførene som kjører her Mange naboer har allerde gitt beskjed. Jeg har også snakket med mange.
Von Hertelhofen Skrevet 4. juni 2012 #13 Skrevet 4. juni 2012 hmm, mine er 5,5 og 8 år, og de får: eldste får kjøre firehjuling de har soverrom på loftet, ingen barnesikring på vinduene de får spikke de får skjære brød selv om jeg ikke er i samme rom de er alene hjemme de har ventet i bilen mens jeg har vært innom butikken og slik, siden de var små. de får være alene med hunden, og til og med gå tur alene med den kommer ikke på mer i farten, men det er nok mye mer! Der brast teorien om "den perfekte mor". Hihi...
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #14 Skrevet 4. juni 2012 hmm, mine er 5,5 og 8 år, og de får: eldste får kjøre firehjuling de har soverrom på loftet, ingen barnesikring på vinduene de får spikke de får skjære brød selv om jeg ikke er i samme rom de er alene hjemme de har ventet i bilen mens jeg har vært innom butikken og slik, siden de var små. de får være alene med hunden, og til og med gå tur alene med den kommer ikke på mer i farten, men det er nok mye mer! Der brast teorien om "den perfekte mor". Hihi... Tenkte det samme, Dataverket
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 4. juni 2012 #15 Skrevet 4. juni 2012 hmm, mine er 5,5 og 8 år, og de får: eldste får kjøre firehjuling de har soverrom på loftet, ingen barnesikring på vinduene de får spikke de får skjære brød selv om jeg ikke er i samme rom de er alene hjemme de har ventet i bilen mens jeg har vært innom butikken og slik, siden de var små. de får være alene med hunden, og til og med gå tur alene med den kommer ikke på mer i farten, men det er nok mye mer! Der brast teorien om "den perfekte mor". Hihi... Huff da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå