Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 jeg husker bare at børsen falt kraftig. eneste jeg husker fra det. og renten gikk kraftig opp,. men jeg vet ikke hva den kom av. vet det er mange land nå som sliter økonomisk. og lurer derfor på om Norge er i fare igjen for slik krise igjen. noen som kan huske hva den startet av?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Hadde det ikke en del med økonomien i kina og japan å gjøre???
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 http://no.wikipedia.org/wiki/Finanskrisen_2007%E2%80%932010
Plopp Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Det hade i stor grad att göra med att absolut alla fick boliglån och fick lov att avvänta med nedbetalningar, i Usa Men till slut så sprack det när en av storbankerna gick i konkurs.. Står rätt bra förklarat på linken över såg jag Om Grekland går i konkurs, vilket de säkert gör, så kommer det också drabba norge eftersom norska banker lånat ut pengar till grekland. Då måste räntor i Norska banker höjas för att få in pengarna från annat håll... Enkelt förklarat :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå