Mango86 Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Er det farlig å få omgangssyka når en er gravid? Jeg er ca 14 uker nå, og har kastet opp og hatt diare i 2 dager Er helt utslitt. Fått i meg minimalt med mat og drikke, alt kommer opp igjen. Siste døgnet har jeg kun drukket vann, fordi alt annet er så vondt når jeg kaster opp (og vannet kommer fort opp igjen også). Sliten!
Tutla Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Slik jeg har forstått det er det ikke farlig. Ungen tar det den trenger uansett, så det er deg det går utover. Men dersom du verken får i deg vått eller tørt på flere dager og fortsatt at diare/oppkast ville jeg tatt en telefon til legen. Kan jo hende at du bør få litt påfyll med væske intravenøst. God bedring!
kaklemor Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Jeg lå i hele natt med kvalme som ikke ga seg og spøy i dag tidlig. Vet ikke om det var maten i går eller omgangssjuke men møkk er det uansett!!
Overraskelsen Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Omganssyke her i huset og (er 34 uker). Så vidt jeg har lest meg til, er det ikke farlig. Og han lille der inne sparker som normalt (å være kvalm med en baby som sparker i magen er, er ganske ubehagelig...), så da tar jeg det med ro så lenge jeg får i meg nok væske. Er på bedringens vei nå, forøvrig.
Mamma til snart 4 Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Hadde det samme selv, men kun diare i 1 uke!! Var helt grusomt men så lenge det er vanlig omgangssyke er det ikke farlig, hadde samme tankegang selv, men babyen har det godt, verst for oss
trestjerner Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Hadde også omgangssyke når jeg var omtrent like langt. Oppkast/diare i ei uke, var utslitt og klarte nesten ikke stå på føttene. Dro til legen etter 5 dager, da jeg var sikker på jeg var dehydrert. Legen sa det ikke var farlig for fosteret, og jeg hadde "bare" moderat dehydrering. Fikk en væskeblanding som heter GEM som kan kjøpes reseptfritt på apoteket. Drakk det, for jeg var tom for de naturlige saltene vi har i kroppen. Da fikk jeg ganske fort mer energi og oppkast/diare ordnet seg døgnet etter. God bedring!
Lyckelin Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 prøv å få i deg noen isbiter. Det var det eneste som ble nede når jeg hadde omgangsyken. Når du merker at du har et bra øyeblikk kan du alltids prøve å drikke et glass vann med en tablett resorb (Det er en veskeersetter, med alt du trenger av mineraler og salter)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå