Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 er ikke å lenge siden jeg kjørte opp....jeg har en uvane å kvele bilen under start..hva er det jeg gjør feil?clutch for fort ut?Er den siste mnd jeg har plagdes, bare helt plutselig.....men kanskje jeg er for nervøs også, hater virkelig å kjøre.... går fint ellers i trafikken med alt, bare ved oppstart jeg plages...
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Om du kveler så har du for lite gass/slipper clutchen for fort.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Du er nok for rask ja. Tar clutchen for raskt ut, og/eller har for lite gass. Ta det litt med ro så går det nok bedre. Og øvelse gjør mester
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 okei sikkert for rask å slippe clutchen...går jo fint ellers ved stopp i kryss o.l..men bare akkurat ved oppstart...snålt:P
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Når du slipper ut clutchen, så skal du stoppe litt opp når du kjenner at den begynner å ta. La bilen få litt tid til å begynne å kjøre, så slipper du den rolig helt ut.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 La clutchen "ta" og ikke speed på som en gal, det skal gå på skinner, cløtchen sakte ut, speeden rolig inn. Ville øvd meg litt på det.. Om du er kjapp på pedalene så tar du clutchen raskt inn og begynner på nytt når du hører bilen er i ferd medå daue. Lytt på bilen.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Om du ikke er så glad i å kjøre bil gjør du det vel heller ikke oftere enn du må? Da er det ikke så snålt at du kveler ved oppstart. Men øvelse gjør mester
2 hjertegull :) Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Skru av musikken og lytt til motoren. Så hører du når du er i ferd med å kvele den. Trykk clutchen inn igjen og start på nytt. Dette er en ting som automatiseres veldig fort...
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #10 Skrevet 4. juni 2012 jeg kjører bare fra A til B:p Har sjelden på musikk....men føler egentlig jeg kjører bedre med musikk...men som andre sier her, lytt til motoren er viktig og det høres jo ikke med musikk;)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #11 Skrevet 4. juni 2012 Jeg har det helt likt som deg, bare at jeg kan kvele den når jeg skal ut i et kryss feks. Skjer ikke så ofte nå lenger, men har skjedd veldig ofte og skjer av og til nå. Blir så stressa når det skjer!! Men det du ikke må gjøre er å ikke la være å kjøre! Jeg tar ofte en tur på kvelden, når ikke rushet er som verst, bare for å trene litt, er sånn man kommer over skrekken. Hvis du unngår å kjøre, vil det bare forbli skummelt. Og det er alltid noe duster i trafikken, men de fleste har forståelse hvis man kveler bilen. Det kan skje med alle, også de som har hatt lappen lenge. Bare tenk når man bytter bil fra den man pleier å kjøre.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #12 Skrevet 4. juni 2012 okei, bra å vite at jeg ikke er alene;P men når den hopper, er det pga clutchen kommer for fort ut det også?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 4. juni 2012 #13 Skrevet 4. juni 2012 okei, bra å vite at jeg ikke er alene;P men når den hopper, er det pga clutchen kommer for fort ut det også? jepp
soleia Skrevet 4. juni 2012 #14 Skrevet 4. juni 2012 Eg kveler den eine bilen vår ganske ofte, sjølv om eg har køyrt bil i mange år, så du er ikkje åleine om det. Den er nok for godt lydisolert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå