Gå til innhold

Hvordan holde liv i en Hortensia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst på en Hortensia, En til å ha inne! Men sist levde den kjeg kjøpte i bare 2 dager, og jeg kan ikke fatte hva galt jeg greide å gjøre på så kort tid!!! Keg vat at de er tørste, men til dere som har Hortensia, hvordan holder dere liv i den???

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Alt handler om vann. Senk hele møkkaplanta ned i vann til det dekker jorda, hold den under til det slutter å boble. Gjenta annenhver dag. Bruk surjordsgjødning for å unngå misfarging (de blå blir grønne i bladene om de ikke får surjordsgjødning).

(Hortensiahater)

Skrevet

Alt handler om vann. Senk hele møkkaplanta ned i vann til det dekker jorda, hold den under til det slutter å boble. Gjenta annenhver dag. Bruk surjordsgjødning for å unngå misfarging (de blå blir grønne i bladene om de ikke får surjordsgjødning).

(Hortensiahater)

Hvorfor hater du den? Fordi den er stygg, eller fordi den dør for et godt ord?

Gjest sug lut
Skrevet

For det første synes jeg ikke den er så pen, bortsett fra den hvite, som er grei nok, den blå og den rosa ser bare unaturlige ut - men jeg er mest provosert av hvor kravstor primadonna den er og at den tiltror seg en sånn midt-på-scenen-plass i verden, hvor alle nykkene dens må respekteres, ellers furter den - og når den først furter er det ingenting som kan få den til å slutte med det, det henger igjen rest-furting i den *litt* tørre bladkanten eller i *litt* styggere farge eller noe sånt. Den er sånn sett prikk lik en kollega jeg misliker inderlig.

Skrevet

For det første synes jeg ikke den er så pen, bortsett fra den hvite, som er grei nok, den blå og den rosa ser bare unaturlige ut - men jeg er mest provosert av hvor kravstor primadonna den er og at den tiltror seg en sånn midt-på-scenen-plass i verden, hvor alle nykkene dens må respekteres, ellers furter den - og når den først furter er det ingenting som kan få den til å slutte med det, det henger igjen rest-furting i den *litt* tørre bladkanten eller i *litt* styggere farge eller noe sånt. Den er sånn sett prikk lik en kollega jeg misliker inderlig.

Ha-ha-ha! Nå må jeg bare le. Jeg er hjertens enig med deg, bare at jeg syns den er pen da...... Og jeg har tenkt å kjøpe en som jeg skal holde liv i rent på trass!!!!

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg heier på deg, primadonnaen skal temmes!

Skrevet

hei..!

Hortensia er en nyyydelig blomst! Jeg elsker den! Primadonna`r får vi bare oppvarte :)

Men som hun andre svarte.. sett den i vann annen hver dag.. jeg hadde den i oppvask-kummen i sånn 3 kvarter.. og vips så hadde jeg blomsten i 1,5 mnd kontra en uke som før jeg startet med dette vanningsregimet .)

Skrevet

Mine "tørker ut" om de får for mye vann. Så jeg gir de LITE vann jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...