Gå til innhold

Lite forståelse ved sykmeld iforbindelse med graviditet..


Prøverpåentil

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg får så liten forståelse fra sjef og lege når det gjelder sykemeld.. jeg er vel paranoid men føler at de dømmer meg litt. jeg har vært av og på 50 % pga kvalme de første 16 ukene.. nå er jeg 23 uker og har en lav morkake.. noe som igår førte til blødninger..

 

Er jeg teit som ikke vil jobbe fullt når jeg har fått blødninger? Er redd for å bare røre meg for mye.. eller plutselig beg å styrtblø på jobb:(

Sukk så mange bekymringer.. hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde det ikke vært for morkaken og blødningene dine så hadde jeg nok forstått legen og sjefen mere.

men siden du har lavt liggende morkake og blødninger så trodde jeg det gikk automatikk i det.

min søster hadde blødninger og lavt liggende morkake og hun ble sykemeldt 100%.

Det varierer visst ser jeg alt etter hva legen man har :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lav morkake i de to siste svangerskapene mine. I den ene fikk jeg en skikkelig styrtblødning, i det andre småblødde jeg stort sett hele svangerskapet. I det siste svangerskapet ble det vurdert keisersnitt i uke 36, men fikk til slutt lov å prøve å føde normalt, da morkaka lå akkurat på grensa - men jeg måtte være forberedt på at det kunne ende i keisersnitt.

 

Jeg skjønner godt bekymringene dine, men dersom du ikke har en veldig fysisk jobb, er det ingen grunn til å være sykmeldt pga morkaka, dersom legen vurderer at det er greit. jeg håper at du klarer å jobbe, slik at du ikke i stedet går hjemme og bekymrer deg enda mer - holde hode okkupert med noe annet enn graviditeten, kan være veldig lurt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...