spentjente23 Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Nå har jeg sluttet på p.pillen. etter mange års bruk. Jeg og min mann har blitt enige om at vi nå er klare for barn Hvordan gjorde dere det? hadde bare masse sex, og testet dere jevnlig? eller fokuserte dere på eggløsning? Håper at det vil klaffe ila sommeren. Prøver på å ikke stresse,og håper jeg blir gravid ila ferien. hvor lang tid tror dere det vil ta, når vi vil ha sex hver dag? håper noen svarer
<3 2G <3 Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Kan være lurt å finne ut om du EL etter pillebruk, så finn ut når den er og så tar dere det derifra:-) sex ca annenhver dag er ikke dumt, og hver dag rundt EL. Lykke til:-)
spentjente23 Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2012 tusen takk:) han jobber offshore,så nå er han borte i 3 uker. Men jeg har nettopp hatt mensen,og skal egentlig begynne på nytt brett,som vi nå har valgt å ikke gjøre. så fordelen er jo at kroppen forhåpentligvis får vent seg av pillen. så om 3 uker,begynner vi for fullt å prøve krysser fingrene for at det vil skje innen september.tror du det?
Mamma til snart 4 Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Kroppen trenger ikke å venne deg av neste gang du får mensen teller du det som dag 1, EL er ca på 14 dagen etter, min sykluse har alltid vært på 26 dager og har da EL hver 13 dag, jeg kjenner det veldig godt så trenger ikke å teste mg ikke stress, la det gå av seg selv, mange stresser bare pga tellingen også!
Ludviksmamma Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 min mann er også i nordsjøen, og var borte på min første egg-dag, men andre gang (dvs 6 uker etter at jeg sluttet på pillen, etter maaaange års forbruk) tok jeg Clear Blue fertelitetstest, og fikk smilefjes på en søndag... gjett hva som skjedde??? 16 dager etterpå påsto graviditetstesten at jeg var to uker gravid, og jaggu meg hadde den rett !!! teller dager til fødsel nå !!! lykke til !!!
spentjente23 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2012 åååee.. dette blir jeg glad av å lese! viktigste er at vi ikke stresser,og bare koser oss krysser fingrene for en positiv test ila sommeren!! Har allerede begynnt å ta folat,omega 3,og div andre piller( er en pakke fra apoteker som heter Gravid) de anbefaler visst å begynne den dagen man begynner å prøve.. jeg oppdaterer dere om det skjer snart <3
Veslepus86 Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Prøv ikke å stress med det. Jeg sluttet på p piller etter mange års bruk og det tok under 3 måneder før jeg ble gravid. Så her gikk det veldig fort. Jeg brukte ikke noe hjelpemidler, men vi hadde vel sex hver dag i den uka jeg trodde jeg hadde eggløsning. Får ha masse lykke til og kos dere.
Nordhagenjentene :) Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Forrige svangerskap sluttet jeg med pilla etter 10 års bruk, fikk mens en gang til og så satt spiren. Så det kan gå fort, men det kan også ta tid, alt er vel like vanlig....
spentjente23 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 4. juni 2012 tusen takk for svar! Skal prøve å ikke stresse. Men det er vel typisk oss jenter å begynne å planlegge alt...men jeg har ønske om å føde til våren/begynnelsen av sommeren. dette er så utrolig spennende, gleder meg så utrolig til den dagen testen slår ut positivt!! Kan dere anbefale noen tester? og testet dere alltid på morgen-urin? og før forventet mens? eller gjorde dere bare det tilfeldig?
Veslepus86 Skrevet 4. juni 2012 #10 Skrevet 4. juni 2012 Jeg tenkte en del på det, men jeg ble mer kåt i den perioden jeg hadde eggløsning. Tror det å prøve å bli gravid i den perioden, tente meg. Jeg begynte å ta folat når jeg sluttet på ppilla. Jeg testet med sikkert den vanligste. Clear Blue uten ukeindikator. Sto bare ikke gravid og gravid. Jeg testet meg alltid med morgen urinen. Jeg testet meg ikke før forventet mens, selvom jeg var litt dårlig. Testet dagen etter forventet mens og tre dager etter forventet mens. Begge var negative. Måtte vente til 1 uke etter forventet mens og leverte urinprøve på legekontoret og var da positiv.
spentjente23 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 4. juni 2012 spennende!! jeg har nå også sluttet med pillen,og begynnt å ta folat skal også en del til utlandet i sommer, som jeg håper vil hjelpe på å få oss til å slappe av. Kose oss masse,og masse sex Gleder meg så utrolig masse til den dagen det forhåpentligvis står "gravid" Vanligvis foretrekker jeg jo å "tømme" meg etter endt sex,for å unngå urinveisinnfeksjoner. Men noen sier man bør ligge litt med det etterpå.. hva tror du?
Veslepus86 Skrevet 4. juni 2012 #12 Skrevet 4. juni 2012 Vi tok det ganske rolig i de ukene jeg ikke hadde eggløsning og den ene uka jeg hadde det, gikk vi inn og prøvde skikkelig. Det hendte jeg lå og venta i et par minutter før jeg gikk å tømte meg, men jeg tømte meg hver gang og funket uansett på meg. Har straks 5 uker igjen til termin. Er jo også mange som sier at man skal være forsiktig med ditt og datt osv. Selvom vi prøvde bevist å bli gravide, så "slapp" jeg meg løs. Festet, spiste spekemat og var i badestamp og røyket hver dag. Levde "normalt" til jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg syns det ble mindre stress og tanker av det av.
spentjente23 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #13 Skrevet 4. juni 2012 åå gratulerer !! kan tenke meg du gleder deg masse til å se lille babyen din <3vet du om du venter jente eller gutt? ja,slik tenker jeg også..jeg røyker ikke,og drikker sjelden,men vil fortsette å leve som før selvom. men den dagen jeg finner ut at jeg er gravid,vil jeg bli mer bevisst. skal også være flinkere med kostholdet,tenke mer på sunn mat:) synes tiden nå er perfekt, derfor ønsker vi nå å begynnne å prøve,slik at det blir en vår eller sommer-baby:) mye lettere mht vogn,lufteturer,klær,osv..ser du også har tenkt samme tanken,eller?
Veslepus86 Skrevet 4. juni 2012 #14 Skrevet 4. juni 2012 Takk. Det blir ei lita jente. <3 Førstefødte. Ja, gleder meg veldig nå til å bli ferdig og ikke minst til å se henne. Jeg slo meg veldig løs rett etter at jeg sluttet med ppilla, men det var jo ikke bevist da. Det ble bare en tid med litt festing, men syns det var greit å få festa seg litt "ferdig". hehe Når jeg fant ut at jeg var gravid, så sluttet jeg å røyke på dagen eller noen timer etter jeg fikk beskjeden og ikke gjort det siden. Nei, vi hadde ikke noen sånne planer. Vi hadde pratet en del om det og en dag fant vi ut at vi skulle prøve og så ble jeg fortere gravid enn det jeg trodde.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 4. juni 2012 #15 Skrevet 4. juni 2012 Heisann! Så deilig da å kjenne på denne følelsen om man skal sette igang med prøvingen! Husker så godt hvordan det var da vi skulle begynne å prøve på første, kunne liksom ikke sette igang fort nok! Jeg har som du en mann som jobber nordsjøturnus, så var jo en liten brems der, men vi var superheldige for spiren satt på første forsøk! Vi hadde masse sex rundt eggløsningen som er sånn ca midt mellom 2 mensperioder. Funket det! Andre mann testet vi med eggløsningstester, og da satt spiren på tredje forsøket. Fant fram eggløsningstestene da det ikke funket de 2 foregående forsøkene, utålmodig! :-) Masse lykke til, håper dere får det til like fort som oss! Klem
spentjente23 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #16 Skrevet 5. juni 2012 Til Veslepus86: herlig,igjen,gratulerer ) ja,det er en veldig fordel å ha festet seg ferdig.. jeg var singel i 5 år før jeg møtte kjæresten min,så jeg fikk festet skikkelig fra meg..i dag har jeg veldig lite behov for hverken fest eller alkohol..nå er det viktigere ting i hodet mitt ) virker som de fleste får tidligere enn de tror...håper vi er like heldige!! til vaskedama: Så gøy!! vi er jo heldige, at jeg tror jeg har eggløsning når vi skal på ferie i sommer;) så da må det bli masse sex!! men jeg tror vi bare skal ha masse sex hver eneste dag uansett. Sjansene øker+ vi begge blir fornøyde(i hvertfall mannen,hehe) tusen takk, krysser fingrene for at det skjer ila sommeren!! vi begynner å prøve om 3 uker!!!
Veslepus86 Skrevet 5. juni 2012 #17 Skrevet 5. juni 2012 Ja, greit å få festet seg ferdig. Som du sier, er viktigere ting nå. Vært på mange fester under graviditeten og savner jo det litt, men det går fort over når jeg ser at de er fullsyke langt på dagen etterpå og jeg er i like fin form. hehe Ja, får håpe på det. Krysser fingrer og tær for dere og så må gi beskjed når noe skjer.
spentjente23 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #18 Skrevet 5. juni 2012 hehe,ja,du sier noe der!! tåler jo bare mindre og mindre med årene:) foretrekker helst en god middag,film,og kos en lørdagskveld..tegn på at man begynner å bli voksen?hmmm:) takk,krysser fingrene vi også! er så godt å få luftet tankene sine her..du skjønner,vi har bestemt oss for å holde det helt hemmelig frem til den dagen testen blir positiv..da sier vi det til de aller nærmeste..og når det er gått 3 mnd,kan venner og bekjente få vite det. Så jeg har jo egentlig 100000 tanker i hodet. Godt å få snakket med noen som har vært i samme situasjon, men som ikke kan sladre til de nærmeste
Veslepus86 Skrevet 5. juni 2012 #19 Skrevet 5. juni 2012 Ja, skjønner hva du mener. Man tåler mindre og blir mer fullesyke. Hvor gammel er du? Jeg blir straks 26. Ja, det forstår jeg veldig godt. Er ikke lett å holde det hemmelig. Min tvillingsøster viste at jeg hadde sluttet på pilla og skulle begynne. Tror det ble et par til som viste at vi prøvde før jeg ble gravid, men ikke mange. Ville ikke at alle skulle vite det, for å slippe unna unødvendig stress som; Er du gravid nå, har du fått mensen, fått noen symptomer osv. Så var det noen som fikk vite at jeg var gravid rundt uke 6. Måtte ha noen å fortelle det til. Husker ikke helt når vi sa det til den nærmeste familie, men tror det var rundt uke 6-8. Resten måtte vente til uke 12.
spentjente23 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #20 Skrevet 5. juni 2012 jeg er 23..fyller 24 til høsten min samboer er 8 år eldre,så det faller oss naturlig å få barn nå jeg har utrolig lyst å si det til min ene søster,men jeg og samboer har blitt enige om å ikke si noe til noen,før testen slår ut positiv..da kan de aller nærmerste få vite det men resten må vente til uke 12..eller så lenge vi klarer men det blir ikke lett i sommer...i August er det 2 bryllup,og et helge-seminar med jobben i september.. da lurer jeg på hvordan jeg skal lure meg unna alkohol...jeg er verdens dårligste løgner..og de kjenner meg som en som liker å ta en skål....hmmmmm....
Veslepus86 Skrevet 6. juni 2012 #21 Skrevet 6. juni 2012 Okai. Samboeren min er 5 år eldre. Så vi syns det passet godt vi også. Ja, det forstår jeg. Er egentlig veldig greit å ha noen å prate med. Blir ikke det samme å bare prate med samboer. Jeg måtte bare si det til min tvillingsøster og det forsto samboeren min. Hun fikk også vite at jeg var gravid først og holdt det hemmelig i 6 uker for de nærmeste. Noe hun syns var veldig vanskelig. Nå vet hun navnet på Vesla og holder det hemmelig. Jeg syns det er veldig greit å ha noen å prate med. Hmm ja, det blir litt vanskelig. Men kjøp noen alkoholfrie viner og ta å bytt innhold. Da tror alle at du drikker vin. Greit med skukork. Eller ta å drikk cola eller sprite med sugerør oppi.
spentjente23 Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #22 Skrevet 6. juni 2012 ja,det er godt å få sagt det til noen..men tiden går fort,så satser på at alt dette skjer fort også men i bryllup blir det nok servering..det er da det er vanskelig..:/ jeg får lage en plan..evt gi mannen vinen min..det vi risikerer da er bare at han blir meget beruset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå