Gå til innhold

Dere som har mye søskenkrangel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange som skriver om mye søskenkrangel (nå sist i kveldens tråd om hvor grusomt det er å være småbarnsmor!).

Hvor stor aldersforskjell er det på barna, og er det samme kjønn eller ikke hos dere som har store problemer med dette?

Det virker som om vi er en av unntakene som har minimalt med krangling. Er dette "flaks" eller har det noe å si at det er 2 år mellom dem, eller at det er en gutt og en jente? De er utrolig gode venner og er så snille med hverandre.

Jeg liker selvsagt å tenke at vi har gjort noe riktig for at det har blitt så bra ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mine er gutt og jente med 2,5 år mellom. De krangler så busta fyker, men de kan også være perlevenner.

Tror nok det avhenger av personligheten deres jeg...

Skrevet

Mye krangling her, 3 års aldersforskjell mellom gutt og jente, gutten er eldst.

Skrevet

Hehe- da jentene var yngre var de kjempegode venner som delte rom og tilogmed seng fordi de ville.

Det er 13 mnd mellom de og jeg husker at jeg tenkte at de var så gode venner fordi det var så tett mellom de.

Nå er de 8 og 9 år og krangler jevnt og trutt. Det har de gjort de siste 2 årene og de er nok ikke ferdig ;)

De er absolutt venner også, tilogmed gode venner i perioder, men det varer aldri lenge før de finner noe å krangle om :)

Skrevet

Hehe- da jentene var yngre var de kjempegode venner som delte rom og tilogmed seng fordi de ville.

Det er 13 mnd mellom de og jeg husker at jeg tenkte at de var så gode venner fordi det var så tett mellom de.

Nå er de 8 og 9 år og krangler jevnt og trutt. Det har de gjort de siste 2 årene og de er nok ikke ferdig ;)

De er absolutt venner også, tilogmed gode venner i perioder, men det varer aldri lenge før de finner noe å krangle om :)

Hihi, så vi har utfordringene foran oss, med andre ord :-)

Er veldig spent på hvordan det utviklet seg, og på hvordan det blir når det kommer en baby også!

Skrevet

Det er 2 år mellom mine to barn, og de krangler så busta fyker. For tiden veldig mye, men de er også veldig gode venner. Det er nesten som å vri på en bryter.

Meg og min søster er det 5år mellom og vi kranglet så busta føyk vi også, kranglet om alt og ingenting. Men vi var og er veldig gode venner. Mamma gav opp i å blande seg når i kranglet til slutt. Vi kranglet aldri når vi var hjemme alene, bare når mamma eller pappa var hjemme. Slik er mine unger også.

Skrevet

2 år mellom mine og de krangler MYE. Handler ikke om aldersforskjell men personlighet.

Har 2 barn som er krevende på hver sin måte, og minsten er utrolig sint når hun ikke får viljen sin. De kan ikke gå for mye sammen, de bare er borti hverandre hele tiden for å plage.

Men de kan da også vise hvor glad de er i hverandre:)

Skrevet

Er 2 år og 3mnd mellom mine, jente og gutt. Og det er sjeldent de krangler, er litt knuffing mellom dem innimellom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...