Gå til innhold

Oj oj oj :/ Har visst gjort det feil! (Ang. MME)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid kokt opp vann, avkjølt det og satt det i kjøleskapet, så når jeg skal tilberede MME tar jeg å blander varmt, nykokt vann med det avkjølte, kokte vannet til det blir spisetemperatur, og så blander jeg i pulveret. Ble nå gjort oppmerksom på at pulveret skal blandes i ved minst 70 grader. Kan babyen min bli syk av det jeg har gjort? :(

Hva bruker dere for å måle temperatur?

Det står også på pakken at jeg kan tilberede flere måltid om gangen med kokt, kjøleskapskaldt vann, for så og varme det opp til 70 grader og så avkjøle det igjen. Er det varmebad man varmer opp melka med da eller? Virka jo litt tungvint dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid gjort det akkurat likedan som deg, og ingen problem med det. Hvor har du fått vite at vannet må være 70 grader??

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

WHO anbefaler 70 grader, men enkelte merker tåler ikke å bli blandet i 70 grader uten at næringsstoffer blir ødelagt. Så lenge du vasker godt og koker så er sjansen for bakterier minimal og det er bakterier som er årsaken til WHOs anbefaling.

NAN og Collett skal blandes på 40 grader, Hipp på 50 grader og BabySemp på 70 grader. Følg anvisningen på pakken du :)

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Aldri gjort det sånn jeg. Her har vi kokt opp vann på morgen, hatt det over i flaske og varma til passe temp i mikroen og hatt i pulveret. Aldri vært noe problm :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Slapp av HI, det går så bra så ;) Her gjorde vi det samme med storebror, og nå igjen med lillesøster, ingen av de som reagerer/blitt syke av det :) Her bruker vi NAN h.a.1 nå, brukte NAN på storebror

Skrevet

Det går nok bra. :-) men nan skal blandws ved 40 grader om du gjør det når vannet er varmere mister det allt næringsinnhold. hipp skal vel blandes ved 70 eller noe. gå inn på forumet her som heter "ammin og flaske" der er det ei som oppdadterer heletiden om mme. står mye nyttig der om du er usikker

Skrevet

Alle merkene har en anbefalt blande-temperatur. Det er fordi pulveret best løser seg opp ved denne temperaturen.

Men de aller fleste mme-merkene løser seg bra opp ved andre temperaturer også, så det med nøyaktig temperatur er ikke så nøye. Du ser jo selv om pulveret er løst opp eller ikke. Du ødelegger ikke næringsinnholdet i melka, og det gjør absolutt ingenting for babyen din!

Det med å lage flere måltider i forvegen er egentlig ikke anbefalt. Mme som er blandet ut bør drikkes i løpet av 1 time.

Skrevet

Har kokt vann og blandet det med kaldt vann fra springen... Er det dumt det kanskje?

Skrevet

Har kokt vann og blandet det med kaldt vann fra springen... Er det dumt det kanskje?

Ja, du bør ikke bruke ukokt vann, da det kan være bakterier i dette. Alt vann til baby bør kokes før inntak inntil baby er ca. 6 måneder mener jeg å ha høt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...