Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Skal i dåp til nevø som er ca 6 mnd, men aner ikke hva vi skal gi. Forslag? (Gjerne noe som ikke er så tradisjonelt som sølvsje-varianter)
Frøken Ubesluttsom Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Jeg veit om ei som fikk myntsamling og frimerkesamling, (som med tida vil stige i verdi, og som hun kan få frimerker og mynter til også i evt bursdager etc) i dåpsgave av besteforeldrene sine. Det syns jeg var en orginal og gjennomtenkt gave. Ellers er det mange som får penger, du kan åpne en konto som du setter inn litt på hver bursdag, men første beløpet blir dåpsgave. Mange muligheter.
Gjest Ziva Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Søta fikk trehjulssykkel i dåpsgave fra en av fadderne. Og liten håndmalt barnestol av en annen fadder.
It's all about me Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Eventyrbøker. Er masse fine som er supre å ta vare på til egne barn igjen også. Jeg har likt dette godt.
blå2010+rosa2013 Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Vi ga en stor sangbok, sønnen min fikk det i dåpsgave og jeg ble kjempeglad! Foreldrene til jenta vi ga det til satte utrolig stor pris på den og ser at den er godt brukt, slik som vår er.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Jeg ga min nevø en av de store hvite - eventyrboken, også en sånn "My first year" bilderamme som jeg kjøpte på Fotoknudsen.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #8 Skrevet 3. juni 2012 Me ynskte oss den store (kvite) barnesangboken, og har brukt denne ein god del. Det er fleire fine bøker i "den store" serien som er fine. Ungane våre brukar og barnebestikket i stål dei fekk til dåpen kvar dag. Spesiellt gaffelen er fin til dei små hendene og munnane Til 1 årsdagen fekk snuppa ein Wheely bug som har vore mykje i bruk, om du er ute etter noko litt dyrare. http://www.riktigele...=1262&p1262_v=1
MamaLadyBug Skrevet 3. juni 2012 #9 Skrevet 3. juni 2012 Sangbøker og eventyrbøker synes jeg er fint å få! Vi fikk altfor mye smykker til snuppas dåp men de tingene vi satt mest pris på og har brukt mest er sangbok, et nydelig teppe og et par bilder. Jeg liker også hjemmelaget. En liten dekorert kiste, et speil, en hylle eller noe annet trevirke som blir personlig med litt maling, navn, dato og andre passende ting. (siste jeg laget var en sparebøsse, helt hvit, med dåpsbarnets navn i store rosa bokstaver, prinsessekroner og farget bånd.) Ellers er jeg fan av å gi ull i gave. Blir som regel veldig godt mottatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå