Gå til innhold

Mister håret!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud! Jeg kan bare dra og dra og dra håret ut!! Mister helt enormt med hår! Å jeg har ikke mye å ta av!

Hvor lenge etter graviditet mister man håret? Hun er 4 Mnd nå og jeg har snart ikke mer hår igjen? Plis si at det snart er over! Noen tips og råd??

Hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er nok snart over, og begynner å gro ut igjen :-) Hadde det likedan jeg også - og jeg har veldig lite å ta av fra før...

Skrevet

har sett en tråd om dette før og de fleste(deriblandt jeg) svarte at det begynte når barnet var 3 mnd og sluttet når barnet var 6 mnd. Jeg trodde og jeg skulle miste alt håret. men husk at du har gått 9 mnd gravid så å si uten å røyte, så det er mye som skal av nå. og håret skal i grunn ikke blir særlig tynnere enn hva det var før du ble gravid. :) men det føles sikkert sånn siden du har hatt tykkere hår i ca 12 mnd ;)

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet (endret)

Jeg mistet ekstremt mye hår, iallfall minst halvparten av alt jeg hadde, hvis ikke nærmere 2/3 ;) Hadde ikke så mye å ta av jeg heller. Men heldigvis ingen flekker, kun jenvnt over tynt... Nå vokser det ut igjen til de grader så det ser ut som det er klipt opp, og jeg har ufrivillig fått pannelugg. Tror den værste røyteperioden varte i en 3 mnd-periode.

Heldigvis vokser det ut igjen, så ikke fortvil! Har heller aldri hørt om noen som har mistet alt.

Eneste rådet jeg har, er at du sørger for å få i deg nok av de vitaminer og mineraler du måtte trenge. Er fort gjort at babyen tar mer gjennom melka enn du egentlig har råd til å miste. Logisk tenkt så vil jeg tro at det også kan påvirke hårtap, uten at jeg er helt sikker.

Endret av lillemor og lillefrøken
Gjest Husfrua
Skrevet

Helt normalt! Dette er fordi vi mister minimalt med hår under graviditeten ( derfor mange får så fint og tykt hår )men i løpet av tiden etter fødslen mister vi det håret vi skulle mistet under graviditeten og det vi vanligvis mister. Blir mye hår det :) Iaf dette jeg ble fortalt av kusina mi som er frisør. Jeg fikk fryktelige viker!Fysj! Nå er ungen 13 mnd og jeg har ENDELIG begynt å få litt lengde på håret :)

Skrevet

Gikk 3-4 mnd her, og slutta ikke helt før fullammingen dabbet av (da jentungen var ca 6 mnd).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...