Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Vi har vært venner siden vi var 12 år, er nå 27 år. Vi bor på hver vår kant av landet, jeg på østlandet og hun på vestlandet. Jeg er alltid oppover der hver sommer fordi jeg har familie der. Vi har hatt et sånt forhold at vi må ikke ha kontakt hver dag, kan og gå uker for hver gang vi har kontakt, og det har vært helt fint. Men i de siste måneden tar hun aldri kontaker lenger, alltid jeg som må sende melding osv, og det går da dager,uker til hun svarer. Jeg har sitti på Fb og prøvd å chatte med henne uten at hun svarer men da sitter å skriver innlegg på en vegg til en annen felles venn av oss som hun har mye kontakt med, den felles vennen ringer så og si hver dag, det veit jeg, for når jeg har vært på besøk der så ringer hun støtt og stadig. Hun forlot mannen sin for noen måneder siden og jeg sendte melding for å spørre om hvordan hun hadde det og måtte bare si ifra hvis hun trengte å prate osv, men ikke hørt noe, sier bare at hun ikke vil prate om det, og det er greit nok, skal ikke tvinge henne. SKriver hele tiden til hverandre hun og den andre felles venninna at de er glad i hverandre osv på FB, ikke at jeg er ute etter det, men tenker at når du har tid til å skrive der hver dag så kan det ikke være så vanskelig å svare på meldinger fra meg. Føler meg litt såret, kanskje teit av meg, men..vi har vært venner så lenge at vil jo ikke miste det, har og sagt dette til henne og hun svarte med at ja, vi begge måtte bli flinkere til å ta kontakt med hverandre, nå er det 1 mnd siden jeg hørte fra henne, og jeg har sendt 1-2 meldinger i mellom tiden uten å ha hørt fra henne.. Skal jeg bare la det gå sin gang og ikke bry meg? Blir litt lei meg. Takk for at du leste
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Skjønner at du blir lei deg. Hadde jeg vært deg, hadde jeg ligget lavt, la henne ta kontakt, la henne "bidra" til å bevare vennskapet. Hvis hun ikke gjør det, så er det kanskje ikke din bestevenninne lenger, trist, men sant. (sånn er det ofte da man blir eldre... :-)
Gjest yrild Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Hvis hun er viktig for deg ville jeg tatt det opp med henne igjen. Ikke fokuser på at hun gjør noe "galt" men fokuser på at hun betyr så mye for deg og at du gjerne vil ha mer kontakt. Tror en skilsmisse ofte også kan legge en demper på gamle vennskap dessverre... mulig den andre venninnen også er alene?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Kjenner meg igjen. Jeg opplever også å ikke får svar på sms osv. Til den ene venninnen så droppet jeg å sende sms og ta kontakt fordi jeg skjønte at det var så liten interesse fra den kanten at jeg ikke gadd mer. Synd, men ble altså slik, jeg orker ikke streve for å holde ved like vennskap der den andre parten ikke er villig til å vise noe som helst interesse, er det ikke to-veis så kan det like gjerne være. Alt handler om prioriteringer. Er værre når det er familie, opplever den også...
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Jeg vet ikke om jeg ville ventet til hun tok kontakt, heller send en mld om noen uker igjen. Jeg sluttet å ta kontakt med min tidligere bestevenninne, fordi hun aldri tok kontakt og jeg ville se hvor lang tid det tok. Jeg hørte aldri noe faktisk...hun hadde fått seg kjæreste, og hun glemte oss venninner alltid da. Plutselig fikk jeg vite at hun trodde jeg var sur på henn, men det var jeg jo ikke. Og hun sendte heller aldri sms eller ringt for å høre... Og jeg angrer virkelig den dag idag for at jeg sluttet å kontakte henne! Vi var akkurat ferdig på vgs da, så ingen av oss hadde barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå