Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Vi har blitt henvist til allergiutredning fordi jenta mi har fått mange symptomer som kan tyde på at hun er allergisk mot noe. Hva gjør de når de utreder allergi på barn?. Må hun ta blodprøver? Hun er 5 år og kjemperedd for blodprøver og leger etter å ha vært hos en litt kort og brysk lege flere ganger og vært innlagt på sykehus for ikke så lenge siden. Er det lurt å ringe på forhånd og si i fra at hun er ekstra engstelig? Er det noen som har vært på Ringeriks sykehus med barn og kan si litt om hvordan de er der?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Du kan be om noe beroligende til henne. Sønnen min fikk noe rektalt som het Dormicum da han måtte sy.
LykkeligMamma2010 Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Vesla mi har vært igjennom en del i forbindelse med allergiutredning, og vi holder fortsatt på. Mitt beste tips er å gå på apoteket og be om "embla krem". Det er et plaster med krem på som har en bedøvende effekt på huden, slik at datteren din ikke vil merke noe ved blodprøvetaking. Det settes på 2 timer før legetimen, og taes av ca 30 minutter før prøvene taes. Funker kjempe fint. Vi kaller det "englekrem" Du kan jo ringe ned til sykehuset og høre hva det er som skal gjøres, slik at du kan forerede datteren din litt med å prate om det. Min erfaring er at det går greit, selv om det blir noen tårer innimellom så går det over.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Takk for tips. Tror jeg skal prøve å ringe og høre litt med dem. Det er ikke bare noen tårer her, det er full panikk dessverre. Og det er en sterk liten jente jeg har. Hun var veldig flink hos legen før, men etter noen dårlige erfaringer og en barnelege som tydeligvis verken liker eller forstår barn så er hun nå kjemperedd stakkar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå