Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Jenta mi har siden hun var helt liten skjelt litt på ene øye. For to dager siden gikk det plutselig fra sjelden skjeling til nesten hele tiden. Hun skjeller ikke når vi er nærme henne, eller andre ting som er nærme, men når hun skal se litt lenger unna klarer hun ikke fokusere skikkelig, og gir opp. Det er slik jeg oppfatter det. Hun er nå 9 mnd, og dette kom plutselig over natta. Noen som vet hva det kan være/ andre som har opplevd dette med sine små? Måtte de starte å bruke briller??
Ziiona Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 sjeler hun innover eller utover? Jeg selv sjelte da jeg var liten, og det var fordi jeg ikke hadde samsyn, og fordi synet på ene øyet var dårlig. Brukte kun ene øyet i utgangspunktet. Gikk ikke å se at jeg gjorde det på nært hold, men så det lett på avstand og når jeg var sliten.
Babykilo Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Er det bare på det ene øyet? Vår sønn begynte plutselig å skjele da han var tre år. Det skyldtes dårlig syn, langsynthet, som han har klart å kompensere for til da. Han starta med briller, og så lenge han bruker dem, skjeler han ikke. Øyelegen sa at plutselig oppstått skjeling oftest er lett å behandle med briller, særlig på begge øynene. Skjeling på ett øye bør fanges opp snarest, for hjernen kobler ut det late øyet, slik at synet der ikke utvikles. Syns du bør prate med helsestasjonen. Løsning kan være briller, lapp over det ene øyet, eller en kombinasjon. Fastlegen henviser også til øyelege.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Bestill legetime med en gang, spesielt om det har blitt plutselig verre som du beskriver. Jeg mener ikke å skremme deg, men det KAN være alvorlig, så jeg følte jeg måtte si det.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Du må kontakte helsestasjonen/lege, det er viktig med riktig behandling fra de er små når de sjeler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå