Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Tror kanskje ungen på litt over året har klart å spist en stjernebits. Er det bare å vente å se om den kommer ut, eller burde jeg ringe legen? Han har ingen ubehag..
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 bare å vente, så kommer den ut igjen. Følg med i bleien så du vet at den kommer ut. Om ungen blir dårlig kontakter du legevakt
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Beklager, måtte smile når jeg så dette, men det er noe min lille rakker kunne ha funnet på også! hehe Jeg er ikke noe lege så jeg tør ikke å uttale meg om det er farlig eller ikke. Men tenker at den sikkert kommer ut i bleia om en dag eller to. Så lenge allmenntilstanden er grei så vil jeg tro det går bra. Det er jo ikke giftig det ungen har spist, selv om metall ikke er det sunnesten, og at den er skarp (hvis det er en av de spisse bitsene) og ikke-nedbrytbar kan jo selvsagt bli et problem. Men jeg tror jeg ville fulgt med på allmenntilstanden bare...
Gjest @---;- Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Jeg hadde nok tatt kontakt med lege og fått sjekket det. En stjernebits kan ha ganske skarpe kanter, samt spissen kan være skarp. Dessuten så er dette noe som brukes i omgivelser der det ofte både kan være olje og andre kjemikalier som ikke er bra for de små. Og det kan være metallspon etter skruen igjen på bitsen. (Dette er nok ikke av en slik størrelse at det sklal være til noe fare.) Så for en liten ettåring så hadde jeg nok vært bekymret. Tarmsystemet og alt er såpass skjørt enda, at jeg tror ikke jeg ville ha vært den som selv avgjorde om dette gikk bra eller ikke. Høres kanskje litt hysterisk ut, men skulle det gå galt så tror nok jeg at jeg hadde hatt problemer med å leve med det i ettertid hvis jeg ikke hadde gjort noe på forhånd. (Det blei en tung setning, men håper du forstår hva jeg mener.)