Gå til innhold

Jeg klarer ikke mer:((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med 3 mann, har vært sykemeldt siden uke8, er hjemme med en 2 åring også.

Jenta sitter i sete og skal hode opp hele tiden, jeg har 4 uker igjen.

Nå er jeg så sliten både psykisk og fysisk av bekkenløsning at jeg ikke sover om natta, klarer ikke gå mer en noen meter, husarbeid har jeg gjort til nå selv om jeg har forbud av lege mot dette.

Men nå har jeg pressa det for langt og ligger bare og griner forde at jeg har så vondt.

Kan jeg høre om de kan sete igang fødtsel eller keisersnitt, klarer ikke 4 uker til med dette:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørre kan du, men vil ikke tro de gjør det.

Hva med å snakke med mannen din om at han får ta alt nå frem til fødsel?

Skulle bare mangle.

Skrevet

Skulle tru det, men in mann ser ikke dette nå, han har godt fra og være hensynsfulle til og bry seg svært lite om dagen.

Han legger unga om kvelden det skal han ha, men det er forde at jeg ikke fysisk klarer det:(

Er mere typen som jobber ute i Hagen og sike fysiske ting.

Husarbeid og tøyvasking er ikke hans greie.

Han har mange gode sider men akkurat nå er de få.

Skrevet

Min mann skulle det stå.

Gjest Kornblå
Skrevet

Du skriver at du er sykmeldt og også hjemme med 2 åring. Har dere ikke barnehageplass? Man kan vel ikke motta sykepenger uten å ha pass til små barn?

Du må bare glemme husarbeid,kjøpe Fjordland og skaffe barnepass og stramme opp mannen.

Skrevet

med førstemann så fikk jeg jordmora til å sjekke ståa nedi der. og hadde sex for å håpe fødselen kom igang. det hjalp hos oss. 2 uker før termin. hadde nesten invalidiserende bekkenløsning. mye vonde kynnere og modningstegn.

Skrevet

Du skriver at du er sykmeldt og også hjemme med 2 åring. Har dere ikke barnehageplass? Man kan vel ikke motta sykepenger uten å ha pass til små barn?

Du må bare glemme husarbeid,kjøpe Fjordland og skaffe barnepass og stramme opp mannen.

Hva snakker du om, hva har sykepenger med bhg-plass å gjøre? ;)

Jeg er for øvrig enig i siste avsnitt her :)

Hi, du kan vel neppe bli satt i gang slik at barnet ditt blir prematur, men du kan jo be om å bli strippet, ta akupunktur osv en 2-3 uker før termin. Lykke til, det hørtes trasig ut! Jeg er alene om alt, men har heldigvis ikke dine plager. Litt vondter her og der, men jeg blir ikke invalid av det.

Gjest Kornblå
Skrevet

For meg er det ulogisk å være sykmeldt fra jobb og samtidig ha heltidsansvar for en 2 åring (hvis det er tilfelle). Med bekkenløsning belaster man da kroppen unødig mye.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Skulle tru det, men in mann ser ikke dette nå, han har godt fra og være hensynsfulle til og bry seg svært lite om dagen.

Han legger unga om kvelden det skal han ha, men det er forde at jeg ikke fysisk klarer det:(

Er mere typen som jobber ute i Hagen og sike fysiske ting.

Husarbeid og tøyvasking er ikke hans greie.

Han har mange gode sider men akkurat nå er de få.

Nå er vel ikke husarbeid og tøyvask din greie heller! I en familie må alle bidra etter evne og du kan ikke være husmor nå, så enkelt er det. Få legen til å skrive en erklæring om hva som kan skje med bekkenet ditt hvis du ikke tar hensyn til det nå.

Tviler dessverre på at de setter igang en fødsel hele 4 uker før tiden, men vær åpen med jordmor og hør hva hun foreslår. Dette kan hun mye om, vet du.

Skrevet

Lei inn vaskehjelp de siste ukene, det gjorde vi. Jeg hadde også BL og kunne ikke gjøre noe i huset. Verdt hver krone.

Skrevet

Man gå sykemeldt når man har barn hjemme.

Vi sa nei til bhg plass før vi visste at jeg var gravid ( dette var ikke planlagt, gravid med prevensjon)

Ingen vaskehjelp her i området desv. :(

Min mor har vaska huset noen ganger, men hu jobber jo fult selv.

Jeg må vel bare holde ut, men dette tærer på form og humør mye sinna desv.:(

Men gleder meg til hu er ute da er det vært det.

Men akkurat nå er det langt fram.

Skrevet (endret)

Hei.

Be om henvisning til en gynekolog på sykehuset. Det er de som tar avgjørselen om igangsetting. Si det som det er og ikke gjør deg selv bedre enn du er.

Jeg ble satt i gang i starten av uke 38. Mange grunner, men bl.a bekkenløsning.

Lykke til! Snaaaaart er det over!

Klem til deg.

Endret av Mamma i vinden
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvordan man kan være sykemeldt uten jobb?

Men uansett: Det hørest fryktelig slitsomt ut. Kan det hjelpe å ta med mannen på neste kontroll hos lege eller jordmor? Snakk med dem på forhånd, så kan de gi beskjed om at han simpelthen må ta alt hjemme frem til fødselen. Du burde nesten reist bort til noen som kan skjemme deg bort, men det er jo ikke så lett når du har toåringen.

Lykke til!

Skrevet

Sett deg litt på bakbeina her. Nekt å gjøre husarbeid, matlaging og parker deg i sofaen med "resept" fra lege/jm som sier at du ikke har lov å gjøre noe sånn før babyen er ute. Du må bare forklare mannen din stille og rolig om smertene dine.

Gjest peacock
Skrevet

Du har fått forbud mot å gjøre husarbeid, men gjør det likevel? Hvorfor det? Synes du skal finne frem dirigentstokken og fortelle mannen din hva han skal gjøre. Du gjør en kjempejobb med å bære frem barnet hans, skulle da bare mangle at han tok litt ansvar på hjemmefronten de siste ukene!

Og så må du spørre om hjelp til barnepass om du ikke klarer det - det er lov å bli sliten og si ifra om det :-)

Skrevet

Skal til jordmora denne uka så får høre med hu.

Jobben jeg hadde blei nedlagt mens jeg gikk i permisjon med 2 åringen, så jeg var arbeidsledig når jeg blei gravid igjen( jeg er sterilisert men det funka tydelig viss ikke , dette pga at jeg vet helsa mi ikke tåler flere )

Vi valgte og beholde dette barnet etter noen runder, ikke ideelt nei men vi gleder oss masse til dette barnet:)

Men nå er kroppen utslitt, klarer ingenting lengre, i går sov jeg 3 ganger iløpet av dagen.

HI

Skrevet

De aller fleste barn er modne nok i lunger o.l. til å bli født fire uker før termin, men noen barn er faktisk ikke det og derfor setter de ikke igang fødselen så tidlig med mindre det er fare for livet til enten barnet eller mammaen.

Jeg ble selv satt igang 17 dager før termin, etter nøye overveielser, men siden de ikke var fornøyd med barnets hjertelyd, hun var veldig rolig og de mistenkte av hun var syk og slapp der inne ville de ha henne ut så de fikk undersøkt henne skikkelig. Jeg fikk nøye forklart at det var bare om de mente barnet ikke hadde det bra i magen de valgte å sette igang såpass mye før tiden.

Du må rett og slett piske mannen din i sving, det nytter ikke å si at husarbeid ikke er min greie når kona er så invalidisert av smerter!

Skrevet

Jeg er nok en person som sier at alt er ok, og når folk sier du ser så god ut, klarer jeg ikke og si sannheten hvordan det egentlig er :(

Min mann jobber som egen driver og har sykt mye og gjøre på jobb om dagen, men jeg bør bli flinkere til og sette ned foten og si nok er nok.

HI

Skrevet

Sett ned foten og si at nok er nok.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...