Gå til innhold

Ultralyd


mamma i desember <3

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om noen av dere vet når man tidligst kan se kjønnet? har vært på en UL tidligere i uke 8, fikk se hjertet, høre hjertelyd og fikk vite at alt var bra med den lille <3 har fryktelig lyst å dra på UL før den på sykehuset. siden jeg har fått UL på sykehuset i uke 20 og synest det var litt seint.. noen som har anbefaling om når jeg eventuelt kan dra og kaaaanskje få se hviket kjønn det er?

 

Hilsen ei som blir mamma for første gang i desember :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel bare 60 % sjans for at det er riktig før uke 16.

Vi fikk ihvertfall ikke vite kjønn 12 + 4 :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos en spesialist i fostermedisin. Han sa at han i uke 12 med ca.80% sikkerhet kan si hvilket kjønn det er. Altså ikke helt sikkert så tidlig. Spurte ikke fra når han kan si det 100%.... Men ved ordinær ultralyd i uke 18 er det jo rimelig sikkert hvis babyen ligger fint da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare 60 % sjans for at det er riktig før uke 16.

Vi fikk ihvertfall ikke vite kjønn 12 + 4 :/

 

Kanskje jeg skal ringe imorgen å bestille ultralyd i uke 16? Lengter etter å se lille gullet mitt igjen! magen vokser som bare det, er i uke 12 nå, spørs om jeg klarer å vente i 4 uker! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos en spesialist i fostermedisin. Han sa at han i uke 12 med ca.80% sikkerhet kan si hvilket kjønn det er. Altså ikke helt sikkert så tidlig. Spurte ikke fra når han kan si det 100%.... Men ved ordinær ultralyd i uke 18 er det jo rimelig sikkert hvis babyen ligger fint da...

 

åj! Såg også på jordmorsiri sin side at man KAN se kjønnet i uke 12 om man er heldig.. men er fåtallet som får vite det så tidlig.. så jeg tenker om jeg greier å vente i fire uker, så kan jeg dra på ultralyd i uke 16, da er det jo 4 uker til neste ultralyd igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i uke 12. Hun sa det var mulig å kunne se kjønn da, men krabaten i min mage var altfor aktiv! Armer og bein alle veier :P og flyttet seg konstant rundt inni der. Veldig rart å tenke på siden jeg ikke kan kjenne noe selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på UL i uke 12. Hun sa det var mulig å kunne se kjønn da, men krabaten i min mage var altfor aktiv! Armer og bein alle veier :P og flyttet seg konstant rundt inni der. Veldig rart å tenke på siden jeg ikke kan kjenne noe selv...

 

Fikk du vite kjønnet?? er så utrolig spennende synes jeg! og såååå koselig å se at lillegull har det supert og koser seg inni magen :-) Synes fortsatt tanken på at jeg har noe levende inni meg er veeeldig rart, men gleder meg sykt til å få treffe han/hun i desember :-) Når har du termin??:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i uke 12. Hun sa det var mulig å kunne se kjønn da, men krabaten i min mage var altfor aktiv! Armer og bein alle veier :P og flyttet seg konstant rundt inni der. Veldig rart å tenke på siden jeg ikke kan kjenne noe selv...

 

Fikk du vite kjønnet?? er så utrolig spennende synes jeg! og såååå koselig å se at lillegull har det supert og koser seg inni magen :-) Synes fortsatt tanken på at jeg har noe levende inni meg er veeeldig rart, men gleder meg sykt til å få treffe han/hun i desember :-) Når har du termin??:-)

 

Jeg fikk ikke vite kjønnet nei, det var altfor vanskelig med en krabat som var overalt hele tiden ;) Men satser på vi bestiller en ny time etterhvert. UL om 7-8 uker er altfor lenge til!

Jeg har termin 12 desember :) Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd hos en vanlig gynekolog i uke 12, og fikk vite gutt. På ordinær ultralyd i uke 18 sa jordmor ganske sikkert jente. Så var jeg på 3D ultralyd hos han spesialisten i fostermedisin og han bekreftet 100% jente. Så de tar jo oftere feil så tidlig. Anbefaler 3D ultralyd jenter, det var en helt fantastisk opplevelse!!! (sniker meg inn fra 3.trimester og har bare 9 dager til termin :) ) Lykke til !!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i uke 12. Hun sa det var mulig å kunne se kjønn da, men krabaten i min mage var altfor aktiv! Armer og bein alle veier :P og flyttet seg konstant rundt inni der. Veldig rart å tenke på siden jeg ikke kan kjenne noe selv...

 

Fikk du vite kjønnet?? er så utrolig spennende synes jeg! og såååå koselig å se at lillegull har det supert og koser seg inni magen :-) Synes fortsatt tanken på at jeg har noe levende inni meg er veeeldig rart, men gleder meg sykt til å få treffe han/hun i desember :-) Når har du termin??:-)

 

Jeg fikk ikke vite kjønnet nei, det var altfor vanskelig med en krabat som var overalt hele tiden ;) Men satser på vi bestiller en ny time etterhvert. UL om 7-8 uker er altfor lenge til!

Jeg har termin 12 desember :) Du da?

 

så kjedelig da.. da får dere sikkert vite det neste gang! Jeg har termin 22. desember :-) Håper på å få vite kjønn, har lyst til å strikke hentesett selv. Har veldig lyst på jente, men blir glad uansett hva det blir ;-) har tatt gullring test på håndleddet og magen og begge viste jente, så vi får bare vente i spenning og se! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd hos en vanlig gynekolog i uke 12, og fikk vite gutt. På ordinær ultralyd i uke 18 sa jordmor ganske sikkert jente. Så var jeg på 3D ultralyd hos han spesialisten i fostermedisin og han bekreftet 100% jente. Så de tar jo oftere feil så tidlig. Anbefaler 3D ultralyd jenter, det var en helt fantastisk opplevelse!!! (sniker meg inn fra 3.trimester og har bare 9 dager til termin :) ) Lykke til !!!! :)

 

Skal jeg bestille 3D ultralyd i uke 16 da tror du? har fryktelig lyst å vite kjønnet... :-) Er ikke så mange kroner i forskjell fra vanlig ultralyd og 3D ultralyd. Hva vil du anbefale?? :-) Masse lykke til de 9 siste dagene dine, heldig som er kommet så langt at du snart får treffe prinsessa di :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd hos en vanlig gynekolog i uke 12, og fikk vite gutt. På ordinær ultralyd i uke 18 sa jordmor ganske sikkert jente. Så var jeg på 3D ultralyd hos han spesialisten i fostermedisin og han bekreftet 100% jente. Så de tar jo oftere feil så tidlig. Anbefaler 3D ultralyd jenter, det var en helt fantastisk opplevelse!!! (sniker meg inn fra 3.trimester og har bare 9 dager til termin :) ) Lykke til !!!! :)

 

Skal jeg bestille 3D ultralyd i uke 16 da tror du? har fryktelig lyst å vite kjønnet... :-) Er ikke så mange kroner i forskjell fra vanlig ultralyd og 3D ultralyd. Hva vil du anbefale?? :-) Masse lykke til de 9 siste dagene dine, heldig som er kommet så langt at du snart får treffe prinsessa di :-)

 

De anbefaler egentlig 3D først fra ca.uke 28-34. Da kan man se tydelige ansiktstrekk og babyen har lagt på seg litt mer kroppsfett :) Hvordan det blir med 3D før har jeg ingen erfaringer med. Men tipper jo at man kan se kjønn tydeligere da. Kanskje du kan høre med noen som tar det? Jeg tror egentlig at 3D er dyrere, så hvis du vil spandere det på deg bare en gang, så ville jeg ventet til uke 28. Da får du en CD med bilder og noen korte videoopptak. Vi kunne f.eks. se at jenta jespet og lukket opp øynene. Helt utrolig!!! Hvis babyen ligger "fint til" er det jo stor sjanse for at du ser kjønn også i uke 16 på vanlig ultralyd ! Og takk, jeg gleder meg masse til endelig å få møte prinsessa, litt spesielt denne gangen for jeg har 3 gutter fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ultralyd hos en vanlig gynekolog i uke 12, og fikk vite gutt. På ordinær ultralyd i uke 18 sa jordmor ganske sikkert jente. Så var jeg på 3D ultralyd hos han spesialisten i fostermedisin og han bekreftet 100% jente. Så de tar jo oftere feil så tidlig. Anbefaler 3D ultralyd jenter, det var en helt fantastisk opplevelse!!! (sniker meg inn fra 3.trimester og har bare 9 dager til termin :) ) Lykke til !!!! :)

 

Skal jeg bestille 3D ultralyd i uke 16 da tror du? har fryktelig lyst å vite kjønnet... :-) Er ikke så mange kroner i forskjell fra vanlig ultralyd og 3D ultralyd. Hva vil du anbefale?? :-) Masse lykke til de 9 siste dagene dine, heldig som er kommet så langt at du snart får treffe prinsessa di :-)

 

De anbefaler egentlig 3D først fra ca.uke 28-34. Da kan man se tydelige ansiktstrekk og babyen har lagt på seg litt mer kroppsfett :) Hvordan det blir med 3D før har jeg ingen erfaringer med. Men tipper jo at man kan se kjønn tydeligere da. Kanskje du kan høre med noen som tar det? Jeg tror egentlig at 3D er dyrere, så hvis du vil spandere det på deg bare en gang, så ville jeg ventet til uke 28. Da får du en CD med bilder og noen korte videoopptak. Vi kunne f.eks. se at jenta jespet og lukket opp øynene. Helt utrolig!!! Hvis babyen ligger "fint til" er det jo stor sjanse for at du ser kjønn også i uke 16 på vanlig ultralyd ! Og takk, jeg gleder meg masse til endelig å få møte prinsessa, litt spesielt denne gangen for jeg har 3 gutter fra før :)

 

Da får jeg ringe hun jeg var med sist, hun var så koselig :-) så kan jeg vente med 3D :-) Gleder meg så sykt mye!! Er første gang for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ser ut som en penis i uke 11 og 12 kan like gjerne være klitoris sa hun som foretok min ul 11+4... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1338811310' post='144286925]

Det som ser ut som en penis i uke 11 og 12 kan like gjerne være klitoris sa hun som foretok min ul 11+4... ;)

 

sikrest å vente til uke 14-15? klarer ikke å vente til uke 20, kjempe spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke når det kan være lett å se noe, jeg har fått ul 18+4 jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1338823161' post='144287406]

Vet ikke når det kan være lett å se noe, jeg har fått ul 18+4 jeg....

 

heldig.. Kan man ringe inn å spørre om å få ultralyd to uker før det som står?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1338823161' post='144287406]

Vet ikke når det kan være lett å se noe, jeg har fått ul 18+4 jeg....

 

heldig.. Kan man ringe inn å spørre om å få ultralyd to uker før det som står?

 

Er jo bare å prøve det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fikk vite kjønn i uke 16 og det ble bekreftet på ordinær og 3d ultralyd :-)

 

Jeg tenker at det er hyggelig å se den lille i magen i uke 16,om fire uker. Og det er da 4 uker igjen til neste gang. siden jeg har fått ultralyd i uke 20+2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt ultralyd 21.juni, da er jeg i uke 14, greide ikke å vente til uke 16. Blir også litt større forskjell neste gang jeg skal på ultralyd! Gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært på UL idag, der fikk vi se en liten krabat rulle rundt. hehe.. så utrolig søt. ville ikke vite kjønn da jeg dro med søsteren min for jeg er kun i uke 14. tenkte å spare den overraskelsen til ordinær UL da er sambo med. :) men hun sa hun kunne se kjønnet ganske klart og med det tror søstra mi at det er en gutt. haha.. men det beste var de 3 bildene vi fikk der i den ene så vinker han/hun til oss.. herregud sååååå søøøøøt. :P hun mente også at jeg er 14+5 dager og ikke 14+2 slik jeg trodde. så ny termin ble 11.des.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå så spennende!! :) ja, håper hun kan se kjønnet når jeg skal, er da i uke 14+2 når jeg skal på ultralyd. Jeg vil vite kjønnet slik jeg kan begynne å strikke/sy klær +++, slik at jeg har noe å gjør på, hehe ;) fikk du med mange bilder? sist vi var fikk vi bare ett, men da var det jo bare lite..nå får vi se hele babyen, blir så koselig :) er vell ingenting som er bedre enn å få vite at du er lengre på vei en det du trodde? :D jeg har termin akkurat en uke etter deg! 22.desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...