Gå til innhold

Dere sunne og slanke mennesker, hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva består dagsmenyen og ukesmenyen deres av? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener mye 6-8 t i uka, derfor kan jeg egentlig spise akkurat hva jeg vil. Prøver å ikke spise godteri i uka da, fordi det egentlig ikke er nyttig for kroppen -:)

Skrevet

Er ikke opptatt av karbohydrater, fett, osv.

Spiser aldri/sjeldent sukker eller godteri med kunstig søting osv. Er ikke fanatisk på noen måte, men er ikke glad i det.

Spiser som regel havregryn med melkeerstatning og naturlig søting på til frokost. I perioder der jeg er flink og lage min egen frokostblanding spiser jeg dette :)

Ofte salat til lunsj, men ofte brødskive/knekkebrød også.. Er jeg flink lager jeg meg en smoothie med supermat i, eller en grøt av mel uten raske karbohydrater som holder meg mett og gående lenge

Middag er ofte, nå på sommeren, salat og rent kjøtt/fisk, men ellers mye husmannskost osv. Prøver å ha grønnsaker/salat/råkost til middagen. Er veldig glad i salat og grønnsaker da ;)

Kvelds.. Hm, som regel ingen kvelds..

Drikker som regel vann, kaffe og noe juice.

Bruker noe supermat, men varierer litt og ikke hver dag. Dette er en fantastisk hjelp til å få sunne vaner ;)

Spiser mye vannmelon, jordbær og sånn nå på sommeren, men unner meg også is. Forskjellen på nå og før er at jeg før kunne spise en hel boks med is, mens det er nå er nok med en kroneis :P

Skrevet

Lever på vegetarkost, og det utelukker jo det aller meste av fast food, i tillegg til at kostholdet naturlig nok inneholder mye grønnsaker, frukt og frø. Mye fiber, som får tarmene til å virke som de skal.

Jeg trener 10-12 timer i uken, og kan derfor kose meg med sjokolade, kaker og desserter noen ganger i uken.

I tillegg passer jeg på hvor mye jeg spiser, selvfølgelig. Jeg spiser ikke mer enn kroppen trenger, eller det jeg har lyst å kose meg med. Synes det er bedre å spise jevnt over med "usunn" mat i moderate mengder, enn å ha en dag der jeg kan spise så mye jeg orker én dag.

Da jeg ble vegetarianer gikk jeg ned en del, mest fordi jeg kuttet fast food (selv om det bare var en gang i blant), samtidig som jeg da spiser mat som har færre kalorier pr. 100 gram enn det f.eks en biff inneholder.

Skrevet

Er veganer. Det utelukker alt av kolesterol og 90% av usunt fett. Spiser så mye jeg vil og orker av grønnsaker, frukt og fiber, men kan fint kose meg innimellom med rismelksjokolade og potetgull. 95% av all maten jeg spiser er hjemmelaget.

Trener ca 1 time i uken, men kunne sikkert trent oftere. Går mest tur til daglig, men ikke nå som jeg er gravid.

Skrevet

Jeg er 170 og veier 60 kg. Jeg trener 3 timer i uken og er aktiv ifm 100% jobb, hus og to barn. Spiser stort sett frokostblanding med melk/ biola, tre knekkebrød med ost ol til lunsj, vanlig middag (typisk fiskekaker, spaghetti, nudler og wok, osv. To skiver til kvelds. Chips og smågodt i helgene. Aldri brus, men en del juice. En eller to øl i helgen. Vekten er stabil.

Gjest AnneS
Skrevet (endret)

Jeg er 170 og veier 60 kg. Jeg trener 3 timer i uken og er aktiv ifm 100% jobb, hus og to barn. Spiser stort sett frokostblanding med melk/ biola, tre knekkebrød med ost ol til lunsj, vanlig middag (typisk fiskekaker, spaghetti, nudler og wok, osv. To skiver til kvelds. Chips og smågodt i helgene. Aldri brus, men en del juice. En eller to øl i helgen. Vekten er stabil.

Så og si akkurat det samme som meg :) Bare at jeg drikker ikke så mye juice, men litt sukkerfri brus i helgene :)

Endret av AnneS
Skrevet

Jeg er slank, men trener ikke. Standard meny ser omtrent slik ut :

Frokost: To brødskiver med f.eks kokt skinke og agurk, et egg og et glass biola eller juice. Varierer av og til med en skål allbrand + biola og bær.

Lunsj: To skiver med pålegg, en kopp te. Varierer med salat.

Middag: En tallerken helt "vanlig" middag. Alltid grønnsaker. Fisk to ganger i uka.

Mellommåltider: 2 frukter om dagen. En liten neve mandler.

Spiser ofte ikke kveldsmat, men noen ganger et knekkebrød og /eller en yoghurt.

Spiser aldri godteri e.l i ukedagene.

Har liksom alltid spist på den måten, og ikke tenkt så mye over om det er sunt.

Skrevet

Frokost: Har vært plaget med konstant morgenkvalme siden puberteten, og har derfor sjeldent lyst på frokost. Tar som regel bare et glass juice til frokost.

Lunsj: 2-4 skiver eller knekkebrød med leverpostei, hvitost eller pepperost.

Middag: Gjengangerne her er: wok, rent kjøtt (kylling, svin) med grønnsaker og ovnsbakte poteter, kokt fisk, stekt fisk, fisk i folie, suppe med godt brød, også har vi alltid søndagsmiddag ala fiskeboller, kjøttkaker, oksesmåsteik, lapskaus, finnbiff etc.

Til middag spiser jeg alltid bare en porsjon, evt til jeg ikke kjenner jeg er sulten lengre og er komfortabel mett. Spiser jeg meg stappmett får jeg bare vondt i magen og blir trøtt.

Også deler jeg alltid tallerkene i 3 med like mye kjøtt, karbohydrater (pasta, ris potet) og grønnsaker.

Kvelds: to knekkebrød med hvitost eller leverpostei.

Også drikker jeg ALT for mye Pepsi Max ;) ;) ;)

Skrevet

Akkurat nå? Cheerios :) Ellers mye grønnsaker, rent kjøtt, fisk, grove kornprodukter. Fullt havari i helgene med godteri som jeg elsker, men veldig sjelden "drittmat" - det liker jeg ikke etter mange år med mat som gir energi og overskudd. Trener litt hver dag, er ingen fanatiker. Tror det er mye gener; jeg er mye tynnere enn innsatsen skulle tilsi.

Skrevet

Jeg løper som regel 30-40 km i uka og beveger meg en del utenom det, går en del og tar litt styrketrening.

Spiser alt mulig, inklusiv minst 300g sjokolade og ofte 150g potetchips i uka.

Spiser som regel brød med ost eller skinke (sjelden smør) og drikker te og et glass juice til frokost og det samme, men uten juice til lunsh. Til middag spiser jeg helt vanlig mat, men nok med en del mer grønnsaker enn vanlig og ofte ganske lite kjøtt. Vi hadde for eksempel en gryterett med bønner og kyllingkjøttdeig i dag. Da brukte vi 300 g kjøttdeig til 5 voksne og 3 barn. Saus har vi sjeldent.

Spiser en god del frukt og litt nøtter innimellom og spiser som regel noe om kvelden. Det kan være en sjokoladebit, et rundstykke eller to, fruktsalat med vaniljekasam eller noe annet.

Spiser så godt som aldri fastfood, maks 2 ganger i året men kan spise masse kaker, is ol i selskap.

På løpeturene har jeg som regel med meg saft og etter trening drikker jeg som regel nesquick. Ellers drikker jeg mest vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...