Gå til innhold

Hvor mye betaler jeg for barnepass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabojente på 11 år som har spurt om å få passe jentungen min på 2 år på dagtid. Det er snakk om at hun tar henne med ut og leker eller hjem til seg ol.. og jeg tenker i 1-2 timer. Hugser fra jeg var på den alderen at jeg fikk ca 25 kr timen, så jeg gav henne 60 kr for litt over en time, høres det greit ut eller er det for lite/mye?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet (endret)

Så lenge det ikke er ordentlig barnepass, hvis du forstår hva jeg mener (altså at du skal reise bort eller trenger noen til å passe på barnet fordi du er opptat med noe annet), og at dette kun er på barnepassers initiativ, så synes jeg ikke du trenger å betale så mye. Hun var jo heller ikke så gammel. For jeg forstår det at dette er på nabojentas initiativ, altså litt samme som den gammeldagse "trillepiken" som ringte på døra for å spørre om de kunne trille tur med barnet og fikk en femmer for jobben? Så jeg synes iallfall ikke du betalte for lite. En femtilapp hadde sikkert holdt i massevis for 1-2 timer tenker jeg. Men har ikke erfaring med dette altså, så jeg vet ikke!

Endret av lillemor og lillefrøken
Skrevet

Ja, noe i den duren =) Vi har vel for så vidt ikke bruk for pass på de tidspunktene hun kan (enda i vertfall), så blir for barnepassers del og så tenker jeg det bare er godt for 2 åringen å få den erfaringen med å komme seg ut av huset "alene" annet en i barnehagen =)

Men da er vi to i hvertfall som tenker at det er en noelunde ok sum =)

Skrevet

Vi har ei jente på 14 som kommer å leker med vår 21/2 åring på dagtid i helgene. (jeg spør henne). Vi har betalt 60 kr timen frem til nå. Økte nettopp til 75. Grunnen er at denne barnepassen er gull verd for oss! Vi ønsker virkelig å beholde denne barnevakten, da vi har lite familie her! Så vi kommer til å betale henne såpass at hun gidder å komme.

Skrevet

50 kr i timen er helt fint når hun er så ung. Veldig lurt å sende ungen ut. Da blir de kjent med hverandre og du har barnevakt i mange år framover. :-) nabojenta her begynte å passe da hun var 11-12. Nå er hun 17 og stiller ennå opp som kveldsbarnevakt og ungene elsker henne. :-) De løper ofte opp for å hilse på når de ser henne ute i hagen osv. Veldig koselig. Gull verdt med gode og pålitelige nabojenter!

Skrevet

Takk for svar! =) Godt å vite at summen var akseptabel =) Kjedelig å vere gnien og betale for lite, men ville heller ikke legge summen så høg at vi ikke har muligheten til å la henne passe så ofte.

Ja, må ta godt vare på de en kan stole på! Jenten vår kan vere vanskelig å komme inn på og kan virke uinteressert i andre, men når barnepiken kom på besøk for å bli kjent med oss sprang jenten vår inn i armene hennes med en gang! Det har hun aldri gjort med nye mennesker tidligere! Gjorde til at jeg tenkte at dette kom til å gå bra! =)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg betaler ikke om andre tar initiativ til å leke med mitt barn uten meg til stedet, da er det strengt tatt ikke en tjeneste jeg trenger, men for barnepasseren sin del jeg gjør det etter hennes ønske.

Om jeg ber om barnevakt betaler jeg selvsagt. Har en fast som tar 40kr timen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...