Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #1 Skrevet 3. juni 2012 Jeg var i et bryllup i et samfunnshus med bulgarske trubadurer og hjemmelaget vin på dunker som eneste drikkevarer.
Sylteflesk Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Det hørtes jo kjempegøy ut! Endret 3. juni 2012 av nesegrus
Moden mamma til 3 :) Skrevet 3. juni 2012 #3 Skrevet 3. juni 2012 Var en gang i et bryllup hvor det nok ble servert litt for mye sprit... Flere par kranglet, en av gjestene slang dritt om brudens mor og søster og bryllupet dreide seg stort sett om krangling og bråk
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #4 Skrevet 3. juni 2012 Har vært i mange flotte, koselige brylluper, men var i ett der de hadde bestemt at alle taler skulle "unnagjøres" før maten. Da vi satte oss til bords var det omtrent 5 timer siden vielsen begynte, og det hadde ikke blitt servert noe i mellomtida. Så var det altså en del taler før vi fikk mat...holdt på å sulte ihjel.... Samtidig var det svært varmt, relativt trangt og dårlig med vannservering. Bortsett fra det var det et fint bryllup
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Værste jeg har vært i var mitt eget, ikke på grunn av festen men fordi jeg hadde ombestemt meg i forhold til at jeg ikke ville være gift men ikke tørte å avlyse, fikk barn en stund før var deprimert, hormonell og hadde utviklet letter sosial angst på grunn av påkjenninger i graviditeten. Derfor følte jeg at jeg ikke kunne avlyse å sende alle som kom langveisfra tilbake uten bryllupp. I dag er jeg skilt Suprise suprise hehe.
Vossafår Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Min brors bryllup. Alle var instruert på forhånd av bruden og hva vi kunne snakke om og ikke. Hvor barna kunne oppholde seg og ikke. Når barna måtte dra, når vi skulle dra i forhold til når den og den skulle dra. Hva som skulle kjøpes av gave av oss i familien. Hvor vi skulle stå utenfor kirken, hvor vi skulle parkere, And so on.. I heletatt: kontrollsyk brud fra helvette.. Ja de er skilt nå ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #7 Skrevet 3. juni 2012 Et sommerbryllup som i utgangspunktet var fint, men det var på årets varmeste dag. Etter vielsen skulle brudeparet fotograferes, og gjestene ble gåenderundt på herregården der bryllupet ble holdt i nesten fire timer før middagen. Det ble ikke servert drikke, og etter hvert ble vi nesten desperate av tørst. En gravid dame besvimte. Det var lange køer til toalettene for å drikke vann fra krana. Innen vi satt oss til bordet hadde samtlige mannfolk kastet jakke og slips og kneppet opp skjorta. Selvsagt ikke noe brudeparet kunne noe for at det ble så hinsides varmt, sikkert ikke at fotograferingen ble forsinket heller, men etter dette sørger jeg ALLTID for at folk har tilgang på drikke mens de venter (konferanser, barnedåp, konfirmasjon, etc.). Litt småtteri å spise på er heller ikke dumt dersom det er fare for at det skal trekke ut i tid, litt frukt, noen snitter eller liknende. Bare litt småting, slik at folk ikke blir skrubbsultne og i dårlig humør. Og et tips til: si når middagen begynner at det er greit å spise under talene. Har vært i bryllup der det var så mange taler at jeg rett og slett ikke rakk å spise meg mett, og de bitene jeg fikk tatt var iskalde. Liten vits i å servere en god middag da.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #8 Skrevet 3. juni 2012 Reiste halve jorden rundt for et selskap som varte i 4 timer. Fikk ikke være med på sermonien, middagen måtte vi betale selv og det var 1 kake og ingen drikke....annet enn den vi kjøpte selv i baren.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #9 Skrevet 3. juni 2012 Da jeg var 21 år var jeg i bryllup til en barndomsvenninne som var like gammel som meg. Var fin vielse og alt, men faren til venninna mi var ENORMT stolt av at datteren hadde giftet seg noe han bare måtte ta med i talen på bekostning av oss som ikke har gift. Han sa "Og Helene, du må ikke være redd. Din tur kommer snart. Den kommer til deg også, Siri. Det er tøft å være alene, men ikke fortvil...." og blablabla... Det var bare Så pinlig! Alle kikket på meg og en annen vennine. Rødme rødme og utrolig sært! Var endel pinlige leker også. Siri og jeg stakk på byen ganske så kjapt. Helene
It's all about me Skrevet 3. juni 2012 #10 Skrevet 3. juni 2012 Det var det som besto av bare tale. Ene talen var på godt over en time, så to byttet på å lese den opp. Det var ingen musikk, ingen mingling eller vanlige samtaler. Men vi fikk et avbrekk for å løpe å hente et kakestykke, samt å se brudeparet danse brudevalsen (ja så det var musikk disse minuttene den dansen tok). Når talene var ferdig var det langt på natt og tid for å dra. Et annet bryllup var på samme måte, men da var det ikke utelukkende taler, det var noen lysbildevisninger også. Men der var det ikke brudevals engang, så null musikk. Trodde jeg skulle dø begge ganger.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #11 Skrevet 3. juni 2012 Det var ett veldig påkostet bryllup hvor alt skulle føkge alle normer, regler og etikkete verre enn de konglig. Helt erlig så var det gør kjedelig og alle talene ble oversatt til både engelsk og tysk av tolker så det tok jo en evighet før vi gikk fra bordet. Har også vært i ett bryllup hvor paret ikke hadde rå til to omganger med hovedretten så vi gikk sultne fra bordet og mang lurte seg bort til essoen og kjøpte seg mat utpå natta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå