Gå til innhold

Skal gi bort "drivhuseffekten"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...til en venninne som ønsker seg det i 40-års gave.

Et drivhus kan man ved et spleiselag alltids oppdrive, men hva trenger vi for han hun virkelig kan få effekten med en gang?

Innspill av alle slag ønskes og tas i mot med bukkenikkeneie.

Har ikke drivhus selv, men det betyr ikke at det er lenge til jeg er førti for det!

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Så flott gave! Skal dere bygge det opp og sette det ferdig i hagen? Jeg regner med det siden dere skal ha "full effekt". Da trengs i alle fall et godt plantebord, som dette:

http://www.jula.no/plantebord-790095

Kanskje sette inn en tomatplante og en god stol (man tenker mye når man driver med planter...), for eksempel?

Skrevet

De plantebordene fra Jula er fine. Gikk til innkjøp av et for å ha på verandaen. Men det ble kidnappet til kjelleren, passet supert som tilbehør til ladebenken. Jada, tusle av gårde og kjøpe nytt.

Plantebord.

Noen planter.

Litt redskaper kanskje.

Skrevet

Det er her det er bra svar å få!

Jada, vi har tenkt til å sette det opp i hagen hennes.

Hun skal jaggu få et slikt fint plantebord. I tillegg har en tredje venninne mange chiliplanter klare samt en rekke agurkplanter.

Nå har jeg trua på at dette skal gå fint! Ser det mer for meg nå.

Takker og takker :o)

Skrevet

:)

Mente jeg selvfølgelig.

Gjest sug lut
Skrevet

Fnis, lurte litt på den smiley'en, ja..

Gjest amandine
Skrevet

Fine de fra Jula.. Men jeg kan ALDRI handle noe der ettersom de kaster klatreveggen vår ut av lokalene sine på en særs ufin måte. Jeg boikotter altså i ren protest selv om jeg nå får Jula rett i nærheten. Så om man er av den solidariske typen, det må da finnes andre fine plantebord??

Gjest amandine
Skrevet

Forøvrig en nydelig 40-årsgave!

Gjest amandine
Skrevet

ÅÅÅÅ jeg er litt sur for at jeg ikke bor nær Oslo. Det er sÅ sinnsykt mye jeg har lyst pÅ pÅ finn.. Alle hødnebømøblene jeg ikke har rÅd til, for eksempel, men som jeg kunne kjøpt pÅ finn om jeg bare bodde pÅ den andre siden av fjellene..

Og plantebordskapet til Luten kunne jeg kjørt og hentet lett som bare det.

Gjest sug lut
Skrevet

Hadde den vært bredere skulle jeg hatt den selv. Men da slipper jeg ta stilling til det, i hvert fall.

Skrevet

Jeg kan være solidarisk jeg :)

Ikke bor jeg i Oslo heller.

Slemme Jula!

Vel, så sant intet annet er vedtatt settes herved grensen kun ved fantasien. Vi er en ganske stor gjeng og jeg innbiller meg at vi kan diskutere plantebordet en gang til.

Hvor mye kreves for "å drifte" huset? Er det mye jobb, eller litt sånn hvor mye du legger i det selv? Jeg er grønn som brokkoli, men kjenner lysten til å ha mitt eget øker. Må bare feie gjennom bleiestadiet og få minsten på beina først. Orker ikke "hipse" meg vei gjennom sommeren i et drivhus nå kjenner jeg.

Gjest sug lut
Skrevet

Hva slags drivhus skal dere ha? Hvis det ikke er av typen med innlagt varme og helårsdrift, type mer vinterhage nesten, er det ikke noe slit å drifte egentlig hvis man bare liker hele hagegreia. Det må rengjøres glassflater om våren for å få max ut av sol og lys, vet jeg, men medmindre du legger inn el og vann og sånn burde det ikke være for mye styr - evt erstatte knuste glassflater som snøen har tatt og sånn. Men så er det jo kunstig lys, fx, om du vil gjøre mer ut av det, osv osv.

Skrevet

Ok.

Det er ikke et avansert et med varme.

Så lenge det ikke er mer enn normalt forventet fiksfakserier med det så går det nok helt brille dette.

Takker for alle innspill :)

Gjest sug lut
Skrevet

Altså, det var en spøk, så ikke frik ut når du ser prisene!

Skrevet

Wohoooo!

Nå snakker vi snadder.

Vel, spørsmålet er vel heller hvor MANGE får jeg plass til i hagen?

Kan de settes sammen?

Faren er vel at jeg antakeligvis ville blitt borte og de hadde måttet (mann og barn) startet søk etter meg.

Ikke noe å si på prisen her ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...