Gå til innhold

Good Morning 2. trimester :)


peanutts82

Anbefalte innlegg

Ble 13 uker igår... woohooohoooo.... gleder meg til 2.trimester. Mulig bekkenløsning, små kvalm her og der, trøtt, besøker fremdeles toalettet litt ofte er mine "symptomer" akkurat nå. men ellers er jeg veldig glad for at det har gått bra disse 12 ukene og ser frem til UL, kjønn, navn, dekorering av rom, siste ferie uten baby :P sol og sommer. woohooo... happy happy happy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 13+3 i dag (ifølge mensdato, tidlig UL på tirsdag sa at jeg er kommet lenger men tror selv mensdatoen passer bedre). Er vel godt på vei inn til 2. trimester her også :-) Deilig å være ferdig med første trimester. Lykke til videre. Hva slags ferie planlegger dere forresten? Utlandet eller blir det Norges-ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :) skal bestille UL jeg også snart. tenkte uke 14. Vi har egentlig planlagt å ta en bil tur nedover Europa. Ta båten til Kiel og kjøre nedover til Spania. med hovedvekt på Frankrike og Spania. :)

Vi kommer til å stoppe så ofte jeg trenger det, siden jeg sikkert må ofte på do og spise hver 3 time. hehe.. planlagt 3 uker. gleder meg masse. lykke til masse du også :) dere da? ferieplaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse spennende som skjer framover nå :) ser fram til å kjenne liv i magen,ultralyd osv :) Formen her er fin,har null kvalme. Begynner å kjenne diverse bekkengreier og ryggsmerter i tillegg til å bli veldig sliten av jobb(barnehage). Men når det ikke står verre til enn det så er jeg veldig fornøyd :) Er 14 uker i dag :) Skal til Kreta i slutten av juli,er spent på hvordan flyturer og varme kommer til å påvirke gravidkroppen :P Får håpe på det beste :) Kos deg masse på kjøretur i Europa,det hørtes helt topp ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse spennende som skjer framover nå :) ser fram til å kjenne liv i magen,ultralyd osv :) Formen her er fin,har null kvalme. Begynner å kjenne diverse bekkengreier og ryggsmerter i tillegg til å bli veldig sliten av jobb(barnehage). Men når det ikke står verre til enn det så er jeg veldig fornøyd :) Er 14 uker i dag :) Skal til Kreta i slutten av juli,er spent på hvordan flyturer og varme kommer til å påvirke gravidkroppen :P Får håpe på det beste :) Kos deg masse på kjøretur i Europa,det hørtes helt topp ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse spennende som skjer framover nå :) ser fram til å kjenne liv i magen,ultralyd osv :) Formen her er fin,har null kvalme. Begynner å kjenne diverse bekkengreier og ryggsmerter i tillegg til å bli veldig sliten av jobb(barnehage). Men når det ikke står verre til enn det så er jeg veldig fornøyd :) Er 14 uker i dag :) Skal til Kreta i slutten av juli,er spent på hvordan flyturer og varme kommer til å påvirke gravidkroppen :P Får håpe på det beste :) Kos deg masse på kjøretur i Europa,det hørtes helt topp ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig deilig å være over i 2. trimester ja :) Tida har bare sust avgårde, litt usikker på hvor den har blitt av denne gangen. Men er jo bare greit det da :)

 

Ikke lenge til sommerferien står for dør nå. Fire uker igjen å jobbe. Vi skal ti dager til England og besøke venner, kjente og familie, så det blir koselig. Ellers blir det vel campingtur, hytte til hytte på fjellet eller hyttetur på svigers sin hytte resten av ferien. Kommer litt an på hvordan været blir.

 

Her er formen bra, men er litt sliten innimellom. Litt plaga av treg mage, noe jeg tror har en påvirkning på at jeg føler meg litt sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+2 her, og jeg lengter til uke 17. Da sluttet jeg med kvalmestillende i forrige svangerskap. Jeg er dritlei for å si det mildt. Håper form og energi kommer tilbake snart!!

 

Og dermed ingen planer som sommerferien lagt. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1338812828' post='144286996]

14+2 her, og jeg lengter til uke 17. Da sluttet jeg med kvalmestillende i forrige svangerskap. Jeg er dritlei for å si det mildt. Håper form og energi kommer tilbake snart!!

 

Og dermed ingen planer som sommerferien lagt. ;P

 

huff da... er du kvalm enda? :( kjipt. jeg blir litt småkvalm hvis jeg ikke spiser hver 3. time.. men ellers er den verste kvalmen over. håper det gir seg snart så du kan nyte sol og sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her! Hurra.. 2 trim! 13+0 i dag... wuhu...

 

Venter spent på brev fra Ahus om ul.. Har så vidt begynnt og tenke på innkjøp, og hva vi ønsker oss.. Gleder meg til ferie og oppussing av barnerom vi også.. tralalalala..

 

Formen er finfin.. Sliten etter en dag i barnehagen, og litt bekken au. Men skal IKKE klage!

 

tralalallalaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her! Hurra.. 2 trim! 13+0 i dag... wuhu...

 

Venter spent på brev fra Ahus om ul.. Har så vidt begynnt og tenke på innkjøp, og hva vi ønsker oss.. Gleder meg til ferie og

oppussing av barnerom vi også.. tralalalala..

 

Formen er finfin.. Sliten etter en dag i barnehagen, og litt bekken au. Men skal IKKE klage!

 

tralalallalaa

 

:):P happy 2.trimester-dag... hihihi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaMathea

2. trimester ja:) Er 13+4 i dag, noen dager til egentlig i følge tidlig ul.

 

Formen begynner å bli så smått bedre. Tørr ikke kjenne på at kvalmen går litt over for det gjorde den i uke 11 også og kom tilbake med dobbel styrke:) Men fra nå bør det jo bli bedre for oss alle som sliter litt med kvalme!

 

Har ordinær ul når jeg er 17 uker så tiden flyr!!! Så usikker på om vi skal vite kjønn denne gangen.. Hva med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg (og sambo) vil vite det :P men holder det "hemmelig" for andre :P i know... its stupid.. but.. its my party and i cry if i want to. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnnaMathea

jeg (og sambo) vil vite det :P men holder det "hemmelig" for andre :P i know... its stupid.. but.. its my party and i cry if i want to. :P

 

Fantastisk:)

Har slengt ut samme forslag for mannen. Han synes kanskje det var litt rart, men helt greit. Vi går nok for det OM vi velger å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her! Hurra.. 2 trim! 13+0 i dag... wuhu... Venter spent på brev fra Ahus om ul.. Har så vidt begynnt og tenke på innkjøp, og hva vi ønsker oss.. Gleder meg til ferie og oppussing av barnerom vi også.. tralalalala.. Formen er finfin.. Sliten etter en dag i barnehagen, og litt bekken au. Men skal IKKE klage! tralalallalaa

 

Vi kommer til å ville vite kjønn om det er mulig å se da. Jeg venter også på brev om fødeplass fra A-Hus. Når sendte du søknaden om fødeplass Monica? Jeg sendte først privat for to og en halv uke siden, så sendte legen forrige onsdag. Sa ikke til han at jeg allerede hadde sendt... Synes han sendte så sent, siden jeg var 13,5 uker på vei da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1338812828' post='144286996]

14+2 her, og jeg lengter til uke 17. Da sluttet jeg med kvalmestillende i forrige svangerskap. Jeg er dritlei for å si det mildt. Håper form og energi kommer tilbake snart!!

 

Og dermed ingen planer som sommerferien lagt. ;P

 

huff da... er du kvalm enda? :( kjipt. jeg blir litt småkvalm hvisjeg ikke spiser hver 3. time.. men ellers er den verste kvalmen over. håper det gir seg snart så du kan nyte sol og sommer :)

 

Har dager som er gode, men som regel er dagen etter ikke fullt så god. :( Prøver å spise jevnlig og tar medisiner jevnlig, og det holder mesteparten av kvalmen i sjakk, men plutselig.... *blæh*

Kaster ikke opp da, det er jo noe.

Utrolig lite energi, orker lite, blir fort sliten og da i uggen, så er lettest å bare holde seg i ro. Kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her! Hurra.. 2 trim! 13+0 i dag... wuhu... Venter spent på brev fra Ahus om ul.. Har så vidt begynnt og tenke på innkjøp, og hva vi ønsker oss.. Gleder meg til ferie og oppussing av barnerom vi også.. tralalalala.. Formen er finfin.. Sliten etter en dag i barnehagen, og litt bekken au. Men skal IKKE klage! tralalallalaa

 

Vi kommer til å ville vite kjønn om det er mulig å se da. Jeg venter også på brev om fødeplass fra A-Hus. Når sendte du søknaden om fødeplass Monica? Jeg sendte først privat for to og en halv uke siden, så sendte legen forrige onsdag. Sa ikke til han at jeg allerede hadde sendt... Synes han sendte så sent, siden jeg var 13,5 uker på vei da.

 

Jeg viste ikke at folk sendte søknad så tidlig jeg. Sendte på Torsdag, da hadde jeg første sv.skaps kontroll, var 12+3..

Så håper ikke jeg må vente i evigheter, er litt redd for om ferie avvikling kommer i veien for oss... Håper ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sendte søknad om fødeplass når jeg var 7 uker på vei. Hun sa at det var eneste måten man garantert fikk føde der man ville - om man bor i Oslo vel å merke. Kommer sikkert litt ann på hvor i landet du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er snart 12... dvs, jeg er nå 11+5. Gleder meg til jeg bikker over i andre trimester. Nå hender det jeg går rundt og lurer på om spiret fortsatt er der... men så lenge jeg er trøtt og kvalm er den vel det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her! Hurra.. 2 trim! 13+0 i dag... wuhu... Venter spent på brev fra Ahus om ul.. Har så vidt begynnt og tenke på innkjøp, og hva vi ønsker oss.. Gleder meg til ferie og oppussing av barnerom vi også.. tralalalala.. Formen er finfin.. Sliten etter en dag i barnehagen, og litt bekken au. Men skal IKKE klage! tralalallalaa

 

Vi kommer til å ville vite kjønn om det er mulig å se da. Jeg venter også på brev om fødeplass fra A-Hus. Når sendte du søknaden om fødeplass Monica? Jeg sendte først privat for to og en halv uke siden, så sendte legen forrige onsdag. Sa ikke til han at jeg allerede hadde sendt... Synes han sendte så sent, siden jeg var 13,5 uker på vei da.

 

Jeg viste ikke at folk sendte søknad så tidlig jeg. Sendte på Torsdag, da hadde jeg første sv.skaps kontroll, var 12+3..

Så håper ikke jeg må vente i evigheter, er litt redd for om ferie avvikling kommer i veien for oss... Håper ikke det!

 

I første svangerskap så sendte legen søknaden i uke 8. Når jeg var på privat ultralyd på Oslo Akutten syntes jordmora der at legen min skulle vente litt vel lenge med å sende søknad om sykehusplass, så hun sa jeg skulle sende selv. Så da gjorde jeg det... Men har vel inntrykk av at A-hus ikke er noe problem egentlig. Værre med Ullevål eller Riksen.

 

Jeg har og litt trøbbel med ultralyd og ferie. Skrev på min egen søknad hvilke datoer vi er utenlands, og håper de tar hensyn til det. Er så kjipt å måtte be om ny time. Vi kommer til å være utenlands i ti dager når jeg er 18/19 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...