Gå til innhold

Er det flere som er gravide etter ivf/assistert befruktning her?


TanteTroll

Anbefalte innlegg

Jeg fikk svar på blodprøven fredag 18 mai, men hadde da testet positivt siden søndag. Kjenner jeg har litt problemer med å tro det er sant fortsatt.

Skal på ultralyd 14 juni, og kjenner at dagene snegler seg avgårde. Men nå er de jo halvert siden jeg først fikk timen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, jeg er her fra assistert befruktning. 8+6 i dag. Så flott at du også kommer hit, gratulerer! Tida går superseint, ja. Som jeg skrev på skravletråden: fra begynnelsen av dette svangerskapet var det full action med uttak og innsett og ruging og testing - og så bare venting. Sliter med å få tida til å gå, men snart skal jeg på UL igjen (11. juni), og DET er i alle fall noe å se fram til!

 

Hvor langt er du på vei når du skal på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Ja jeg visste jo egentlig at du var her - så deg da du svarte på innlegget til Puma.

Jeg har hatt frys i naturlig syklus, og ut i fra første dag i siste mens er jeg 6+4 i dag. Men syklusen er litt på bærtur til tider, så det kan jo hende det er sikrere å regne fra innsett. Vet ikke hvordan Aleris regner, men jeg vil iallefall være sånn ca 8 uker ved ultralyd.

 

Har ikke skrevet meg opp på terminlista eller skrevet noe særlig her. Føler liksom at jeg må på ultralyd først for å være sikker på at jeg hører til her. Må få bekreftet at det er noe liv i magen. Dagene er lange, og jeg har fått ekstremt god trening i å gjøre 2 ting på en gang. Være på jobb, og konstant tenke på magen min :) Har vært fryktelig bekymret de siste 2 ukene, men det er heldigvis lit roligere nå. Tar seg vel opp igjen når det nærmer seg ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen inn her:-)

 

Jeg kommer også fra assistert befruktning. Fryseforsøk i naturlig syklus denne gangen, og veldig fornøyd med det:-)

Er i uke 7+4, og var på første ultrlyd på fredag og så et nydelig, bankende hjerte.

 

Kjenner godt igjen det dere skriver om alle tankene og at dagene går sent, visste ikke at en uke kunne ta sååå lang tid! Men synes det er gått bedre etter symptomene er kommet for fullt, klarer å slappe mer av på at jeg faktisk er gravid og kan slappe av litt, så håper det fortsetter framover slik at de neste 4 ukene løper av sted:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har også ass. befruktning, frys m hormonstøtte, og kan skrive under på at tida går sakte, ja! Jeg er ca like langt som Satya, 8 + 5 eller 6. På tirsdag skal j på andre UL, etter at den i 7. Uke ikke ga helt svar. Det er spennende dager, hodet kvernet mye rundt dette, naturligvis.

Fint med likesinnede å lufte tankene for- velkommen, tante troll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har dere meg da.... Er idag 6+5 bare... Synes også tiden går supertregt, men er positivt innstilt. De tidligere svangerskapene har jeg mistet før uke 6, så blir litt mer håpefull for hver dag. Skal på UL på torsdag, blir spennende å se om det er liv laga:) Vi får smøre oss med en stor dose tålmodighet:) Gøy det er flere av oss, gleder meg til tiden videre og høre hvordan det går med dere!

 

Lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å se mange IVF'ere som har lykkes!

 

Hvor lenge går dere/har dere gått på progesteronstøtte? Vi hadde vanlig ferskforsøk, men jeg skal likevel holde på til 9+1. Det er heldigvis i morgen, for nå er jeg drittlei det styret! Har gått på crinone deretter lutinus (fordi jeg hadde noe liggende fra før..) og helt siden jeg hadde en liten blødning 17. mai har restene kommet ut brunlige/sorte (usj!).

 

Har etterhvert regnet med at det er hormonene som opprettholder den skumle fargen, men nå er jeg søren meg glad for å slutte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at man skal ta til uke 10 på brevet jeg fikk, og ifølge st. Olavs betyr det TIL OG MED uke 9, altså skal jeg også gi meg i morgen eller noe sånt. Virker litt rart å bare stoppe helt brått, etter 6 utrogestan og 3 progynova hver dag i laaang tid, men helt enig med Satya; skal bli godt å slippe!!

Har også hatt noe "usj" i trusa den siste uka eller så ... syntes først d var litt skummelt, men så tenker jeg at om jeg hadde hatt en SA, så hadde det kanskje kommet mer på en gang, ikke bare litt hver dag - ? UL i morgen, på ca 9 + 0.

Endret av mira76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo mange ivf'ere her jo :)

 

Vi er helt likt Kitticat75 - testet vel på samme dag også? Kan jo hende det endrer seg litt etter ultralyd for min del, for jeg vet jo ikke om de vil bruke første dag i siste mens eller regne ut fra innsett. Blir ikke så mye forskjell da.

 

Jeg må vente til neste uke før jeg skal på ultralyd - 14 juni. Kjenner at det er veeeldig lenge til!

 

I dag har jeg vært skikkelig stressa. Synes magen og ryggen ble vondere enn det har vært i det siste, og synes jeg så noe muffens ved dagens første og andre dobesøk. Har sittet som på nåler i hele dag, og det er jammen godt jeg går alene på do - her må det sjekkes :D Men nå er dagen snart over, og det har ikke inntruffet noen store katastrofer. Går det bra i morgen også tør jeg nok å puste ut litt igjen.

 

Jeg skal i første omgang bruke progesteron til ultralyd (uke 8), og så får jeg vel beskjed da om jeg skal bruke det litt til. Jeg får Cyklogest, og det synes jeg er helt greit. Blir ikke så mye klin som det ble med Crinone.

 

Også lurer jeg på: hvor vondt er det egentlig vanlig å ha i magen? her har det vekslet fra litt murring, stikk i eggstokkområdet, og ganske kraftige menslignende smerter.

 

Lykke til på ultralyd i morgen, Mira76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fine jenter! Så bra det går fint med dere. Tantetroll, det er helt normalt m smerter i magen. Når jeg var gravid m sønnen min hadde jeg sterke menssmerter, murringer og stikkinger leeeenge. Det er kroppen din som bygger ut. Heldiggris.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo at det er vanlig med vondt i magen, det er bare så fryktelig vanskelig å tro at det er en naturlig årsak til det :) Lettere å tro at noe er galt!

 

Håper det går bra med deg, Puma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Hvordan går det med dere? Klarer dere å beholde roen?

Jeg kjenner at ukene går umennesklig sent! Kanskje ikke så rart når jeg til enhver tid går og kjenner etter symptomer. Og hvis jeg har noen timer kvalmefri blir redd for at noe er galt!?!! Huff, jeg kjenner det skal bli godt å bli ferdig med disse ukene.

 

Har bedt om litt tettere oppfølging siden jeg mistet for 3 måneder siden, så skal på ultralyd nr. 2 på torsdag (da 9+1), satser på at alt er bra og at jeg da kan senke skuldrene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken ro??? He he! Jeg er stort sett litt småbekymra.

Har en del vondt i magen. Når det er litt ekstra vondt så tenker jeg at hjelp, nå går det galt. Hvis det ikke er vondt, så tenker jeg akkurat det samme... Det er ikke så greit :D

 

Det nærmer seg ultralyd - jeg både gleder og gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis till graviditet alla "slitere"! :-)

Jag kommer också från assistert befruktning. Jag har termin 30 desember så egentligen tillhör jag desember 2012 klubben, men med termin på en av årets sista dagar tänker jag att det lika gärna kan bli en Januari baby! :-). Jag är idag 11+4 och precis som alla andra här inne så tycker jag att tiden går otroligt sakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere? Og hei til deg, Kosmos77- husker nicket ditt :)

 

Jeg blir lett kvalm hvis det er lenge siden jeg har spist, og på kveldene har jeg null energi. Blir som regel sittene og glane i sofaen før jeg snubler tidlig i seng (seint oppe i dag). I dag har jeg også holdt på å sulte ihjel, og jeg håper det var en engangsforeteelse, for hvis det fortsetter har jeg store muligheter til å se ut som ei bolle før jeg når 12 uker. Matinntaket var stort...

 

Ellers er det bra. Klarer meg fint på jobb med "krisekjeks" i skuffen. Dagene går tregt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...