Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Jeg har hatt en ekstrajobb ved siden av studier i snart 3 år, minus 9 mnd i fødselspermisjon. Trives meget godt i denne jobben, og nå har je blitt tilbudt stilling som vikar for butikksjefen som nå skal ut i fødselspermisjon. En kjempespennende mulighet som jeg har takket ja til. I denne bedriften er det gode muligheter for å "klatre" oppover hvis man gjør en god jobb, og sjefen min har sagt at gjør jeg en god jobb dette året vil det ikke bli noe problem med en fast ansettelse når hun kommer tilbake i en annen butikk. Dette er noe jeg kan tenke meg å drive med og prøve meg på, selv om det er utenfor helt det jeg har utdannet meg som. Men, til spørsmålet! Jeg og min samboer leier nå en leilighet, og ønsker å kjøpe. Hvordan er dette hvis man har en vikar jobb i 1 år med store muligheter for fast stilling etter dette året? Det er altså ikke gjennom noe vikarbyrå dette hvor jeg jobber to mnd der og tre uker der. En kjede, med mange butikker.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Bankene vurderer hvert tilfelle. Men jeg tror de foretrekker fast jobb. Vi kjøpte hus nettopp og fikk lån kun basert på samboers inntekt, selv om jeg i midten av desember er ferdig utdannet jurist, noe som egentlig er ganske bankers med tanke på at jeg også vil ha jobb fra januar av. Vi hadde i tillegg pant i annen bolig og 200 000 i egenkapital, og kjøpte bolig i en del av landet der det ikke er svinedyrt. Slik fikk vi oss hus, tror vi hadde slitt uten panten, og hvis husene hadde vært dyrere.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Da vi skulle refinansiere pga noen nødvendige reperasjoner på huset fikk vi problemer med banken fordi jeg jobbet i bemanningsbyrå. Fikk papirer fra bemanningsbyrået på at jeg jobber hos dem. Plutselig får jeg vite at banken hadde kontaktet kunden, dem jeg jobbet hos. Gudene må vite hva dem sa for lånet fikk vi, men det var nok nære på. Har en viss følelse av at sjefen der har juks og sagt at jeg skulle bli ansatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå