Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Ble sykmeldt på tirsdag og til og med fredag. Tirsdag var det vanlig jobbdag, men på onsdag ble jeg tatt ut i streik. Er det ikke arbeidsgiver da som skal ha sykmeldingen?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Du må vel tilbake å få en til arbeidsgiver og en til forbundet ditt! Pga de er de som nå er arbeidsgiveren fin, det er jo omtrent det samme som å ha to jobber. Event ring å hør om det holder med kopi av til fagforeningen din
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Jeg har prøvd å sende melding og ringe til tillitsvalgte på arbeidsplassen angående dette, men får aldri svar. Så aner ikke hva jeg skal gjøre egentlig.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Er du sykmeldt før en arbeidsstans er satt i verk, skal du ikke tas ut i streik. Blir du syk under streiken, må du varsle lokal streikekomité. Dette er det jeg finner om sykdom under streik fra Unio sine sider. Det vil vel si at arbeidsgiver skal ha sykmeldingen min og ikke fagforbundet? Siden jeg i teorien da ikke kunne bli tatt ut i streik når jeg har sykmelding fra før. dvs før streiken begynte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå