Gå til innhold

Overrasket over hvor mange "tystere" det er her jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

mange som er så ivrige på å anmelde nabo, venner og bekjente for trydesvindel de mistenker og leter nesten etter det..

hvorfor kan dere ikke passe deres egne saker?

skadefroe patetiske mennesker!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er akkurat det de gjør.

Dette er alles saker.

Det er de som svindler som er patetiske. TYVER

Skrevet

Er så enig med deg hi. De må ha veldig lite å gjøre i livet sitt. Synes nesten synd på de jeg, siden de er så patetiske.

Skrevet

Kanskje fordi vi jobber hardt for lønna vår, og ikke er intressert i å se andre stjele til seg det vi som jobber betaler i skatt.

Jeg har ingenting imot at de som trenger det får hjelp, men for at de skal få nok av den hjelpen de trenger, er det viktig at ikke andre som ikke har rett på pengene stikker av med dem. Ikke alle kan sitte hjemme på ræva og motta trygd, da går rett og slett ikke landet vårt rundt.

Du kan jo bare se til Hellas, og vurdere om det er et slikt samfunn du ønsker deg..

Skrevet

Å snylte pÅ staten er vel ALLES sak.. Eller synes du det er helt OK at de som tjener pengene sine selv, skal stikke av med dine skattepenger ogsÅ? Eller sÅ er du kanskje skattesnylter selv? Det er ren og skjær tyveri, og de som snylter i store mengder fortjener sin fengselsstraff, pÅ lik linje med bankranere.

Skrevet

trist å se det er så mange som skal blande seg i andre sine saker.

mener ikke at det er riktig å snylte,. men mener at andre bør passe sine egne saker bedre.

er enig med hi,...

Skrevet

trist å se det er så mange som skal blande seg i andre sine saker.

mener ikke at det er riktig å snylte,. men mener at andre bør passe sine egne saker bedre.

er enig med hi,...

Tror du økonomien vil gå rundt om alle skal få snylte på staten som de selv vil?

Hjelpes, du er vel ikke av de som tror at snylterne kommer trippende inn på NAV og melder seg selv?

Skrevet

Når skal man blande seg i andres saker da? Hvor går grensen? Å motta trygd når man ikke har rett til det, er å stjele fra fellesskapet. Er tyveri helt greit mener dere? Hva med når noe riser barna sine, er det greit? Hva med hun som snylter på skatten eller han som kjører båt litt for beruset? Å motta trygd når man ikke har rett til det skader fellesskapet. At noen her inne synes dette er heeeelt okidoki forklarer vel hvorfor vi har dette problemet i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg må si at jeg har litt blanda meninger i forhold til dette.. Jeg synes IKKE det er greit at folk svindler og juger til seg penger bare fordi de "kan".. fordi de alltid vil ha mest mulig med penger og skal bruke det på tull.

MEN, jeg har faktisk full forståelse for at mange ser seg nødt til å gjøre noe for å få inn mer penger.. det sitter mange mennesker rundt om som ikke får noe hjelp og sliter med å ha nok til alt av regninger, mat og klær, og jeg synes ikke man skal alltid si at de kan skylde på seg selv eller at de ikke burde fått barn f.eks når de ikke har råd til å forsørge seg (mange her inne som slenger om seg sånne kommentarer).

I løpet av livet kan det være mange grunner til at man ikke får seg jobb, ikke tjener nok, går på en smell og får gjeld osv osv.. Og da skjønner hvertfall jeg at folk kan bli desperat!

Jeg har selv vært i begge situasjoner, både den hvor man nesten ikke ser ende på alt man skal betale og hvor lite penger man har å betale det for, og den andre situasjonen hvor jeg har hatt greit med penger og ikke trengt å bekymre meg.. Og jeg har aldri pådratt meg gjeld, så det er ikke grunnen til at jeg var i vansker en gang, men man skal heller ikke dømme folk som har gjeld. Alle kan gjøre feil en gang og alle må betale for det etterpå, noe som sliter på ett menneske..

Skrevet

Jeg er imot trygdesvindel, og mener selvsagt at man skal melde ifra når man er 1000% sikker at det er det det dreier seg om.. Det jeg setter spørsmålstegn ved er hvordan andre utenforstående mennesker kan vite at det er det det dreier seg om?

Tatt i betraktning mange av de historiene ang trygdesvindel man leser om her inne er det jo slettes ingen gitte situasjoner, men situasjoner hvor man trur, synser, antar og mener..... Man legger sine egne sannheter inn i en fiktiv historie som oftest er farget av egne( og gjerne andres også) fordommer og stigmatiseringer rundt forskjellige grupper, sykdommer og situasjoner.

Er så mange historier her inne hvor noen sier dem har eller skal melde noen , hvor jeg ikke fatter HVOR dem ser meldingsgrunnlaget.... Det er skremmende. Spesielt skremmende blir det å lese det når man selv er i en stigmatisert gruppe mennesker som ofte møter på slike antagende fordommer, og tenker da på hvor uendelig lett det ser ut til at noen faktisk kunne funnet på å melde meg også, hvis det ofte ikke skal mere til... SKUMMELT.

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Jeg har aldri "tystet" på noen så det er sagt, men jeg synes ikke det er negativt at folk tør å stå opp for rettferdighet og likhet for loven.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg mener enekelt og greit meld hvis du er 100% sikker. Gi faderrullan ellers.

Men for all del vet du så melder du! Hi jeg er uenig med deg enkelt og greit, veldig uenig. Og mumtilto jeg er ikke patetisk og jeg har heller inget fattig liv eller hva du sa, men jeg engasjerer meg

Skrevet

Jeg er imot trygdesvindel, og mener selvsagt at man skal melde ifra når man er 1000% sikker at det er det det dreier seg om.. Det jeg setter spørsmålstegn ved er hvordan andre utenforstående mennesker kan vite at det er det det dreier seg om?

Tatt i betraktning mange av de historiene ang trygdesvindel man leser om her inne er det jo slettes ingen gitte situasjoner, men situasjoner hvor man trur, synser, antar og mener..... Man legger sine egne sannheter inn i en fiktiv historie som oftest er farget av egne( og gjerne andres også) fordommer og stigmatiseringer rundt forskjellige grupper, sykdommer og situasjoner.

Er så mange historier her inne hvor noen sier dem har eller skal melde noen , hvor jeg ikke fatter HVOR dem ser meldingsgrunnlaget.... Det er skremmende. Spesielt skremmende blir det å lese det når man selv er i en stigmatisert gruppe mennesker som ofte møter på slike antagende fordommer, og tenker da på hvor uendelig lett det ser ut til at noen faktisk kunne funnet på å melde meg også, hvis det ofte ikke skal mere til... SKUMMELT.

Signerer denne!!

Det som forundrer meg er hvor mye folk vet om naboen sin... Og her inne virker det jo som at det er normalen å svindle og unntaket å ikke gjøre det.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Signerer denne!!

Det som forundrer meg er hvor mye folk vet om naboen sin... Og her inne virker det jo som at det er normalen å svindle og unntaket å ikke gjøre det.

Enig med dere, ikke meld ifra om synsing. Mange virker det som emdler av bittherhet naboens hund bæsjet på min plen nå skal han meldes for nav..

Har man derimot bevis og er 100%sikker på trygdesvindel så MELD I VEI! men man må tenkte på byrden man pålegger den meldte om det faktisk ikke stemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...