Gå til innhold

Verker så utrolig i rumpa :-(!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt hemoroider helt siden førstemann ble født for 7 år siden, men de har ikke "gjort noe ut av seg" på en måte, blødd litt innimellom, men ikke gjort direkte vondt.

Jeg fødte igjen for 3 måneder siden, og de siste par ukene har hemoroidene vært VONDE! Det har spesielt vært når jeg sitter, under dåpen til minstemann holdt jeg på å dø der jeg satt på kirkebenken. Og i dag har de vært så vonde at det VERKER nedi der, nesten konstant (absolutt verst når jeg sitter).

Var på apotek da jeg gikk gravid, og fikk Alcos Anal krem til å smøre på. Dette har hjulpet litt, men ikke i det siste. Tenkte å prøve ut Sheriproct, men dette var visstnok vanskelig å få tak i pga. ingen levering fra leverandør?!

Huff, holder på å krepere her altså. Er det noen som har noen trøstende ord, eller gode erfaringer/råd å komme med? Jeg skjønner at jeg bare må bite i det sure eplet og bestille legetime. Jeg er vanligvis ikke ei jente som er flau hos legen, men dette er rett og slett nedverdigende og pinlig.

Har prøvd å ta paracet. Dette har hjulpet tidligere, men i dag virker det ikke som om det er noe som tar knekken på det :-(!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg!

Jeg har hatt det likedan, sitte og ligge var helt grusomt.

Det eneste utenom Sheriproct som har hjalp meg var is. Vondt som fy, men det hjelper: Ha en isbit på hemoroidene så lenge om gangen du klarer, og etter at du har vært på do: spylt med så kaldt vann du klarer.

(En ulempe med Sheriproct er at huden blir ganske tynn, og dertil mer blødninger og sårhet...)

Fikk også tips fra en lege om å ha beina i varmt vannbad mens jeg satt med rumpa i kaldt, men det har jeg ikke forsøkt :-)

Lykke til og god bedring, du har min fulle sympati

Skrevet

Blodårene trekker seg sammen når de blir kalde så kjærringrådet er isbiter.

Det finnes midler på resept så kom deg til lege du, må vel nesten prøve det og la det gå litt tid etter fødselen for å se om det går tilbake.

I verste fall må de opereres bort, men det går an å bli kvitt dette altså.

Skrevet

Tuuuusen takk for sympati og gode råd, jenter!

Da skal jeg sporenstreks finne is og legge på f***skapen!

Og legetime blir bestilt mandag den dag.

HI

Skrevet

Xyloproct. lokalbedøvende salve som gjør det lettere å bæsje og sitte. Enn så lenge må du ta til takke med Alcos-anal fordi apotekene er tomme for scheriproct. Eneste råd jeg har.

Skrevet

Uff det der er grusomt! Jeg var veldig plaget med hemorider etter fødsel, prøvde alt av salver og kremer, måtte ta masse smertestillende for i det hele tatt å få sove. Så kom mamma med et kjerringråd som funket! Riv av et blad av en hodekål, og skjær bort stilken (det hvite). Stryk bladet helt flatt med strykejern (ja, du leste riktig :)). Brett bladet i to og stapp det inn mellom rompeballene, ligg med det over natten. Gjenta i et par dager eller lengre om du skulle trenge det. Allerede etter en natt var hemoridene nesten borte, og etter 2 netter var de helt borte og har aldri kommet tilbake. Kan være lurt å bruke bind når du har kålen der for den trekker ut væsken fra hemoridene og det kan bli en del. Dette er helt seriøst og ikke noe luretriks altså, verdt å prøve :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...