Gå til innhold

Hvilke symptomer har dere damer på 1.tri?


*piami*

Anbefalte innlegg

Hvilke symptomer og hvor langt er dere påvei?

 

Jeg er 7 uker påvei og føler meg helt energiløs.. Trøtt og utslitt hele dagen, og periodevis kvalm. På kvelden blir jeg plutselig skrubbsulten, og følelsen av og ikke bli helt mett forsvinner ikke selv etter STORE måltid:S

 

Dette er mitt andre svangerskap, og er totalt forskjellig fra mitt første:)

 

Flere som vil dele erfaringer?:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

her er det noe av det samme, har vært helt uten energi siste dagene (dvs ligge flatt på sofaen hele dagen), og konstant kvalm. Får jo da såklart dårlig samvittighet ovenfor min lille aktive datter :)

Blir plutselig skrubbsulten og bare Må ha noe, men sjelden jeg har i hus akkurat det som passer best, så ender opp med å spise litt av alt. Prøver å "holde igjen" kvalmen så godt det går, spiser lakris til jeg er sår i munnen :)

Kan heller ikke huske jeg var så bunden til sofaen forrige gang?

Tar gjerne imot tips mot kvalme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvor langt jeg er på vei, men ca 6/7 uker? Jeg har 2 svangerskap bak meg med veldig lite symptomer og plager. Men, jeg er veldig oppblåst, litt kvalm på kvelden og litt hormonell;-) I tillegg har jeg fått veldig tørr hud og litt småproblemer med kontaktlinsene- hadde det forrige gang og, men er aldri plaget med dette når jeg ikke er gravid, så er vel noe hormonelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i kvalme og lite energi. Har hatt det sånn siden uke 6. Nå er jeg snart 13 uker og ingen tegn til bedring. Ligger mye på sofaen her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+3 og oppdaget at jeg var gravid i uke 5. Har vært ekstremt trøtt og sliten siden uke 4 (før jeg fant ut jeg var gravid) Begynner å få igjen litt energi nå. Har vært kvalm siden uke 6, veldig vonde bryster siden uke 7 og får lett vondt i hodet hvis jeg overanstrenger meg. Gleder meg til å begynne å fungere normalt igjen, håper det ikke er så lenge til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneS

4+4 nå. Jeg er veldig trøtt og har brystvorter som klør! Det begynte fra omtrent da egget festet seg. Ellers ingenting :) Blir spennende å se om kvalmen slår inn i uke 6/7 som sist. Og hodepine i siste del av 1. Trimester hadde jeg med både nr en og to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er straks 8 uker på vei og er plaget med kvalme som kommer og går, frysninger og er småtrøtt hele tiden. Lite matlyst i grunn, den kommer og går som den vil. Humørsvingninger og kviseutbrudd, hurra! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vet jeg ikke hvor langt jeg er på vei, men tror jeg kan være rundt 4 uker. Jeg er mye plaget av hodepine om dagen, hatt det i flere dager nå. Trøttere enn jeg er til vanlig, trøtt tidlig på kvelden selv om jeg har sovi lenge. Ellers er jeg oftere på do enn før, også veldig frossen av meg. Idag hadde jeg min første kvalmebølge når jeg var ute å gikk tur, så frykter vel kanskje at det er begynnelsen på svangerskapskvalmen:/ Mine største sympotomer er vel bekymringer for om alt går bra og om hvor langt jeg egentlig er på vei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det vondt i rygg og mage, frossen, sensetiv for sterke lukter (og synes alt lukter rart), veldig trøtt hele tiden og generelt griseglad for alt sammen! Stort smil hele tiden!

 

er forresten i femte uke.

Endret av envakkerdag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Østfold-80

Jeg er ca 3-4uker på vei. Kanskje litt tidlig med symtomer,men hver morgen våkner jeg og er litt uvel/kvalm..men det går fort over med mat i magen. Ellers ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg 4+3 og sliter veldig med halsbrann, men jeg er vant til halsbrann siden jeg også har det en del pga intoleranser for melk og hvete... Ellers er jeg veldig oppblåst og har stikninger i nederste del av mage, ømme bryst, veldig varm om nettene (som gjør at jeg sliter med søvn) og småkjølig på dagtid... Ja, for ikke å forglemme min fantastiske nye luktesans da... ALT lukter sterkt og rart.. (busta min kjære som hadde spist sjokolade for en stund siden.. Hehe!!) Dette er mitt første svangerskap så jeg tar det litt som det kommer og storkoser meg uansett!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 8+1 og er veldig sliten etter jobb.. hvis mulig så må jeg ha en dupp i løpet av ettermiddagen. Orker lite.. ligger mest på sofaen ;), må spise annenhvertime for å ikke bli uvell/småkvalm. og må spise mye før jeg føler meg vel igjen, puppene vokser, men ikke øm, det iler litt nedover lysken av og til.. og begynt å få hemorider (pleier det når jeg er gravid :( pga hard mage) og halsbrann.. tidlig denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 8+1 og er veldig sliten etter jobb.. hvis mulig så må jeg ha en dupp i løpet av ettermiddagen. Orker lite.. ligger mest på sofaen ;), må spise annenhvertime for å ikke bli uvell/småkvalm. og må spise mye før jeg føler meg vel igjen, puppene vokser, men ikke øm, det iler litt nedover lysken av og til.. og begynt å få hemorider (pleier det når jeg er gravid :( pga hard mage) og halsbrann.. tidlig denne gangen...

og ikke minst, en opplåst mage.. ikke mange bukser å velge i nå..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 6 og har ganske lite symptomer i det daglige. Har merket litt stikninger nede i magen og ømme brystvorter en sjelden gang i blant, og fått noen anfall av trøtthet. Idag har jeg vært frysen hele dagen. Ellers føler jeg meg ikke så veldig gravid enda. Håper jeg slipper kvalmen. (bank i bordet) Hvor tid pleier den normalt å kicke inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 6+3 på vei og har også lite symptoner. Har hatt ømme bryster og stikkinger i magen fra ganske tidlig av, men hverken kvalme eller tretthet har slått inn enda. Heldigvis!! :) Blir spennende å se hvordan det utvikler seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8+1 og er veeeldig hormonell...Ikke så veldig kvalm, bare litt brekninger når jeg pusser tenna. Veldig såre og ømme bryst, trøtt og litt hodepine som kommer og går. Har av og til litt murringer. Også ekstremt oppblåst da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 6 og har ganske lite symptomer i det daglige. Har merket litt stikninger nede i magen og ømme brystvorter en sjelden gang i blant, og fått noen anfall av trøtthet. Idag har jeg vært frysen hele dagen. Ellers føler jeg meg ikke så veldig gravid enda. Håper jeg slipper kvalmen. (bank i bordet) Hvor tid pleier den normalt å kicke inn?

 

Får håpe du slipper kvalmen:-) for min del kom den snikende i uke 6. Har kommet i bølger, men kunn på morgenen (heldigvis). Nå nermer jeg meg uke 8 og har faktisk ikke kastet opp på ett par dager. Men for og svare på spørsmålet ditt, så tror jeg det er veldig individuelt når kvalmen for alvor kicker inn:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ifølge nett-termin beregner ca 6+6 uker, det er mitt 4 svangerskap... ojoj... er kvalm, trøtt, humørsyk...blir ekstremt lett bilsyk..helt pyton..

trange bukser og dilla på ting allerede...hmm tidlig ?

gule epler, røde gele fisker, bixit kjeks, og melk.... liker ikke melk... (!??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg e 6+3 på vei og e super kvalm hele dagen og får isje i mg mat :/ håpe d går øve itte kvert for e kje kjekt å gå slik, kan nesten isje var blant folk for e så dårli... alt lukte ekstra vondt... prøve å få i mg ritz kjeks og vann så eg har någe å gå på mn ellers lite matlyst...

vondt i puppene og trøtt, mn e kvalmen som e verst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt min første legetime og er ifølge legen nå i uke 8:) (4 uker lengre enn forventa). Hodepine har jeg hatt hver dag i 1 uke nå. Kvalmen kommer somregel mest hvis jeg kjører bil eller ikke har spist på et par timer(er sulten hele tiden).

Ellers begynte trettheten på mandag og den har slått inn skikkelig idag. Har igrunn ikke gjort mye idag, men trøtt er jeg fordet.

Ellers kjenner jeg litt murringer nederst i magen innimellom og har litt ømmere bryster enn jeg pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Ømme bryster, menslignende smerter i mage og rygg. Ligament smerter. Ikke noe kvalm enda. 5 uker 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, venternr4 skrev:

Ømme bryster, menslignende smerter i mage og rygg. Ligament smerter. Ikke noe kvalm enda. 5 uker 🤗

Har du fått positiv test? Isåfall gratulerer så mye :) 

Anonymkode: c6460...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du fått positiv test? Isåfall gratulerer så mye :) 

Anonymkode: c6460...1af

ja, det har jeg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, venternr4 skrev:

ja, det har jeg 😀

Herlig:) Her har det ikke klaffa enda. Hadde IKM på onsdag, men blødde mandag og tirsdag, ikke mye, men nok til at jeg kanskje tror det var fremskyndt mens. Så får prøve på nytt nå

Anonymkode: c6460...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...