Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Bør begge foreldrene kunne ha mulighet til å følge opp barna hver dag? Jeg tenker på hjelp med lekser, følge til fra fritidsaktiviteter, bursdager osv. Grunnen til at jeg lurer er at jeg i min nåværende jobb jobber turnus der jeg i snitt har tre seine kvelder (hjemme til 19.00 og 21.00 ). Så når barna begynner på skolen blir mannen alene disse kveldene. Vi har 3 barn (tette i alder), så kan se for meg at det blir litt hektisk. Vi har ikke så mange muligheter til hjelp fra andre her vi bor, så vi må basere oss på å klare oss selv. Hadde vært fint om noen kan si litt om hvor hektiske ettermiddagene er for skolebarn, og om dere mener at begge foreldrene bør kunne delta hver dag.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Jeg jobber turnus med 5 barn. Sier seg selv at jeg er fraværende de etteriddagene jeg jobber. Tar det igjen de dagene jeg har fri midt i uken :-)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Dere må bare organisere hverdagen slik at en person klarer det. Sørg for at ungene ikke begynner på for mye foskjellig før de kan gå/sykle selv, les ukeplaner og samarbeid med andre foreldre så går det fint.
Gjest Heartbroken Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Selvsagt trenger ikke begge foreldrene alltid være til stede hver eneste ettermiddag Hvordan skulle vi som har menn som jobber offshore klare å følge opp barna da? Kan ikke sette de på vent i to uker om gangen heller. Rutiner kommer ofte av seg selv, og det er nok ikke så stor forskjell på å hjelpe tre barn med leksene heller. Og noen ganger må man prioritere hva man kan følge opp av div kamper og forestillinger. Det går nok så bra så
2 hjertegull :) Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Enig med Heartbroken her. Mange barn har fedre som jobber borte, så de får klare seg med mor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå