Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Vi to jobber sammen på et team, vi har liten kontakt med andre kollegaer. Når vi planlegger ferie så pleier vi å samarbeide slik at vi ikke har ferie samtidlig og at det passer best for oss alle. Hun skulle ha en lengre påskeferie i år og det fikk hun. Hun sa hun skulle ha vinterferien også, men ombestemte seg når det var for sent for meg å ta ferie. Før hun gikk ut i påskeferie prøvde jeg å spørre henne når hun skulle ha resten av ferien sin slik at jeg kunne planlegge min. Hun visste ikke, jeg sa at jeg ville ha ferie i høstferien og i jula ( har jobbet de siste fire årene) helt greit sa hun. Sommeren hadde hun ingen planer om noe så jeg kunne bare planlegge så skulle hun tilpasse seg. I begynnelsen av April leverte jeg søknad om ferie jula høstferien og to uker i midt i juli. Jeg har fått innvilget ferien min i mai, og sa ifra til henne. Det var greit sa hun da. Nå er hun sur på meg fordi jeg skal ha ferie. Hun har funnet ut at barnehagen er stengt de ukene jeg skal ha ferie og hun sliter med å finne barnepass til barna sine. Jeg visste ikke at bhg var stengt da, min er stengt i hele juli så jeg må ta litt ferie med barna og det var de ukene jeg ikke hadde barnepass. Hva gjør jeg nå? Jeg har kjøpt og betalt ferien til meg og barna i sommer og lagt planer til høstferien. Skal jeg forandre mine ferieplaner fordi hun er sur? Skal jeg ta det opp med henne? Eller bare la det blåse over? Har enda igjen 9 hele feriedager som jeg må bli kvitt i løpet av året og det gruer jeg meg til å fortelle henne....
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Hvordan viser hun at hun er sur? Isåfall kan hun bare takke seg selv.
Gjest Siklerotte Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Du gjør ingenting, det er hun som er tåpelig.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Vi to jobber sammen på et team, vi har liten kontakt med andre kollegaer. Når vi planlegger ferie så pleier vi å samarbeide slik at vi ikke har ferie samtidlig og at det passer best for oss alle. Hun skulle ha en lengre påskeferie i år og det fikk hun. Hun sa hun skulle ha vinterferien også, men ombestemte seg når det var for sent for meg å ta ferie. Før hun gikk ut i påskeferie prøvde jeg å spørre henne når hun skulle ha resten av ferien sin slik at jeg kunne planlegge min. Hun visste ikke, jeg sa at jeg ville ha ferie i høstferien og i jula ( har jobbet de siste fire årene) helt greit sa hun. Sommeren hadde hun ingen planer om noe så jeg kunne bare planlegge så skulle hun tilpasse seg. I begynnelsen av April leverte jeg søknad om ferie jula høstferien og to uker i midt i juli. Jeg har fått innvilget ferien min i mai, og sa ifra til henne. Det var greit sa hun da. Nå er hun sur på meg fordi jeg skal ha ferie. Hun har funnet ut at barnehagen er stengt de ukene jeg skal ha ferie og hun sliter med å finne barnepass til barna sine. Jeg visste ikke at bhg var stengt da, min er stengt i hele juli så jeg må ta litt ferie med barna og det var de ukene jeg ikke hadde barnepass. Hva gjør jeg nå? Jeg har kjøpt og betalt ferien til meg og barna i sommer og lagt planer til høstferien. Skal jeg forandre mine ferieplaner fordi hun er sur? Skal jeg ta det opp med henne? Eller bare la det blåse over? Har enda igjen 9 hele feriedager som jeg må bli kvitt i løpet av året og det gruer jeg meg til å fortelle henne.... Jeg føler svaret er ganske opplagt! Du skal ikke forandre på ferien din!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Drit i kollegaen din. Er ikke ditt problem at hun ikke har barnepass
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Drit i henne. Du sa ifra hun sa ok, du har innvilget ferie hun er for sent ute. Her loss...
Gjest Miryks Skrevet 2. juni 2012 #7 Skrevet 2. juni 2012 La henne bare være sur. Hun skulle undersøkt det med barnehagen tidligere.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Ærlig talt, for en kollega! Hun har selv sagt du bare kan sette opp ferie, så tilpasser hun seg. At hun finner ut at barnehagen er stengt da er vel ikke din feil?
Iselilja Skrevet 2. juni 2012 #9 Skrevet 2. juni 2012 Du tar selvfølgelig ferie med verdens beste samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #10 Skrevet 2. juni 2012 ikke ditt problem at hun ikke har sjekket opp før, selvsagt skal ikke du forandre dine planer og din ferie for at hun plutselig oppdager at hun ikke har barnepass. Dette er noe hun skulle ha sjekket opp før, og du har gjort alt riktig og hørt med henne før du bestemte din ferie. Skjønner ho sitter litt i knipa men det er ikke du som har satt henne der
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #11 Skrevet 2. juni 2012 Ærlig talt det er ikke din business og ta hensyn til dette, da får hun finne alternative løsninger for og ha barnepass, f.eks leie barnevakt mens hun jobber i sommer eller høre med besteforeldre eller andre som kan se til barna! Jeg har også problemer med at sfo er stengt hele juli, men jeg har spurt min arbeidsgiver om kun senvakter og dette har de ordnet for meg slik at jeg kan ha ferie og samtidig vÆre på jobb i juli måned!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå