Gå til innhold

Hva tenker dere om slankeopererte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de late og leter etter lette løsninger eller er det flott at de får hjelp til et reelt problem?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Slankeoperasjon er slett ingen lettvint løsning og de som tror det har ikke satt seg inn i saken.

Det er selvsagt flott at mennesker får hjelp for problemene sine og på sikt muligens sparer samfunnet for store medisinske utgifter.

Skrevet

Jeg tenker at man prøver alle andre løsninger før man går til et så drastisk skritt, og at det må være vanskelig å leve med følgene av en slik operasjon.

Bra at denne løsningen finnes for dem som trenger det:-)

Skrevet

Jeg vet at det ikke er en lett løsning. Man må jo tross alt gjøre en jobb i forkant, i tillegg til at livet blir ganske hardt i tiden etterpå. Komplikasjoner, bivirkninger osv.

Likevel, og dette er ikke frekt ment, synes jeg de er late som ble såpass overvektig i utgangspunktet. Og alle kan ikke skylde på lavt stoffskifte eller andre ting som kan være faktorer til overvekt.

Man må ta tak i ting FøR det blir så ille.

Gjest blåklokkevalsen
Skrevet

Slankeoperasjon er slett ingen lettvint løsning og de som tror det har ikke satt seg inn i saken.

Det er selvsagt flott at mennesker får hjelp for problemene sine og på sikt muligens sparer samfunnet for store medisinske utgifter.

Synest det er greit at de får hjelp for problemene sine, selv om dette må være siste utvei. Men jeg har lite til overs for de som får innvilget denne operasjonen, for så å spise seg opp igjen rett etterpå

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg vet at det ikke er en lett løsning. Man må jo tross alt gjøre en jobb i forkant, i tillegg til at livet blir ganske hardt i tiden etterpå. Komplikasjoner, bivirkninger osv.

Likevel, og dette er ikke frekt ment, synes jeg de er late som ble såpass overvektig i utgangspunktet. Og alle kan ikke skylde på lavt stoffskifte eller andre ting som kan være faktorer til overvekt.

Om verden bare var så enkel du :) Jeg har to i min nære krets som har vært overvektige helt siden de var barn, og de mistet nok motet etter x antall mislykkede slankekurer i tenårene.

Jeg ser hvor mye de har slitt, og syns det er usmakelig og arrogant av mennesker som ikke aner hva de snakker om å si at de er bare er late mennesker som blir feite.

Skrevet

Slankeoperasjon er ingen enkel løsning, så de som måtte ta det fordi de trodde det skulle være enkelt synes jeg bare synd på. Jeg har en nær venn som er slankeoperert og i hennes tilfelle var det siste utvei etter å ha forsøkt alt annet.

Hun har fått den hjelpen hun trengte til å få seg et nytt og bedre liv. Jeg blir provosert av de som klager over at staten dekker dette for de som virkelig trenger det. Det er langt billigere å operere dem og få dem tilbake til å fungere, enn å

risikere å ha dem på uføretrygd.

Skrevet

Jeg er slankeoperert. Det var ingen enkel løsning. Jeg har aldri vært tynn, men heller ikke sykelig overvektig da jeg var yngre. Men kronisk sykdom og medisiner gjorde at jeg la på meg mye og ikke ble kvitt det igjen på noen måte. Ryggen ble vond, knærne ble vonde, depresjonene økte og alt ble et slit. Jeg valgte å betale for operasjonen selv for å slippe å stå i kø i flere år. Det var en tøff periode etter operasjonen, psykisk og fysisk. Nå 4 år etter er jeg i fin form, gift med en flott mann og venter baby - jeg fikk en helt ny start og jeg har det så mye bedre enn jeg kunne fått på noen annen måte.

Skrevet

Har en bekjent som tok slankeoperasjon. HUn mente selv at som alene mor, student og uten bil så hadde hun absolutt ikke tid til å trene i det hele tatt.. Så hva skjedde etter hun hadde gått ned noen kilo etter operasjonen? Jo da hadde hun plutselig kjempe god tid til alt, ihvertfall treningen! Skal selvfølgelig ikke ta alle under en kam, men i denne saken syns jeg bare det blir helt feil og rett og slett latterlig! Latskap rett og slett!!

Skrevet

Om verden bare var så enkel du :) Jeg har to i min nære krets som har vært overvektige helt siden de var barn, og de mistet nok motet etter x antall mislykkede slankekurer i tenårene.

Jeg ser hvor mye de har slitt, og syns det er usmakelig og arrogant av mennesker som ikke aner hva de snakker om å si at de er bare er late mennesker som blir feite.

Nå snakker jeg mest om å gjøre noe aktivt som funker. Om man driver med den ene mislykkede dietten etter den andre, så finnes det mange andre hjelpeinstanser. Lege, skolehelsetjenesten og flere andre kan være til hjelp, og da mener jeg at OM man blir regnet som overvektig/fedme, samtidig som man ser vekten stiger, så bør det gjøre noe aktivt. Når man feiler alene, så er det på tide å finne noen som kan hjelpe. Ikke NOE, men NOEN. :)

Selv har jeg slitt med maten, og skal absolutt ikke si at det er enkelt å snakke med andre om det, men jeg så jo til slutt at det var nødvendig, samtidig som dem rundt meg tok tak i det. Det er et felles ansvar, i grunn. Hvert fall om man har vært overvektig som barn!

Skrevet

De tre jeg kjenner som har hatt den oprasjonen har prøvd halvhjertet å gå ned i vekt. Altså storminnsats i to-seks uker før de har gitt seg og godt tilbake til gamle vaner. De har ikke hatt nok informarsjon om rett kosthold i forkant. Jeg mener at de ikke har prøvd alt.

Av de tre så er det to som sliter noe veldig med bivirkninger og skulle ha ønsket at de hadde fått mer opplæring og støtte slik at de kunne ha taklet overvekten på en annen måte.

Har inntrykk at mange vil ha denne oprasjonen fordi det er en enkel løsning og at de dessverre antar at bivirkningene ikke rammer dem så det trenger de ikke å sette seg så veldig inn i.

Tror også at de har et urealistisk forhold til det å være tynn, det virker som mange tror at det er nøkkelen til all susksess.

Skrevet

Har en bekjent som tok slankeoperasjon. HUn mente selv at som alene mor, student og uten bil så hadde hun absolutt ikke tid til å trene i det hele tatt.. Så hva skjedde etter hun hadde gått ned noen kilo etter operasjonen? Jo da hadde hun plutselig kjempe god tid til alt, ihvertfall treningen! Skal selvfølgelig ikke ta alle under en kam, men i denne saken syns jeg bare det blir helt feil og rett og slett latterlig! Latskap rett og slett!!

Denne forsto jeg ikke.

Er det ikke bra at hun nå har funnet overskudd til å trene?

Skrevet

Denne forsto jeg ikke.

Er det ikke bra at hun nå har funnet overskudd til å trene?

Ja men hun skyldte på alt og ingenting, hun kunne absolutt ikke finne tiden med å trene fordi blablabla, og etter at hun gikk ned noen kilo,da var det plutselig ikke noe problem å kunne trene hjemme eller på treningssenter. Vi foreslo alle at hun kunne trene hjemme foran tven, nei det kunne hun ihvertfall ikke for det hadde hun ikke tid til.

Skrevet

Kjenner flere som har tatt denne operasjonen. De fleste har prøvd slankekurer, men gir seg når de ikke får raske resultater, eller vekta stopper opp. Men ingen og jeg mener ingen av de har trent.

Og sjelden man går ned mye uten å være i fysisk aktivitet. Se bare på Slankekrigen f.eks.

Har full forståelse for de som er så sykelig oervektige at de ikke klarer trene, men syns også det er for enkelt å få denne operasjonen. har en vennine som er 170 høy og veide 120 kg.. Hun kunne fint trent og gått ned ved å kutte ut brus, snoop og feite sauser til maten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...