Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Gjerne del din historie... blir det en livstil dere aksepterer å leve med?
Gjest Trulte med to små Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Jeg syns absolutt INGEN skal leve med en voldelig mann! Det er viktig at ethvert menneske kan ha respekt, kjærlighet og tillit til både seg selv og partneren. Hvorfor skal noen kvinner/menn trenge å spille rollen som offer? Det sies at alt man opplever lærer men noe av, men jeg skulle ønske alle kvinner hadde nok mot til å gå fra voldelige menn og få seg et liv med trygghet, kjærlighet og gleden av å leve et fritt liv sammen med en likeverdig partner. Jeg har aldri opplevd vold så jeg har ikke egen erfaring, men vet om noen som har opplevd det og det er nok ikke bare bare heller... Men som sagt, jeg syns ingen skulle trenge å finne seg i å bli dårlig behandlet på noen som helst måte. Det er alltid hjelp å få og det å søke hjelp til å kunne komme ut av et voldelig forhold vitner om mot og styrke samt omsorg og kjærlighet til seg selv, som vi alle burde ha! Enhver har ansvar for sitt liv og ingen skulle behøve å gi fra seg makten sin. Håper alle som opplever vold kan få hjelp til å komme seg ut av det før det er for sent!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Jeg syns absolutt INGEN skal leve med en voldelig mann! Det er viktig at ethvert menneske kan ha respekt, kjærlighet og tillit til både seg selv og partneren. Hvorfor skal noen kvinner/menn trenge å spille rollen som offer? Det sies at alt man opplever lærer men noe av, men jeg skulle ønske alle kvinner hadde nok mot til å gå fra voldelige menn og få seg et liv med trygghet, kjærlighet og gleden av å leve et fritt liv sammen med en likeverdig partner. Jeg har aldri opplevd vold så jeg har ikke egen erfaring, men vet om noen som har opplevd det og det er nok ikke bare bare heller... Men som sagt, jeg syns ingen skulle trenge å finne seg i å bli dårlig behandlet på noen som helst måte. Det er alltid hjelp å få og det å søke hjelp til å kunne komme ut av et voldelig forhold vitner om mot og styrke samt omsorg og kjærlighet til seg selv, som vi alle burde ha! Enhver har ansvar for sitt liv og ingen skulle behøve å gi fra seg makten sin. Håper alle som opplever vold kan få hjelp til å komme seg ut av det før det er for sent! Er det noen som mener at noen skal finne seg i det da? Det var vel ikke det HI spurte om??
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Jeg syns absolutt INGEN skal leve med en voldelig mann! Det er viktig at ethvert menneske kan ha respekt, kjærlighet og tillit til både seg selv og partneren. Hvorfor skal noen kvinner/menn trenge å spille rollen som offer? Det sies at alt man opplever lærer men noe av, men jeg skulle ønske alle kvinner hadde nok mot til å gå fra voldelige menn og få seg et liv med trygghet, kjærlighet og gleden av å leve et fritt liv sammen med en likeverdig partner. Jeg har aldri opplevd vold så jeg har ikke egen erfaring, men vet om noen som har opplevd det og det er nok ikke bare bare heller... Men som sagt, jeg syns ingen skulle trenge å finne seg i å bli dårlig behandlet på noen som helst måte. Det er alltid hjelp å få og det å søke hjelp til å kunne komme ut av et voldelig forhold vitner om mot og styrke samt omsorg og kjærlighet til seg selv, som vi alle burde ha! Enhver har ansvar for sitt liv og ingen skulle behøve å gi fra seg makten sin. Håper alle som opplever vold kan få hjelp til å komme seg ut av det før det er for sent! Jeg LEVDE med en sånn mann , men etter noe år, så måtte jeg ha profesjonell hjelp for å komme meg ut av forholdet. Man vil i utgangspunktet ikke leve med en sånn mann, men når både en selv og barna blir truet med døden, og man blir psyket så til de grader ned og truet med både det ene og det andre, så hender det at en mister seg selv en liten stund..
Gjest Trulte med to små Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Jeg syns absolutt INGEN skal leve med en voldelig mann! Det er viktig at ethvert menneske kan ha respekt, kjærlighet og tillit til både seg selv og partneren. Hvorfor skal noen kvinner/menn trenge å spille rollen som offer? Det sies at alt man opplever lærer men noe av, men jeg skulle ønske alle kvinner hadde nok mot til å gå fra voldelige menn og få seg et liv med trygghet, kjærlighet og gleden av å leve et fritt liv sammen med en likeverdig partner. Jeg har aldri opplevd vold så jeg har ikke egen erfaring, men vet om noen som har opplevd det og det er nok ikke bare bare heller... Men som sagt, jeg syns ingen skulle trenge å finne seg i å bli dårlig behandlet på noen som helst måte. Det er alltid hjelp å få og det å søke hjelp til å kunne komme ut av et voldelig forhold vitner om mot og styrke samt omsorg og kjærlighet til seg selv, som vi alle burde ha! Enhver har ansvar for sitt liv og ingen skulle behøve å gi fra seg makten sin. Håper alle som opplever vold kan få hjelp til å komme seg ut av det før det er for sent! Er det noen som mener at noen skal finne seg i det da? Det var vel ikke det HI spurte om?? Hva er det for en kommentar da? Jeg skrev på generelt grunnlag. Ikke nødvendig å "krangle" her heller...
Gjest Trulte med to små Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Jeg syns absolutt INGEN skal leve med en voldelig mann! Det er viktig at ethvert menneske kan ha respekt, kjærlighet og tillit til både seg selv og partneren. Hvorfor skal noen kvinner/menn trenge å spille rollen som offer? Det sies at alt man opplever lærer men noe av, men jeg skulle ønske alle kvinner hadde nok mot til å gå fra voldelige menn og få seg et liv med trygghet, kjærlighet og gleden av å leve et fritt liv sammen med en likeverdig partner. Jeg har aldri opplevd vold så jeg har ikke egen erfaring, men vet om noen som har opplevd det og det er nok ikke bare bare heller... Men som sagt, jeg syns ingen skulle trenge å finne seg i å bli dårlig behandlet på noen som helst måte. Det er alltid hjelp å få og det å søke hjelp til å kunne komme ut av et voldelig forhold vitner om mot og styrke samt omsorg og kjærlighet til seg selv, som vi alle burde ha! Enhver har ansvar for sitt liv og ingen skulle behøve å gi fra seg makten sin. Håper alle som opplever vold kan få hjelp til å komme seg ut av det før det er for sent! Jeg LEVDE med en sånn mann , men etter noe år, så måtte jeg ha profesjonell hjelp for å komme meg ut av forholdet. Man vil i utgangspunktet ikke leve med en sånn mann, men når både en selv og barna blir truet med døden, og man blir psyket så til de grader ned og truet med både det ene og det andre, så hender det at en mister seg selv en liten stund.. Ja det er jo det man hører om at det er det som skjer desverre, man mister seg selv og det er akkurat det som er så synd! Godt du fikk hjelp og kom deg vekk! Håper du har det bra i dag!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #7 Skrevet 2. juni 2012 Gjerne del din historie... blir det en livstil dere aksepterer å leve med? Det blir helt galt å kalle det den livstil...........
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Har ikke levd med en voldelig mann nei., men har vært det selv. Har flere ganger flydd på mannen min og slått, bitt og sparket. Det er forferdelig vondt å tenke på. Mine angrep har skjedd langt ut i krangler ofte midt på natten i krangler hvor vi ikke kommer noen vei og han slutter å snakke til meg. Jeg opplever det som om det svartner for meg ofte ender jeg opp med å hyperventilere også. Det er jo ikke særlig annerledes enn om han skulle ha gjort det samme med meg. Forskjellen er at han kan holde meg fast, men det er faktisk sjelden han har gjort det. Det dumme var at det en periode "smittet" så han endte opp med å slå meg også. Det hele stoppet når jeg begynte på antidepressiva...
Gjest Trulte med to små Skrevet 2. juni 2012 #9 Skrevet 2. juni 2012 Har ikke levd med en voldelig mann nei., men har vært det selv. Har flere ganger flydd på mannen min og slått, bitt og sparket. Det er forferdelig vondt å tenke på. Mine angrep har skjedd langt ut i krangler ofte midt på natten i krangler hvor vi ikke kommer noen vei og han slutter å snakke til meg. Jeg opplever det som om det svartner for meg ofte ender jeg opp med å hyperventilere også. Det er jo ikke særlig annerledes enn om han skulle ha gjort det samme med meg. Forskjellen er at han kan holde meg fast, men det er faktisk sjelden han har gjort det. Det dumme var at det en periode "smittet" så han endte opp med å slå meg også. Det hele stoppet når jeg begynte på antidepressiva... Tøft av deg å "stå frem" selv om du er anonym! Godt det hele har stoppet nå og jeg håper heller ikke du blir slått. Sender deg gode tanker og lykke til!
Matrosen og Meg:) Skrevet 2. juni 2012 #10 Skrevet 2. juni 2012 Jeg har ikke opplevd å ha en voldelig mann, men en voldelig far! Og da har jeg ikke bare opplevd det, men vokst opp med det. Min mor og far skilte seg før jeg var gammel nok til å skjønne noe som helst av det som foregikk, jeg kan ikke engang huske at dem var sammen. Men jeg har fått historier fra min mor og eldre søster som husker altfor mye av det. Jeg kan trekke frem den kanskje værste og grusomme historien jeg kjenner til hvor min far ved et tidspunkt hadde holdt min mor i håret og slått hodet hennes i en murtrapp. Hun ble fraktet til sykehuset av min farmor, som min søster hadde klart å ringe. Jeg var baby på dette tidspunktet. Min far har alltid hatt problemer med sinnet, men det utartet® seg som oftest med alkohol inne i bildet. Min mor kom seg vekk fra han, men siden han aldri gjorde meg noe fikk jeg fortsatt besøke han annenhver helg. Når jeg ble litt eldre og forsto mer, så har jeg mange episoder som jeg husker veldig godt, hvor han slo min stemor! Men dagen han la sin hånd på meg, glemmer jeg aldri. Min stemor klapset til meg, kløp, dro meg i armen så jeg fikk blåmerker og var på ingen måte snill, men den ene gangen, som ble den eneste gangen, som min far slo meg er den som sitter mest igjen, etter nå mange mange år senere. Dette var en sen kveld, men alkohol i bildet hvor jeg prøvde å beskytte min stemor, og stoppe min far. Min mor hentet meg den natten og siden har jeg svært sjeldent vært på beøsk hos han. Min stemor og far skilte seg etter 13 års eksteskap. 13 år med mishandling. så som nevnt over, å være kone eller samboer til en voldelig mann tror jeg gjør deg redd, usikker, og så psykisk overkjørt at man ikke tørr, eller ser en annen utvei enn å leve med det. Min mor fikk seg en ny mann etter ganske mange år som var mentalt syk! han mishandlet aldri min mor fysisk, men truet om å ta sitt eget liv og truet med å skade meg og min søster hvis hun dro. Den dagen min mor sto meg med og min søster i hver sin arm på vei ut av døra, er det siste vi ser en mann som står med jaktgevær i hånda, og sier, går du nå, skyter jeg meg selv. Vi kom oss bort, han lever fortsatt. Jeg derimot har funnet meg en mann som jeg vet med sikkerhet aldri ville så mye som klort meg. Han er verdens snilleste, jordnære, og sympatiske menneske jeg kjenner. Han er så genuint opptatt av alle rundt seg, at det av og til kan bli for mye kjærlighet. Jeg har arvet min fars temperament, men jeg har med denne oppveksten funnet min måte å takle det på, gå unna hvis det koker i hodet. Jeg har aldri kommet i noen form for fysisk krangel med noen. Ble sikkert litt langt og utenfor tema dette, sikkert noen skrivefeil også, men vold i hjemmet er et tema som engasjerer meg veldig.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #11 Skrevet 2. juni 2012 Nei, men vokste opp med voldelig foreldrer og det glemmer jeg aldri.
MHGN Skrevet 7. september 2012 #12 Skrevet 7. september 2012 Jeg syns absolutt INGEN skal leve med en voldelig mann! Det er viktig at ethvert menneske kan ha respekt, kjærlighet og tillit til både seg selv og partneren. Hvorfor skal noen kvinner/menn trenge å spille rollen som offer? Det sies at alt man opplever lærer men noe av, men jeg skulle ønske alle kvinner hadde nok mot til å gå fra voldelige menn og få seg et liv med trygghet, kjærlighet og gleden av å leve et fritt liv sammen med en likeverdig partner. Jeg har aldri opplevd vold så jeg har ikke egen erfaring, men vet om noen som har opplevd det og det er nok ikke bare bare heller... Men som sagt, jeg syns ingen skulle trenge å finne seg i å bli dårlig behandlet på noen som helst måte. Det er alltid hjelp å få og det å søke hjelp til å kunne komme ut av et voldelig forhold vitner om mot og styrke samt omsorg og kjærlighet til seg selv, som vi alle burde ha! Enhver har ansvar for sitt liv og ingen skulle behøve å gi fra seg makten sin. Håper alle som opplever vold kan få hjelp til å komme seg ut av det før det er for sent! Jeg LEVDE med en sånn mann , men etter noe år, så måtte jeg ha profesjonell hjelp for å komme meg ut av forholdet. Man vil i utgangspunktet ikke leve med en sånn mann, men når både en selv og barna blir truet med døden, og man blir psyket så til de grader ned og truet med både det ene og det andre, så hender det at en mister seg selv en liten stund.. Jag undrar hur det blev efter du lämnade honom. Fick du aleneomsorg för barnen eller måste de träffa honom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå