Gå til innhold

Kan jeg være gravid likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Håper noen kanskje kan hjelpe meg litt.. Jeg har vanligvis en syklus på 28 dager, og noen ganger 29 dager. Kan vel også nevne at vi har vært prøvere i 17 mnd, uten hell. Nå er jeg på dag 34 (!) og det har aldri skjedd før. Testet i går på ettermiddagen (altså ikke morgenurin) og den var blendahvit.. har veldig sterke mensensmerter som ikke går over! Hvis jeg er gravid skulle ikke testen vært positivt uansett når på dagen jeg tar den, i og med at jeg er langt over ikm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende kroppen din produserer HCG veldig sakte.

Selv fikk jeg negative tester 3 ganger, gikk til legen, siden jeg hadde "menssmerter", viste seg at jeg var gravid utenfor livmora.

Skrevet

Ville ringt lege til mandag, da er du en drøy uke over tiden uten positiv test og med smerter. Kan være et svangerskap utenfor livmoren, men du kan faktisk være gravid også.

Jeg fikk ikke positiv test før jeg var en uke over tiden med den ene jenta mi, jeg er også veldig regelmessig.

Skrevet

Håper det er det av jeg produserer HCG sakte.. uff, håper virkelig ikke det er svangerskap utenfor livmora! Hadde du gått over ikm når du var til legen? Venter til neste uke med å bestille legetime ihvertfall:)

Skrevet

jaja, ble visst ikke anonym lenger :) Håper det er sånn med meg også, at jeg produserer HCG seint. Blir bare så stresset når jeg ikke veit om jeg er gravid eller ikke..

Skrevet

Skjønner at du er stresset, og dette med hcg og slikt har jeg ikke peiling på, men jeg vil svare deg fordi min venninne hadde det slik du beskriver; et par uker over ikm, negative tester og menssmerter. Hun gjorde ingenting med det før hun plutselig fikk så vondt at hun kollapset og hadde krampeanfall med det resultat at ambulansen kom og hentet henne og undersøkelser viste graviditet utenfor livmoren som igjen førte til at hun møtte fjerne den ene eggstokken.

Jeg håper ikke det er slik med deg, og jeg skriver ikke dette for å skremme deg, men fordi jeg håper terskelen din for å oppsøke legehjelp er lav de nærmeste dagene.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar, Perlefisken. Er ganske så skjelven nå etter å ha lest litt om graviditet utenfor livmoren..får se an situasjonen de neste dagene og kanskje kontakte lege litt tidligere enn jeg hadde tenkt..

Skrevet

Krysser fingre og tær for at du er gravid!

Da vi prøvde på nr tre, gikk jeg en gang 3 uker over forventet mens. Tok flere kritthvite tester. Begynte å blø tre uker over. Var sikkert stresset som gjorde at jeg gikk så lenge over, vanligvis kan jeg stille klokka etter når jeg begynner å blø (på den tiden var det til lunsj kl 1130 hver fjerde fredag).

Men altså; heier på deg, og håper du er gravid!

Lykke til :)

Skrevet

Håper det er det av jeg produserer HCG sakte.. uff, håper virkelig ikke det er svangerskap utenfor livmora! Hadde du gått over ikm når du var til legen? Venter til neste uke med å bestille legetime ihvertfall:)

Første ano her.. Mensen hadde uteblitt i 9 dager da jeg gikk til legen her.. Jeg kunne "stille klokka" etter syklusen min, ting slo aldri feil.

Krysser fingrer for at det bare er HCG nivået som stiger sakte hos deg :) Har ei venninne som testet positivt, gikk til lege for UL siden syklussen hennes var et rot.. Viste seg at hun var nesten 4(!!!) mnd på vei, ikke 6-7 uker som hun regnet med :-o

Skrevet

Gikk to uker over mensen selv, ingen positive tester. Til slutt kom mensen, det var mest sannsynlig bare fordi man stresset med å få positiv test.

Skrevet

tusen takk for lykkeønskninger! Magesmertene har gitt seg nå..men fortsatt ingen TR. Synes det er rart hvis mensen lar vente på seg fordi jeg tenker for mye på det eller stresser..vi er som sagt i pp 17 og jeg har vært myyye mer stressa før, pluss at vi hadde pause fra prøvinga denne måneden (det skjedde ikke helt..) så jeg har hatt mine tvil om vi i det hele tatt traff el (men tror nok vi gjorde det).

Skrevet

Jeg vent på mensen men den kom etter 45 dager. Kroppen kan lure deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...