Gå til innhold

Stusser litt over håret til jenta mi :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ble født mørkhåret, men innen hun ble 1 år var hun blitt blond.

Nå er hun straks 3 år, og det ser ut til at håret begynner å bli mørkere igjen? Er dette en normal alder for endring i hårfarge? Skjedde ikke meg før jeg nådde tenårene.

I dag studerte jeg håret hennes litt, og fant et hårstrå som var helt svart fra roten og ut til ca 5-8 cm, da ble det plutselig lysere igjen. Synes det var så rart med dette ene hårstrået.

Men så er det en ting som bekymrer meg litt, men jeg vet ikke om det kan være tegn på sykdom/mangel på noe eller om det rett og slett er på grunn av at håret hennes går igjennom en endring nå. Men hun røyter så utrolig mye.

Jeg har ofte funnet store hårdotter etter henne. Hender også at jeg sitter igjen med mye hår i hendene om jeg stryker gjennom håret hennes med fingrene, og det faller av mye hårstrå når jeg børster henne.

Er dette normalt eller grunn til bekymring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min ble født med svart hår. Ble blond i løpet av te første månedene innen hun var 16 måneder var hun nesten rød, etter det er hun bare blitt mørkere og mørekere i dag er hun mørke blond helvete enda mørkere i hode,

Ja det er likevanligt.

Skrevet

Det er helt normalt at hårfargen forandrer seg slik du beskriver og at ulike hårstrå har ulik farge. Det er, så vidt jeg vet, ikke tegn på mangel på vitaminer eller noe slikt. Jeg har alltid hatt får som plutselig forandrer både struktur og farge og har flere hårstrå som skiller seg ut i fargen, mamma var frisør tidligere og har aldri nevnt at det er tegn pÅ noe som helst, bare at noen er slik.

Skrevet

Mine jenter på 3 og 5 år har også vært gjennom slike forandringer, akkurat nå er den ene nesten hvit i håret og den andre litt mørkere blond, begge er født med helt sort hår.

5-åringen min har alltid røytet mye synes jeg, blir hun lugget sitter "synderen" igjen med hånden full av hår, børsten hennes må renses for en stor hårdott hver dag osv. 3-åringen røyter nesten ikke i det hele tatt, hverken ved børsting eller lugging (ikke at de blir lugget så mye da, men det hender jo de tar litt hardt i hverandre under en kjærlig søskenkrangel ;)).

Tror det er individuelle forskjeller på dette med hvor lett man mister hår, noen røyter med enn andre. Jentene mine spiser jo de samme tingene og ingen av dem mangler noe så vidt jeg vet, de spiser sunt og variert samtidig som de spiser en vitaminbjørn hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...