Gå til innhold

Lege/jordmor?


MartemusA

Anbefalte innlegg

Når tar dere kontakt med lege/jordmor? Hva er mest vanlig, å få ti e hos fastlege først, eller ta direkte kontakt med jordmor/helsestasjon? Usikker på hva som er vanlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneS

Vet ikke hva som er vanlig jeg, men jeg har hvertfall ringt til fastlege alle svangerskapene og fått time til blodprøver, samtale og blodtrykksmåling osv. Ca i uke 8 :) Husker rett og slett ikke om jeg tok kontakt med jordmor selv etterpå eller om legen ordnet med time :P Første jordmortime hadde jeg etter ordinær ultralyd, ca i uke 22 eller rundt der :)

 

Har forresten allerede bestilt time til lege denne gangen, uke 8, pga at jeg vil på kontroll før fellesferien starter ( mindre personale på legekontor o alt tar lengre tid)

Endret av AnneS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tenker jeg ringer legen på mandag da. Reiser bort 22.juni og er ikke tilbake før jeg er 14-15 uker på vei, så greit å få gjort det før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i Trondheim lønner det seg å kontakte jordmor nå, der er det lang ventetid:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går alltid til legen første gang. Etter dette bestemmer man selv om man vil gå kun til legen, kun til jordmor eller begge deler. Mange går annehver gang. Men alltid legen første gang :) H#n kan hjelpe deg med hvilen helsestasjon man tilhører, men du må selv ta kontakt for å bestille time. Første legetime e i ca uke 12. Men har nok ikke noe og si om d blir litt før eller litt etter. Mange leger tar en gu første gang. Husk og ha med en urinprøve til hver kontroll. (ikke ul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvordan det fungerer ved IVF? Jeg skal ringe til sykehuset mandag, da får jeg dato for ultralyd i uke 7, men utover det vet jeg ikke hvordan det fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det fungerer ved IVF? Jeg skal ringe til sykehuset mandag, da får jeg dato for ultralyd i uke 7, men utover det vet jeg ikke hvordan det fungerer?

Du tar kontakt med legen på samme måte som de over her :) Når har du fått tid til Ul da? Jeg venter på at sykehuset skal ringe meg når som helst. Spent på endelig termin og UL. Fare for at UL havner akkuratt den uken vi er på ferie, og muligens de stenger klinikken uke etter?? Jeg får vente og se... :) Endret av En to og tre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...