Gå til innhold

Forsove seg til jobb, grunn til advarsel ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må man gjøre det gjentatte ganger ? I så fall hvor mange ?

Vedkommende har allerede en advarsel fra en tid tilbake, og har lovet bot og bedring.

En forsovelse betyr at det blir en dårlig start på dagen, sliter med å komme ajour og dt blir betydelig mer kaos enn det hadde trengt. Dette kommer til å gi oss dårligere inntjening rett og slett.

Jeg var i kontakt med vedkommende i går, og hun var helt klar over når hun skulle på jobb i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å forsove seg en gang kan skje den beste. Jeg ville ikke gitt advarsel etter en gang, men om det skjer gjentatte ganger. Om det er flere forhold du reagerer på bør du jo ta en prat med vedkommende.

Skrevet

hos oss gir ikke en forsoving noen advarsel, men gjentar det seg ofte får de tiltale og deretter advarsel. noen forsover seg aldri, noen ett par ganger i året, og andre flere ganger i uka. jeg mener personlig at å forsove seg ett par ganger i åra er noe som kan skje alle, men vi har enkelte som gjør det flere ganger i uka, og da er det absolutt ikke godtatt.....

Skrevet

Det kommer nå an på hvor ofte det skjer.

I min jobb er ikke dette noe man får noen form for advarsel for dersom det bare er noe som skjer av og til. Faktisk forsov sjefen min seg her igår!;)

Men det er klart, hvis man gjør dette stadig vekk, så er det et problem man må finne en løsning på. Generelt er det jo gjerne lik at de som hele tiden forsover seg er de samme som har mange egenmeldinger ila et år også, har jeg inntrykk av..

Skrevet

Eller må man gjøre det gjentatte ganger ? I så fall hvor mange ?

Vedkommende har allerede en advarsel fra en tid tilbake, og har lovet bot og bedring.

En forsovelse betyr at det blir en dårlig start på dagen, sliter med å komme ajour og dt blir betydelig mer kaos enn det hadde trengt. Dette kommer til å gi oss dårligere inntjening rett og slett.

Jeg var i kontakt med vedkommende i går, og hun var helt klar over når hun skulle på jobb i dag.

Regner med at du må jobbe i butikk siden hun skulle på jobb i dag, og du snakker om dårligere inntjening og at dere da ikke kommer ajour? En gang i blant synes jeg det må være greit å ha forsovet seg. Dersom den forrige advarselen er gitt for lengre tid siden, så synes jeg ikke du skal trekke frem den igjen nå. Men du kan si at det kommer til å bli gitt en advarsel om dette gjentar seg den nærmeste tiden.

Skrevet

Det kommer litt an på hvor lenge man forsover seg også, synes jeg. Om man er der 5-10 minutter etter man skulle ha begynt, så er ikke det så ille som å komme 3 timer for seint som en tidligere kollega av meg gjorde.

En, eller to forsovelser trenger det ikke å bli noen sak av, men jeg ville notert det ned om det skulle vise seg å være et mønster i dette.

Skrevet

Det kommer litt ann på jobben, men arbeidsgiver kan velge å gi en advarsel selv om det dreier seg om bare 5 minutter for sentkomming.

Gjest Miryks
Skrevet

Vi fikk tilsnakk der jeg jobbet. En halvtime var "greit", en time knapt akseptabelt. Kom vi senere enn det, ble vi sendt hjem.

Eneste jeg har forsovet meg kraftig til, er skolen. Våkna når søstern min kom hjem da skolen var ferdig... (o:

Skrevet

Hos oss er det advarsel etter gjentatte ganger selv om det bare er fem min.

Jobber i barnehage og dersom den som skal opne kommer fem min for sent kan det ha mye å si for foreldre som da kommer for sent til sin jobb.

Og det er også ett skikkelig irritasjonsmoment for de andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...