Gå til innhold

Drit... Fanget av kanelbollen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt hoster for tiden en del, og våknet derfor kl 4.45 i dag. Hjalp ikke med snørrfjerning, nesespray, dotur eller vann. Han var våken. Så da kunne vi jo liksågodt sette i gang med å lage deig til kanelbollene vi uansett må bake i dag. Joda, det gjorde vi. Når deigen står til heving og vi har ryddet, vil lillegutt finne senga si igjen. Flott! Hadde jeg enda kunnet gjøre det samme, men nå må jeg bake ut de faens kanelbollene! Innen de er hevet ferdig, bakt ut og stekt, er han nok våken for lengst.

Og oppe ligger gubben og snorker med whiskey-ånde fra i går. Dette blir en sånn dag. Gruff...

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Jeg synes "fanget av kanelbollen" var en herlig overskrift, da - og tenk på følgende: du kan spise så mange varme kanelboller du bare vil, før de andre våker! Det må jo være verd noe... Hilsen også ufrivillig våken før fuglene fiser... men her er det så fantastisk solfylt at jeg har klart å bli glad for det.

Skrevet

Sant, men går jeg bananas, har jeg fremdeles ikke noe å servere i bursdagen senere i dag. Skal ikke se bort fra at kanelbollen fanger meg på flere enn en måte i dag.

Solfylt, men jævlig kaldt! Men, med kaffe skal gruff fordrives.

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, superkaldt, hadde diger hettejakke og vindjakke over da jeg vanna nå, brrr.

Skrevet

Men da har jeg et utmerket forslag HI, nå når klokka har passert 9, så tar dere rett og slett vaktskifte! Vekk gubben fordi du skal sove et par timer.

Sånn gjør vi det når gutten våkner "for tidlig" :)

Skrevet

Nå er han i dusjen. Lokket ut av senga av duftende nystekte kanelboller...og tydelig beskjed fra meg.

Ikke at jeg kan sove nå, må ut og hente eldste som har vært på overnatting, og så er dagen i gang med mer baking, vasking og lek før selskap i ettermiddag. Blir tidlig kveld, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...