Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Angående smalltalk for eksempel, hva er gode temaer å snakke om? Hvilke spørsmål er ok å stille, og hvilke tema holder man seg unna? Merker at folk bruker mye humor, men føler meg så utrolig lite morsom selv. Hva er lurt å si når praten går treigt? Trenger masse råd.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Et godt tips er jo å la andre få lov til å snakke om seg selv. Barna sine, barnebarna, seilbåten, speidergruppa til nevøen, kona som er flink til å lage mat, alt mulig. Hva slags planer har du for sommeren? (ah, hytta, hvor ligger den da, åja, der har jeg en fetter som også har hytte eller syden du, det høres deilig ut, er det en årlig tradisjon eller) Skryt av maten eller interiøret eller verten eller seminarholderen (eller motsatt om noe er litt skandale) dialekter - det høres ut som om du har røtter fra en annen landsdel, hvordan havnet du her? Jobben, vis interesse for hva de har å bidra med til samfunnet
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Dytter, for dette trenger jeg også hjelp med
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Et godt tips er jo å la andre få lov til å snakke om seg selv. Barna sine, barnebarna, seilbåten, speidergruppa til nevøen, kona som er flink til å lage mat, alt mulig. Hva slags planer har du for sommeren? (ah, hytta, hvor ligger den da, åja, der har jeg en fetter som også har hytte eller syden du, det høres deilig ut, er det en årlig tradisjon eller) Skryt av maten eller interiøret eller verten eller seminarholderen (eller motsatt om noe er litt skandale) dialekter - det høres ut som om du har røtter fra en annen landsdel, hvordan havnet du her? Jobben, vis interesse for hva de har å bidra med til samfunnet Betyr det at når noen stiller noen av disse spørsmålene, så er det bare for å ha noe å si? Jeg som alltid har trodd at de var oppriktig interessert... føler meg så naiv...
holahopp Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 unngå religion og politikk...hvis noen spør ville jeg svart litt unnlatende og prøvd å bytte tema
Musemorbr / Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Står samtalen fast, så hopper man til nærmeste ferie. Hvor var dere/skal dere, pleier å dra, eller ønsker å dra til, og vil du tipse oss om et sted? Prøv å ikke falle i megmegmeg fella. Folk liker ikke at andre alltid har et jeg også-svar og vrir samtalen over til seg før de fikk fortalt ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå