Gå til innhold

Strekkmerker på menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid trodd at strekkmerker var forbeholdt damer, men kjæresten min har det faktisk, ved armhulene og på lårene. Han sier at han tror det skjedde en gang han gikk litt fort opp i vekt. Høres rart ut, jeg trodde det var hormonelt betinget?

Flere som har menn med strekkmerker?

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Strekkmerker er ikke pga hormoner da, hvor har du det ifra?!

Strekkmerker kommer når hunden ikke klarer å følge med på kroppens vekst (vektoppgang som regel) Huden sprekker opp innen ifra rett og slett.

Skrevet

selvfølgelig har menn strekkmerker!! selv om det er vanligere blant kvinner. Noen får strekkmerker i pubertet og vekst i forb. med det, eller ved vektoppgang..

Skrevet

Mannen min har noen på magen. Har hatt dem siden før jeg møtte han, så har aldri spurt om dem, men de kommer vel når huden strekkes veldig fort og sprekker opp litt i et av lagene.

Skrevet

Det er vel begge deler, tror jeg? Mannen min har også strekkmerker på lårene..

Skrevet

Min magre eks hadde masse strekkmerker på hofte, lår og rumpe. De var bortimot usynlige, men mange.

Skrevet

Strekkmerker er ikke pga hormoner da, hvor har du det ifra?!

Strekkmerker kommer når hunden ikke klarer å følge med på kroppens vekst (vektoppgang som regel) Huden sprekker opp innen ifra rett og slett.

Det har jeg fra legen min. Strekkmerker kommer av at underhuden sprekker, men det er hormonelle årsaker til at den sprekker. Jeg fikk strekkmerker over hoftene i puberteten, selv om jeg la på meg veldig lite i den perioden. Derimot fikk jeg ingen da jeg var gravid med tvillinger.

hi

Skrevet

Jeg har også en eks fra 100 år tilbake, som er direkte mager, også han med masse strekkmerker!

Jeg har sett det på flere menn, både overvektige, slanke og tynne.

Skrevet

Ja min har strekkmerker på nedre del av ryggen som går diagonalt. Han er slank, men høy så regner med det har kommet i en periode han vaks mye.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det har jeg fra legen min. Strekkmerker kommer av at underhuden sprekker, men det er hormonelle årsaker til at den sprekker. Jeg fikk strekkmerker over hoftene i puberteten, selv om jeg la på meg veldig lite i den perioden. Derimot fikk jeg ingen da jeg var gravid med tvillinger.

hi

Merkerlig sakt av legen din.

Samboeren har forresten en del strekkmerker på hoftene og innsiden av lårene, tynn som et beinrangel (kødder desverre ikke) men vokste veldig for en sommer.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Får man i seg for lite zink kan man få strekkmerker.

Skrevet

hi

Merkerlig sakt av legen din.

Samboeren har forresten en del strekkmerker på hoftene og innsiden av lårene, tynn som et beinrangel (kødder desverre ikke) men vokste veldig for en sommer.

Ikke merkelig. Les linken over. Sjansen er nok stor for at en lege vet dette bedre enn deg.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ikke merkelig. Les linken over. Sjansen er nok stor for at en lege vet dette bedre enn deg.

Det er merkerlig av en lege å si at strekkmerker er FOREBEHOLDT kvinner jo, når man sier forebeholdt, så betyr det jo at det KUN er de som får det. Siden menn får strekkmerker også, så kan man jo ikke si at strekkmerker ene og alene kommer av hormoner og er forebeholdt kvinner.

Hadde legen derimot sagt forekommer først og fremst hos kvinner, hadde det vært en annen sak.

Blir jo ikke rett av en lege å si det kun er kvinner som får strekkmerker, når menn får det også.

Skrevet

Det er merkerlig av en lege å si at strekkmerker er FOREBEHOLDT kvinner jo, når man sier forebeholdt, så betyr det jo at det KUN er de som får det. Siden menn får strekkmerker også, så kan man jo ikke si at strekkmerker ene og alene kommer av hormoner og er forebeholdt kvinner.

Hadde legen derimot sagt forekommer først og fremst hos kvinner, hadde det vært en annen sak.

Blir jo ikke rett av en lege å si det kun er kvinner som får strekkmerker, når menn får det også.

Han sa ingen ting om at merkene er forbeholdt kvinner, han sa bare at de skyldtes hormoner. Jeg tok liksom for gitt at det var snakk om kvinnelige hormoner, men det var tydeligvis feil.

Jeg som dummet meg ut her, ikke legen ;)

HI

Skrevet

Min mann har mange strekkmerker på hofter, lår og rompe. Slik kan det gå når en vokser fort.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Han sa ingen ting om at merkene er forbeholdt kvinner, han sa bare at de skyldtes hormoner. Jeg tok liksom for gitt at det var snakk om kvinnelige hormoner, men det var tydeligvis feil.

Jeg som dummet meg ut her, ikke legen ;)

HI

Aha! Da er det jeg som leste feil da vel, mente du skrev at legen sa det var forebeholdt oss kvinner ;) Men da er vi alle enige ;) hehe

Skrevet

Min mann har også strekkmerker, da på rumpa. Den vokste i rekordfart i ungdomsåra. Ble et flott resultat da. ;)

Jeg har forøvrig vært så heldig å ikke få etter to graviditeter. Arv? Min mamma har heller ingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...