Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Hva tenker dere da? At de ikke liker navnet? Hva sier dere hvis dere ikke liker navnet venner/familie har valgt til sitt barn? Ingenting, eller sier dere at det var fint for å ikke såre vedkommende?
☆☆☆ Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Kommenterer ikke navn når jeg ikke har noe positivt å si, med mindre jeg blir spurt. Da sier jeg hva jeg mener.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Hvis jeg ikke blir spurt rett ut, så sier jeg ingen ting. Liker ikke å lyve unødvendig. Men blir jeg spurt og synes det er ille, så lyver jeg.
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Sier ingen ting uten å bli spurt hverken når jeg synes navnet er pent eller stygt.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 En liten, hvit løgn skader ingen. Da jeg fortalte tanten min at sønnen min skulle hete Sivert, sa hun ikke et kvekk - helt tydelig at hun ikke hadde noe positivt å si :-D Akkurat som da en bekjent av meg sa at sønnen skulle døpes Maxmillian. Jeg klarte ikke å lyve, så jeg begynte rett og slett å snakke om noe annet. Grusomt navn.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Kommer litt an på navnet. Om jeg syns navnet var så merkelig og stygt at det hadde blitt en ulempe for barnet så hadde jeg sagt ifra. Feks Ekstase, Carosander osv.. Er det et navn som er fint, men som jeg av div grunner ikke liker så hadde jeg tatt en hvit løgn og sagt at navnet var fint. Har jo ikke lyst å såre foreldrene selv om jeg personlig ikke liker navnet. Feks Rasmus og Kristin er navn jeg ikke klarer, litt pga navnene, og folk jeg kjenner som heter det. helt greie navn, men jeg klarer de ikke.
Mandalas Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Jeg synd egentlig ikke navn er så mye å kommentere. Foreldrene har valgt et navn de liker og hvorfor i alle dager skal jeg da skryte av hvor fint det er eller si noe som helst om det..? Det er et navn blant tusenvis av andre navn..
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Kommer an på! Min søster gav klar beskjed på at hun ikke likte navnet vi valgte til eldste, og hun likte heller ikke kombinasjonen vi valgte til minste. Men jeg og sambo brydde oss ikke, fordi vi var sikre på navnevalgene og syntes de var fine! Flere hos oss også som ikke kommenterte. Hadde en god venninne eller nær familie valgt ett navn som jeg syntes var helt forferdelig, og som jeg mente kunne følge barnet negativt hadde jeg sagt noe, men ellers hadde jeg nok bare latt vær og kommentere. Kommenterer jo når jeg synes navnet er veldig fint. Hvis du/dere er veldig sikre på at dette er navnet , og dere liker det så ikke heng dere opp i manglende bemerkninger! Kanskje noen synes det er uvant, et navn de ikke ville valgt selv, eller bare de ikke "kjenner" navnet. Uansett så vil de jo bli glad i navnet etterhvert de også siden en helt spesiell liten person bærer det
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Med manglende kommentarer tenker jeg at de ikke liker navnet, ihvertfall er jeg slik at dersom jeg ikke liker navnet så sier jeg ingenting. Blir jeg derimot spurt direkte om hava jeg mener sier jeg sannheten på en litt fin måte.
Love my kidz Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Med manglende kommentarer tenker jeg at de ikke liker navnet, ihvertfall er jeg slik at dersom jeg ikke liker navnet så sier jeg ingenting. Blir jeg derimot spurt direkte om hava jeg mener sier jeg sannheten på en litt fin måte. Signerer denne, likeknappen fungerte ikke
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 Jeg er vant med at folk ikke liker/kommenterer navnet på gutten min. Det er et sånt navn folk enten elsker eller hater. Vi var på en samling her om dagen med masse andre barn og en for meg fremmed dame ropte opp alle navnene. Da hun ropte opp sønnen min utbrøt hun: "er det du som var så heldig og hadde det utrolig flotte navnet!" Kjente jeg ble satt ut, for er så vant med at folk ikke liker det (og det var mange spesielle/sjeldne navn blandt barna der). Kanskje det egentlig bare er jeg som har innbilt meg at folk ikke liker navnet..? Ser det ofte kommentert her inne, på lister over fineste/verste navn.. Vi liker det i alle fall, sønnen liker det selv og det passer fint på han. Så om du er fornøyd selv: ikke bry deg om andres mening. Uansett venner man seg til navnet etterhvert, og alle navn blir fine når man blir kjent med vedkommende (hvis vedkommende ikke er helt merkelig da )
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 En liten, hvit løgn skader ingen. Da jeg fortalte tanten min at sønnen min skulle hete Sivert, sa hun ikke et kvekk - helt tydelig at hun ikke hadde noe positivt å si :-D Akkurat som da en bekjent av meg sa at sønnen skulle døpes Maxmillian. Jeg klarte ikke å lyve, så jeg begynte rett og slett å snakke om noe annet. Grusomt navn. Godt vi er forskjellige... Tenker på "sure Sivert" jeg. Maxmillian er kult, men kunne ikke tenkt meg å kalle barnet mitt det. Passer best i andre land
Von Hertelhofen Skrevet 1. juni 2012 #14 Skrevet 1. juni 2012 Jeg pleier ikke lyve, hvis jeg ikke liker navnet. Så hvis foreldrene presenterer navnet, så sier jeg f.eks; aha, er han oppkalt etter noen? Eller: det var uvanlig. For å si ingenting, det betyr jo at du ikke liker navnet.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #15 Skrevet 1. juni 2012 Jeg velger å ikke komentere navn på babyer, jeg syns det er ett minefelt. Jeg er ikke så begeistret for alle de populære navne, ikke pga at de ikke er fine men jeg syns navn skal passe til barnet ikke bare for ett navn er in nå. Da jeg valgte navn på første ble valget ett veldig lite brukt gammelt navn. Jeg fikk mye rynkninger på nesen, siden de syns det var så gammeldags men de har sett at navnet passer perfekt til jenta. Og nå er det begynt å bli mer vanlig også...
soleia Skrevet 1. juni 2012 #16 Skrevet 1. juni 2012 Eg pleier ikkje kommentere namn om eg ikkje synes dei er spesiellt fine. Det betyr ikkje dermed at eg synes dei er stygge, men heilt greie. Skjønar ikkje at det skal vere forventa at alle skal seie at namnet er fint.
81-Mamma<3<3 Skrevet 1. juni 2012 #17 Skrevet 1. juni 2012 Jeg lyver! Sier alltid det er fint! Eller noe positivt om navnet. Helt ærlig, så er det det samme for meg hva andre kaller ungene sine! Men jeg vet hvor glad jeg blir når noen sier noe fint om våre barns navn <3 så jeg prøver å alltid si noe fint. Foresten så vet jeg av endel navn jeg ikke likte i begynnelsen, som jeg synes er kjempe fine nå. Og navn blir ofte fine når man blir kjent med personen som heter det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå