Gå til innhold

Liten baby i uke 34


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på ul idag.. Babyen er liten og har vokst lite på fire uker nå. Skal se det ann en uke om de må forløse gullet <3

Legen nevnte han lå 3 under percetilen, eller

På 3 percentilen?? Vil d si 3% vekstavvik, eller 30%??

Sorry dumt spm, men skjønte ikke helt den.. Burde jo spurt men ;p

Gullet skulle vel vært 2200-2300gr men lå bare på 1800gr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er 3% under er det jo helt normalt. Min lille er 10% under og det er ingen fare, ingen snakk om forløsning, bare ny sjekk om 3 uker...

Skrevet

Min datter ble født, på naturlig vis, i uke 39 og veide 2460 ved fødsel. Var aldri snakk om avvik eller noe feil. Hun er nå en stor og fin 2-åring :)

Skrevet

Jeg er forresten også i uke 34.

 

#2

Skrevet

Dessuten feilberegner de en hel del ved disse vekstestimeringene, så jeg ville tatt det med ro så lenge alt tyder på at babyen har det bra.

Skrevet

Må vel være snakk om 30%?

Vekstavvik på 500 gram..

Samtidig litt komplikasjoner m livmor og div smerter.

Har to livmorer, så at d blir vekstavvik grunnet lite næring t babyen er en kjent komplikasjon.

Men de vurderer frem t torsdag, så får vi se!:)

Takk for svar :)

Skrevet

Det viktigste er at du får oppfølging, og ta kontakt om du merker store forandringer med tanke på aktivitet.

 

Jeg fikk oppfølging og ukentlig UL fra uke 30, da symfysemålet stagnerte. Snuppen ble på det verste estimert til å være 25% under gjennomsnittet. Hun ble født 3 dager før termin og var 2620g og 46 cm. Fødselen burde kanskje vært satt igang før, da jeg neste ikke hadde fostervann, men det viktigste er at alt gikk bra til slutt.

Skrevet

Vi er jo i samme båt der, lykkeligmamma :) De trodde jenta mi ikke fikk nok næring, og pga seteleie ble det keisersnitt.

 

Lykke til!! Og tenk at du allerede er i uke 34!! :)

Skrevet

Ja d er vi jo:) Alt bra med dere?

Var aldri noe vekstavvik sist svangerskap og gullet var helt normal i vekst når han ble tatt m ks 10 dager før termin.

 

Denne gangen har jeg planlagt ks 17 dager før termin.

Men prøver ikke tenke på det, og bare se på mÅlene på torsdag.

Er jo i Uke 34, så d er såklart veldig bra:) Vet jo at sjangsen for idøig fødsel er stor så har jo kommet langt;)

Å med tanke på at dette svangerskapet ligger babyen i den lille, og motsatte livmora enn sist gang.

 

Takk for svar og hilsninger!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...