Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Krumelur: så flott å høre at ultralyden gikk bra. Håper du klarer å senke skuldrene i julestria :D

Var hos legen idag og hadde en liten sjekk siden det var 4 uker siden sist. Magisk å høre hjertelyden :) Bare 4 uker til oul og jeg gleder meg masse til det!  Stakk også innom sykehuset for å levere forsikringspapirene og de spurte om jeg ville ha en omvisning allerede idag. Hadde kjempelyst til det, men rakk ikke pga tiden - skal tilbake rundt februar/mars og ha en omvisning da. 

Tiden går både fort og sakte på samme tid. Jeg er allerede i uke 14 og syns det har gått rimelig fort, men på den annen side så er jeg ikke lenger enn uke 14 og syns det egentlig har gått ganske treigt. Forvirra, ja det er jeg  :huh:

Nå er det halvannen uke til datteren min har juleferie. Vi gleder oss til å kose oss med baking i et par dager før familie dukker opp for å bo her over jula  :nisselue:  Broren min har sendt meg masse oppskrifter på julemat så det ser ut som jeg får en jul hvor jeg  kan slappe av med å se julefilm på tv med ungene mens han kokkelerer  (det er hvertfall planen min  :fnise:  ) 

Den er nok positiv ja ;) Kjør på! Har også opplevd at testen har blitt positiv samme dag som el.

Tror du det holder å vente til ikveld? Da har også mannen spart opp for 2 dager.. Hadde tenkt til idag tidlig men orket ikke.. Nå angrer jeg jo på det men holder det om vi hygger oss ikveld ikke sant :)?

Man har vel noen timer på seg ;) Så bør gå bra. Har aldri brukt el-tester. Har bare regnet ut el + gått etter kroppens signaler og slim. Men hadde jo vært litt spennende å prøve en periode for å sjekke om jeg har rett ang. el.

Gjest prøver1984

Ja, da falt tempen min igjen og da håper jeg det var temp dippen som faller rett før el også begynner tempen å stige fra imorgen...

Håper virkelig det for nå er det slitsomt å gå 4 Dager over å vente på el.. Og var andre runde med heftig el smerter igår så nå må jeg snart få komme over i dpoland :(

Cd18 idag...

Annonse

Deilig å flata ut på sofaen etter ein lang dag, ein sånn dag der det eigentleg ikkje vart lyst ute, sjølv like ved Bergen. 

Skal straks i gang og pakka litt, mannen og eg skal på "juelbord" for oss sjølve i morgon. Har bestilt bord på ein flott gourmet restaurant, og skal ha hotell så vi kan sova lenge, og tusla litt i byen på laurdag. Vesla skal vera hjå mormora si. Det er jammen lenge sidan sist vi hadde barnevakt utover dagen!

idag har vi vært og hilst på en perfekt liten knøtt på 5.6 cm på 12 ukers ultralys <3 fysj så nervøs jeg var i forkant, bena holdt meg knapt oppe,haha :P men den lille er i perfekt stand så tårene satt ganske så løst der ho mor lå på benken og fulgte med på undersøkelsen :) så nå kan vi senke skuldrene litt og ønske julen riktig velkommen <3

Så koselig, Fru Mille, gratulerer :) 

Stille inne på denne tråden om dagen, merker at Corneliuss og Apex er opptatt med sitt :) Hvordan går det med dere og de nybakte?

Her er kvalmen fortsatt til stede, nå er det verst om kveldene, så ligger som et slakt på sofaen fra middag og ut. Er litt bekymret for familiemiddag med svigers i mårra, hvis formen blir sånn. Mannen vil vente til vi er 12 uker med å si det (mine vet det allerede, klarer ikke å holde kjeft om sånt til moren min  :P ). Ellers går det bra! En rimelig hard uke foran meg, så er det en ukes juleferie hvor vi skal hjem til nord hvor jeg kommer fra, det skal bli vidunderlig!

God lørdags kveld, damer!

Så kjekt fru Mille :) Så herleg når ein får sjå at alt ser bra ut, god julepresang det!!

Håpar middagen går bra i morgon Krumelur!! Hugsar at ettermiddag og kveld var verst for meg og når eg gjekk med vesla. Jo meir sliten, jo verre...blir godt med ferie!!

Vi åt ein himmelsk middag i går, tolvretters smaksmeny med vinpakke. Herrejemini!! Mett og lukkeleg etter det ja, godt å sova om natta utan å måtta stå opp til ei lita snuppe som mista dyna eller liknande..ho hadde til alt overmål sove til ti over ni i dagtidleg, så mormora var godt nøgd. Sist ho sov over der stod ho opp halv seks..går rette vegen :)

I morgon kjem sivgers på besøk for nokre dagar, og vi skal ha pinnekjøtmiddag, sidan mannen begynner i turnus på onsdag og jobbar til nyttårsafta, då veit vi ikkje om han kjem heimom, så då forsikrar vi oss med ein middag på førehand med våre foreldre.  Vi skal og baka ut nokre pepperkaker med vesla for kosen. Det blir nok bra.

Høres helt nydelig ut å gå ut på en helaften, Grøne! Vi jobber begge i matbransjen og har jo derfor en viss interesse, men pga studier har ikke økonomien tillatt restaurantbesøk på en stund. Gleder meg til vi kan gjøre sånt igjen!

Hei jenter!

Så godt å se at nok en ultralyd er gjennomført med suksess! Hurra! 🎉

Jeg er helt forelska her hjemme. Og det tror jeg lillemann også er for han nekter å være for lenge bort fra mamman din. Så nå har jeg blitt verdens største smukk. Ha ha. Har funnet frem en skikkelig smukk, og hvis storesøster gir den så tar han den. Men om jeg prøver meg så går en tr ut... Smart lillemann.

Jeg har hatt en del nedpress og litt smerter i underlivet de sist to dagene så håper det blir bedre snart. Kom en stor klump med koagulert blod ut i går og jordmor mente at det kanskje ville lette nedpresset. Hun mistenkte at det var den siste sårskorpen fra livmoren. Mannen insisterte på at jeg ringte og jordmor ba meg ringe igjen om det skjedde noe mer for da fikk jeg heller komme inn.

Tiden hår så fort at vi knapt rekker noe her. Veldig lykkelig for at julkort, julegaver og pynting av hus allerede var klart før babyen kom. Vi har foreløpig bare rukket en runde med pepperkaker her selv om jeg egentlig har amisjoner om både konfekt, krumkaker, fløteksrameller og risboler. I tillegg så pleier min familie å ha vanlige kaker som sjokoladekake, sittonkake og boller mm. Knis. Skjønner at redebyggingen fremdeles står høyt her i gården. Får se hva vi rekker.

Hva gjør alle andre på om dagen?

Annonse

Corneliuss: Skjønner godt at du er helt forelska, - det hadde jeg også vært! <3

Vi er i England på fotballtur (og shopping). Veldig kjekt siden IKM er til uka, da går tida litt kjappere. Virker som EL kom til en mer normal tid denne pp slik at lutealfasen min forhåpentligvis også blir normalt lang og ikke superkort. Hadde skikkelige stikkesmerter i livmora i 1 min fredag kveld, - som om noen kløp meg på innsida liksom. Håper litt på at det var egget som festa seg :) det var ca 5-6 dager etter EL, så det kan jo stemme.. Skal ihvertfall ikke teste før lørdag. Så det så :P

Kjenner veldig godt den forelskelsen, hos meg så ble den bare sterkere og sterkere etterhvert som Tiili blir eldre :)

Her går det i ett. I går så ble pøbelsnuppa levert til min 23 år gamle tremenning som skulle være barnevakt for første gang, mor fikk seg en kveld alene hjemme noe jeg har ønsket lenge. Så opp kl 6 i dag morres for å dra på jakt så kjenner at det er veldig fristende å bare vippe over på sofaen nå, men da får jeg ikke sove til natta. I morgen så skal vi på babysvømming igjen og så kommer de nye eierne til Busa som da blir Hedemarking, på tirsdag skal jeg ned til Fredrikstad for litt røsking(brasiliansk voksing), min vanlige røsker hadde ikke time før etter jul så da blir det en litt lengre tur, men skal hente noen kalendere på Japanphoto samtidlig. Onsdag skal jeg på sykehuset for å sjekke opp hvordan det går med livmora og evt muskelknuter, ble egentlig lovt time 3 mnd etter fødsel og nå er det 11 mnd siden så de er jo ikke akkurat kjappe. Så kommer min kjære hjem fra jobb på onsdag kveld hvor vi får noen dager sammen før jeg drar til mamma for julefeiring og typen skal til Flåm for så og starte brøyting på julaften, så ses vi ikke før etter nyttår igjen. 

Knis, grøne! Status er; bakt pepperkaker (men også av kjøpedeig her i huset), pyntet pepperkakehus (også ferdigdeig...). Andre kaker... Enda ikke påbegynt. Men krumkaker skal jeg bare lage! Elsker det! Mannen har fått beskjed om å kjøpe krumkakejern i morgen! Ambisjonene og lysten er større enn energien - er vel trygt å konkludere med! 😉❤️😜

Vi skal heldigvis til svigers hele jula, så her blir det ikke bakt mye! Har bakt pepperkaker med barna da, seff :)

Svakt Positiv test i dag, Doc Morris innen fristen og billigtest etter fristen. Ingen gratulasjoner takk, dette er jo tredje gang jeg får positiv test i år...

Hvordan ligger dere an i løypa Vinterblomst, Grøne og dere andre som snart er gravide?

God tirsdag til alle! :D

Huff så trist Cayenne håper det går bra denne gangen er det ikke slik at alle gode ting er tre? Håper dere får kost dere masse hos svigers

Jeg har bikket de "magiske" 23 ukene...synes tiden går så fort. Skulle egentlig til jm i dag. Gjorde mine forberedelser med vekt og urin osv og fikk bakoversveis da jeg entret vekta. Jeg var jo hellig overbevist om at jeg ikke hadde gått opp mer enn Max 2-3 kg...den gang ei Hele 6 kg + pling...det blir deilig med jul oppi det hele. Jm var dog syk, så inntil videre slipper jeg å meddele mine frustrerende tall formen er ellers upåklagelig bortsett fra den evigvarende trøttheta, men jeg har nå klart å få godekjent prosjektplanen til masteroppgaven min, sendt melde skjema til NSD og begynt på julebaksten, så heldigvis går det fremover

Hvordan går det med deg Apex? Det er så rart å tenke på at vi atter en gang snart sitter her med ett lite nurk som skal gjøre oss så underlig myke og tidvis frustrerte til sinns sitter å ser på ettåringen vår og fylles med en uendelig ydmyk takknemlighet som får lov til å oppleve dette magiske (og smertefulle) ved å bære frem ett barn og oppdra det....kjenner også godt på at det skal bli nydelig å gå over i en ny fase av livet hvor "produksjonen" er over og oppfølgingen av disse fire skal få være hovedfokus...jeg digger livsfaser håper dere har det bra alle sammen!!!

God varm klem fra meg og lille trille som sparker iherdig mot nettbrettet

Takk Tussemor, satser på at alle gode ting er tre ja :D

Jøss, er du 23 uker allerede??!!! Heldige du, kos deg med sparkene :) Men 6 kg var da ingenting! Jeg hadde vel gått opp rundt 10 kg på den tiden tenker jeg, 20 tilsammen... Hvis det går bra nå skal jeg IKKE opp 20 kg, for med andremann tok det noen år før de forsvant og fortsatt er det 5 ekstra ;)

Klem til deg og alle andre søtsnupper her inne :wub:

Krysser fingrene, Cayenne, hadde vært moro om det var din tur nå! Når er IKM?

Tida flyr ja, Tussemor, du er jo forbi halvveis allerede! Gikk også opp 20 kg med forrige, håper på å begrense det litt mer denne gangen. Tror jeg gikk opp mesteparten mellom 20 og 30 uker, husker jeg hadde gått opp fem kg på en mnd på et tidspunkt. Har fått beskjed om å passe litt på kostholdet, det er visst større sjanse for svangerskapsdiabetes med alderen, og i tillegg hadde jeg litt forhøyet blodsukker forrige gang. Er ikke overvektig så det er vel genetisk. 

Det med alderen har plutselig begynt å uroe meg. Er jo ganske mye større sjanse for downs nå som jeg er 36, og 37 før fødsel enn sist (da jeg var nesten 34). Og jeg er jo selvsagt akkurat et år for ung til å få duotest. Skal på ul når jeg er rundt 12 uker, så håper jo at legen vil sjekke nakkefolden. Men men, får vel bare satse på at alt er bra.

Jeg er 12 dpo i dag. Har hatt kvalmebyger de par siste dagene, og har megavonde pupper :o Forrige lutealfase var kun på 11 dager, så er i alle fall forbi det!

Dette går nok veldig bra, Krumelur! :D

Selv om vi er litt oppi åra er jo sjansen fortsatt liten for at det er noe galt.

Jeg er 12 dpo i dag. Har hatt kvalmebyger de par siste dagene, og har megavonde pupper :o Forrige lutealfase var kun på 11 dager, så er i alle fall forbi det!

Dette går nok veldig bra, Krumelur! :D

Selv om vi er litt oppi åra er jo sjansen fortsatt liten for at det er noe galt.

så kjekk lesning cayenne, jeg krysser fingrene for deg,men skjønner at du vil vente med å slippe jubelen løs mtp tidligere positive tester :) du har hvertfall gode tegn på gang da!! Tvi tvi får vi si :)

Her krysser jeg alle fingre jeg har, cayenne! 👍❤️👍❤️👍 blir noen spennende dager fremover!

Krumelur; jeg var som deg - 36 når jeg ble gravid og 37 før jeg fødte. Mener å huske at selv om risikoen øker for hvert år så er det fremdeles ganske gode odds på 36-37. Og selv om man skulle bukke 40 så er det jo fremdeles 99% sjanse for at det går fint. Mener at det var 99,8% sjanse for at det skulle gå fint ved vår alder. Prøv å ikke bruke for mye energi på det krumelur. Det er energikrevende å bekymre seg for alt som etter all sannsynlighet ikke vil skje uansett. ❤️

Omg! Tussemor er du 23 uker allerede? Tenk at tiden går så fort! Gratulerer! Over halvveis! Og vekten; det ordner seg nok. Alle har jo behov for ulik vektøkning basert på startvekten. Men synes jo egentlig ikke at 6 kg hørtes så mye ut jeg da. Men jeg gikk opp 16 kg! (Er ikke så stor i utgangspunktet da). Hvis du blir stresset av det så er jo kanskje det enkleste å kutte på godis/ brus/ saft/ is og julekaker, og fortsette å spise vanlig mat om du klarer. (Og hvis formen ikke er på tipp topp så er det ikke akkurat så lett å trene noe heller). Men forstår at det kanskje ikke er så lett å kutte helt på godis i disse juletider. He he! Jeg veier 7 kg mer enn vanlig nå etter fødsel, men tenker at jeg ikke skal stresse med det enda ettersom det kan være ok å ha litt ekstra til ammingen for å klare å lage nok melk til lillemann. Det går seg jo som regel til når man kommer inn i den vanlige hverdagsrytmen igjen. 😊 det går seg til, tussemor!

Apex; går det bedre med puppene? He he. Håper det er mindre vondter nå.

Til alle dere andre; ha en super dag! ❤️

Så kjekt å komme inn her og lese alle oppdateringene :)

Måtte det være din tur nå Cayenne. Jeg krysser alt jeg har for deg  :wub:

Ååå som jeg savner kjøpedeigen til pepperkaker. Jeg trengte ikke engang å steke den, jeg bare spiste rett ut av pakka! Nam Nam!! Det er jo ikke å oppdrive her borte så jeg må lage pepperkakedeig fra bunnen av :(

Det har blitt lite baking her i år, men min 13-årige niese kommer hit til helgen (og blir hele jula!!) så kanskje jeg kan overtale henne til å bli med på litt baking.. 

Har kommet til uke 15 nå og gleder meg til jeg kjenner spark. På termingruppa mi er det mange som kjenner ting og tang allerede så jeg håper at det ikke er så lenge igjen for meg også.. Ellers så gleder vi oss til vi føler at vi kan kjøpe inn litt småting (og store ting). Tilogmed 5-åringen klør i fingrene etter å shoppe litt til babyen. Vi venter til etter oul i januar - og det passer veldig bra med tanke på at da er det jo masse salg i butikkene :D

Ønsker dere alle en kjempefin dag! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...