MinTurSn@rt? Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 hvordan tillberede bakt potet? hva er godt å ha sammen med poteten?
TanteTroll Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Krydder/hvitløkssmør, ost, mais, bacon og rømme synes jeg er godt.
*Yuna* Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Pleier og kjøpe slike ferdige innpakkede. Tar de største og steker på 250 grader i 1,5 time ca. Fyller med bacon, mais, stekt løk og enten bernaise eller kryddersmør
Gjest Mentha & Junior Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Vask poteten, men ikke skrubb den, skallet skal være helt. Skjær et korsformet snitt et lite stykke ned i poteten på den siden som blir liggende opp i ovnen. Jeg bruker å pensle litt med olje og strø på litt salt før jeg setter de i ovnen. Steketiden avhenger av str på poteten, men du ser at skallet begynner å boble seg og blir sprøtt. Poteten skal være myk inni. Skal du ha poteten på grillen må du pakke den inn i sølvfolie først, og legge den nede sammen med glørne. Da blir skallet ikke sprøtt. Godt tilbehør er rømme, mais, baconterninger, løk/purre/vårløk, skinke, kryddersmør, hvitløk, div urter og krydder, vanlig smør.... Take your pick, det meste er god sammen med bakt potet
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Kylling elsker jeg i bakt potet! Kryddersmør, bacon, kylling, mais og ost
Nordhagenjentene :) Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Jeg kjører de i microen, uten folie selvsagt, på max i 20 min før jeg legger de i folie og viderebaker i ovnen på 250 gr i 30 min. Fyller med hvitløkssmør, ost, bacon, mais og rømme.
sillyfilly og Olivia Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 hvitløksmør, mais, bacon, rømme. namm.
Himmel og hav Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 I ovnen på 200 grader i en time eller så, uten folie, avhengig av størrelsen på potetene. De digre bakepotetene i folie er gjerne svindyre i forhold til det å plukke de største potetene selv ut av løsvektsboksen. De potetene er ikke like store, selvsagt, men da kan man heller ta to Rømme, hvitløkssmør, vanlig smør, revet ost, bacon, skinke, spekesinke, mais, stekt sopp i småbiter, gressløk, salt og pepper.
MinTurSn@rt? Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 1. juni 2012 takk for svar damer :-D Ha en fin fredagskveld ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå