Gå til innhold

bakt potet. trenger tips..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan tillberede bakt potet?

hva er godt å ha sammen med poteten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krydder/hvitløkssmør, ost, mais, bacon og rømme synes jeg er godt.

Skrevet

Pleier og kjøpe slike ferdige innpakkede. Tar de største og steker på 250 grader i 1,5 time ca.

Fyller med bacon, mais, stekt løk og enten bernaise eller kryddersmør :)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Vask poteten, men ikke skrubb den, skallet skal være helt. Skjær et korsformet snitt et lite stykke ned i poteten på den siden som blir liggende opp i ovnen.

Jeg bruker å pensle litt med olje og strø på litt salt før jeg setter de i ovnen.

Steketiden avhenger av str på poteten, men du ser at skallet begynner å boble seg og blir sprøtt. Poteten skal være myk inni.

Skal du ha poteten på grillen må du pakke den inn i sølvfolie først, og legge den nede sammen med glørne. Da blir skallet ikke sprøtt.

Godt tilbehør er rømme, mais, baconterninger, løk/purre/vårløk, skinke, kryddersmør, hvitløk, div urter og krydder, vanlig smør.... Take your pick, det meste er god sammen med bakt potet :)

Skrevet

Ikke bruk folie, da blir de kokt og ikke bakt.. ;)

Skrevet

Kylling elsker jeg i bakt potet!

Kryddersmør, bacon, kylling, mais og ost :)

Skrevet

Jeg kjører de i microen, uten folie selvsagt, på max i 20 min før jeg legger de i folie og viderebaker i ovnen på 250 gr i 30 min.

Fyller med hvitløkssmør, ost, bacon, mais og rømme.

Skrevet

hvitløksmør, mais, bacon, rømme. namm.

Skrevet

I ovnen på 200 grader i en time eller så, uten folie, avhengig av størrelsen på potetene. De digre bakepotetene i folie er gjerne svindyre i forhold til det å plukke de største potetene selv ut av løsvektsboksen. De potetene er ikke like store, selvsagt, men da kan man heller ta to :)

Rømme, hvitløkssmør, vanlig smør, revet ost, bacon, skinke, spekesinke, mais, stekt sopp i småbiter, gressløk, salt og pepper.

Skrevet

takk for svar damer :-D

Ha en fin fredagskveld ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...