Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget nettopp at 2-åringen har masse røde, små prikker på magen, ryggen og i lysken. Noen forslag til hva dette kan være? Har prøvd å Google litt, men ble ikke så mye klokere.

Han har ingen feber eller andre symptomer, og har heller ikke hatt det på lenge. Jeg blir litt bekymret siden jeg er høygravid, og det er jo noen av disse barnesykdommene som kan være farlige for fosteret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ringe legevakten?!

Gjest marmeladen
Skrevet

Det kan være alt fra røde hunder som du er redd for, til allergi fra vaskepulver. I og med du er gravid så bør du ta blodprøver av gutten din, for å utelukke røde hunder.

Skrevet

Vannkopper? Det går i barnehagen til mine små.

Skrevet

Min jente hadde akkurat det samme! Hun hadde den fjerde barnesykdommen; feber i 3 dager også utslett. Jeg ringte legekontoret, og det var ingenting å bry seg om så lenge hun ikke var plaget. Men vi tok oss en tur på barneklinikken selvom :)

Skrevet

Nå hadde han 38 i "feber" også, så jeg får vel kanskje ringe legevakten...

Skrevet

Min toåring er litt "ru" over hele kroppen, ett slags utslett. Men det tror jeg er, varmen eller sola som nettopp var. Kan det vært noe sånt?

Skrevet

Det viste seg å være 4. barnesykdom. Ikke farlig for gravide heldigvis!

Skrevet

Fikk 2 åringen feber etterat du oppdaget utslettet? Her har jenta mi også masse utslett/prikker på mage/rygg, jeg trodde det var soleksem, men det likner ikke på eksem som jeg har sett før. Og nå har hun fått feber og skikkelig forkjølt.

Skrevet

Ja, jeg oppdaget i alle fall feberen etter utslettet. Men var bare 38 grader da.

Skrevet

Samme med min jente. Ikke høg feber, rundt 38, men den kom etter utslettet. Som kom for en uke siden. Kanskje den 4. barnesykdommen her også da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...