Von Hertelhofen Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Har hørt at det er så vanlig å få hull i tennene etter svangerskap. Så jeg lurer på om dette er sant eller bare vissvass. Fikk du dårligere tenner etter svangerskap? Eventuelt, gjorde du noe for å prøve å forebygge? Jeg har nettopp vært hos tannlegen og forventet mye hull. Men heldigvis var det ingen! jeg tok kalk- tabletter under graviditeten.
prins2010+lilleprins2012 Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 tror det kan være mye fordi mange kaster opp, og kansje har vanskelig for å pusse langt inne uten å kaste opp ol, att det kan føre til hull? men jeg personlig fikk ikke noe mer hull av å gå gravid:)
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Jeg fikk skadet emalje på alle tennene under første svangerskapet, tannlegen mener det ville blitt en del hull om jeg hadde gått 9 mnd istedenfor 21 uker. Men skal sies at jeg kastet opp opp til 30 ganger pr dag, bare en liten slurk vann, eller drikke generelt, fikk meg til å kasteopp. Men de to andre svangerskapene: null hull eller skader generelt Endret 1. juni 2012 av <3Barn&Engler<3
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Jeg spurte tannelgen min om dette siden jeg har kastet opp hver dag gjennom hele svangerskapet. Hun sa det var en myte og at det skulle mye til når man har god tannhygiene. 37 år, 0 hull, 3. svangersakap;)
lille sprelle Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Oppkast er en vanlig årsak. Veldig mye syre i oppkast.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Spiste store mengder sjokolade i siste trimester (heldigvis forsvant søtsuget når ungen kom ut), likevel null hull etter endt svangerskap og to år siden sist tannlegebesøk Og jeg har faktisk hatt flere hull i tennene i voksen alder, så hadde ikke forventet en slik gladnyhet
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Null hull i første svangerskap. 4 små hull i 2 svangerskap med mye oppkast osv 3 er ett eventyr for seg selv ingenting eg ønske å snakke om, Klarte ikke pussetennene eller andre former for vedlikehold i lange perioder. Granåsen minst 2 rottfullinger tror eg!
Tullsjura Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Fikk 2 hull og litt syreskader. Dette pga. oppkast, halsbrann og at jeg hadde dilla på de grønne sure eplene..
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Jeg hadde et hull i et av svangerskapene mine. Tannlegen sa "du er nesten unnskyldt fordi oppkast og halsbrann inneholder så mye syre som etser på tennene".. Så jeg gikk for den forklaringen Endret 1. juni 2012 av sommerfuggel i vinterland
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #13 Skrevet 1. juni 2012 Fire svangerskap og null hull. Men vi er jo blitt veldig flinke til å ta vare på tennene våre da, gode tannbørster, gode tannkremer, tanntråd, flourskylling osv osv, de holdt jo ikke på med sånt for et par generasjoner siden. Oppkast tærer på tennene, og mange blir hovne og såre i munnen under svangerskapet og slurver kanskje med tannpussen pga ubehaget? Men vi holder jo karius og baktus i sjakk likevel med tyggis etter måltidene og flourskyll om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå