Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 I forhold til å prøve å bli gravid: hva ville dere ha gjort hvis dere ut fra eggløsningstidspunkt hadde beregnet å fått termin ca. på sin egen fødselsdag? Ville dere likevel prøvd eller heller ventet til neste gang.. el har det ikke så mye å si..?
mrsrogaland. Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Du føder bare med 5 prosent sjanse på termin, så hadde ikke brydd meg om termindato..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 hehe, har vel ikke så mye å si bortsett fra at din bursdag måtte vikes hvert år om baby skulle bli født på akkurat den dagen, som forsåvidt skal veldig mye til...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 hehehe... Det hadde brydd meg midt i ræ.. for å være helt ærlig;) Sannsynligheten er ikke ekstremt stor for at du føder akkurat på dagen din uansett. Hvis du i det hele tatt klarer å bli gravid den måneden. Dessuten er det nok av familiemedlemmer som har bursdag både titt og ofte. Kan jo ikke vente med prøvinga på grunn av det..? Og om dere så skulle få bursdag på samme dag, så gjør vel ikke det noe? Jeg hadde med glede satt meg selv til side for å fokusere på et av barna mine den dagen:) Lykke til =)
Temperance Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Jeg har termin en dag før min bursdag, syns det bare er koselig blir jo verdens beste bursdagspresang om han kommer på min bursdag! Kanskje litt kjipt for han når han blir større da, å dele bursdag med sin gamle mor men han kommer jo sikker ikke på den dagen.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 men på en annen side så er jo bursdag en veldig hyggelig dag hvor familien samles så eeeegentlig er det jo bedre med 2 istedet for 1 men hadde ikke ventet
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Her har både jeg, pappaen og barnet bursdag omtrent samtidig. Og attpåtil er det oppi jula Synes det bare er koselig jeg! For min del så hører bursdager og jul sammen, og at vi har bursdag så nærme hverandre gjør absolutt ingenting Sannsynligheten for at du føder på termindato er uansett veldig liten.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Det får da være måte på å detaljstyre graviditet og fødsel. Syns det er rett og slett tåpelig å sette så mange føringer for når man skal ha barn - noen vil ha på våren, noen vil absolutt ikke ha på vinteren, ikke i jula og hvertfall ikke på 17 mai!!! Og nå altså ikke i nærheten av egen bursdag! Hva er problemet? Er du redd for at du ikke skal få oppmerksomhet selv på dagen din? Om dere visste hvor mange tilfeldigheter som skal til for i det hele tatt å klare å lage et barn, tror jeg dere hadde senket krava ganske betraktelig! Voks opp!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Jeg er gravid nå, med termin få dager etter min egen bursdag. Bekymrer meg ingenting. For det første er sannsynligheten liten for at det blir akkurat den dagen, for det andre er det ingen krise om det blir det. Men for barnets skyld håper jeg kanskje ikke det blir samme dagen, selv om jeg alltid vil komme til å sette meg selv til side og framheve barnet på dagen, er det sikkert fint for barnet å ha sin egen dag.
Mandalas Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Det hadde jeg ikke engang tenkt på, og jeg hadde hvertfall ikke utsatt prøvingen pga det!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 Det hadde jeg ikke tenkt på... Første ungen min hadde termin et par uker før bursdagen min og han kom på bursdagen min, andre ungen min hadde termin noen dager etter bursdagen min men han kom ikke da..Det hadde jo bare vært gøy=p
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 Hva er problemet med det? Ser virkerlig ingen problem med termin rundt egen bursdag.. Det er så mange faktorer inne for å i det heletatt bli gravid, så hva som blir terminen spiller ingen rolle.
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 1. juni 2012 #13 Skrevet 1. juni 2012 Jeg hadde termin med "gutt nr 2" 27 dager etter min bursdag, men jaggu meg klarte han å komme kun 3 dager etter bursdagen min. Veldig praktisk med tanke på familieselskapet, to fluer i en smekk I tillegg har "gutt nr 1" bursdag 15 dager etter faren sin, så vi slapp billig unna mtp selskapene. Ser ikke problematikken med å dele bursdag med noen andre, ihvertfall ikke etter man har blitt voksen..
Mamma´n til lillemor Skrevet 1. juni 2012 #14 Skrevet 1. juni 2012 Jeg blir ærlig talt overrasket over hvor mange voksne mennesker som faktisk bryr seg om sånt. Da har man ikke mange problemer her i livet, i allefall. Kjenner en som til og med var bekymret for åfå babyen sin 1 mai. Hva er problemet med den dagen da? Jeg hadde termin dagen etter min egen bursdag med nr 1. Haddevirkelig ikke gjort meg noe om hun kom da, men hun kom 5 dager senere. Bursdag er ikke viktig for meg i voksen alder. En liten gave fra mannen og noen gratulasjoner er nok. Denne gangen hadde jeg termin 18 mai, men jenta kom 17 mai. Det blir fint å kunne ha familieselskap på selve dagen hvert år. Og "alle" har jo fri også Ville aldri tenkt st vi skulle latt være å prøve på baby pga termindatoen. Jeg tok for mye hensn til jobben i forhold til hvor lenge i venter (jeg hadde nytt srbeidssted i samme bedrift) og så klaffer det kanskje ikkepå de første forsøkene likevel. Vi hadde flaks, men man vet jo aldri på forhånd hvor mange prøveperioder man trenger.
Vossafår Skrevet 1. juni 2012 #15 Skrevet 1. juni 2012 Hehe, tanken på det hadde ikke vært tema engang med meg. Bruker laaaang tid på å bli gravid så å ta hensyn til bursdagen min er jo helt uaktuellt og et veldig overfladisk problem. Men når det er sagt, sistemann kom på min 30 årsdag! Hurra! Jeg syntes det var kjempestas
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #16 Skrevet 1. juni 2012 Jeg hadde termin dagen etter bursdagen til mannen min da vi ventet tredje barnet, men hun kom 17 dager før termin. Første barnet mitt hadde jeg termin to dager fra 17.mai, men han kom 13 dager før termin. Er sjelden barna kommer akkurat til termin altså. Men svogeren min har en sønn som er født på fødselsdagen sin og en som er født uken etter fødselsdagen sin, så der er det tre bursdager på samme uke Er bare koselig det da, men de har bare et familieselskap isteden for tre selvfølgelig.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. juni 2012 #17 Skrevet 1. juni 2012 William og moren min er født på samme dato. Når jeg gikk gravid med Ailo så hadde jeg termin 15 dager etter min bursdag, men han kom 3 dager før min burdag og fikk han hjem på bursdagen min. Fineste bursdagsgaven jeg noensinne har fått
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #18 Skrevet 1. juni 2012 Hadde ikke brydd meg. Jeg er født på våren, og ville gjerne ha vårbarn. Noe jeg fikk. Ikke samme dato da, men det hadde ikke gjort meg noe å føde på min bursdag. Eneste jeg har prøvd å unngå er desember. Vet ikke hvorfor, men har tenkt at det er så upraktisk med julebarn. men hadde jeg blitt gravid, og det ble julebarn, så hadde det selvsagt ikke gjort noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå